Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Instalacja gazowa. (DIEGO lub STAG 300)
#1
Czy ktos ma do czynienia z instalacjami LPG DIEGO lub STAG 300 - takie zostaly mi zaproponowane przez jeden z warsztatow?
Odpowiedz
#2
Ja miałem doczynienia z Diego. Nie polecam. Sterownik instalacji ma bardzo niewiele paramatrów do strojenia i regulacji. Auto nie jachało wogóle, do póki sie nie rozgrzał silnik. Na zimnym gasło i "żabkowało", bardzo to było niebezpieczne. Pomogło dopiero ustawienie instalacji na włączanie w momencie pełnego nagrzania silnika. Zimą przy minus kilkunastu nie zdąrzyłem nawet dojechać do pracy kilka kilometrów. Inwestycja 3500 a żadnych korzyści.
Jeśli juz jest mus to markowa instalacja, np.: Landi Renzo.
Odpowiedz
#3
Okazuje się jednak, że wszystko zależy od zakładu montującego gaz i użytych podzespołów. Ja mam akurat instalację AKME (DIEGO 1,3) z wtyskiwaczami MagicJet. Samochód działa od dwóch lat absolutnie bezbłędnie w każdym zakresie obrotów i obciążeń.
Odnośnie elektroniki STAG 300 to zgodzę się, że możliwości ustawień, korekty po temperaturze, ciśnieniu itp. ma bardziej zaawansowane niż DIEGO. Ale nawet najlepsza elektronika nie pomoże jak instalacja pracuje na tanich, mało precyzyjnych wtryskiwaczach wytrzymujących bez kalibracji nie więcej jak 15tys. km (czerwone Valteki).

Posiadam namiar na jeden z nielicznych godnych polecenia zakładów w Warszawie, który potrafi profesjonalnie założyć gaz w samochodzie.
Odpowiedz
#4
Kolego, jeżeli chcesz założyć instalację to tylko Stag lub Prins VSI II

Jeżeli jesteś jeszcze zainteresowany montażem to mogę polecić Ci zajebistego montera i zarazem dystrybutora inst. Stag. Gostek naprawdę ma poukładane w bani i moim zdaniem jest w tym naprawdę dobry!!! Jestem zwolennikiem "jazdy na gazie" Hondzia to moje 7 auto, które jest zagazowane, myślę że już mam jakieś doświadczenie i mogę się nim podzielić.
pozdro :mrgreen:
k@mil
Honda Legend III 3.5 V6 1996r
Odpowiedz
#5
To ekstra!!! Gość co umie poukładać odpowiednie komponenty instalacji to połowa sukcesu. Na dzień dzisiejszy mając niemałe doświadczenie w instalacjach LPG, minimum do Hondy Legend uważam:
1) Elektronika STAG 300 PLUS, lub KME G3 - ostatnio BARDZO rozbudowany soft!Chyba nawet lepszy niż STAG...
2) Reduktor MAGIC III Compact,
3) Wtryskiwacze HANA 2000,

Do tego zdjęcie kolektora i prawidłowe nawierty dysz to absolutne minimum, ale nie wielu gaziarzy podejmuje się tego zadania z obawy o późniejszy skomplikowany montaż i zachowanie szczelności.

pozdrawiam
Legenda
Odpowiedz
#6
ja uzytkuje u siebie stag 300 posiadam accorda cg2 (3.0V6 vtec) no i gubi mi sie instalacja, do jazdy ok 4tys obr mam wszystko ok, ale niekiedy potrafi mi nie odpalic vteca jak zaczne ostro pałowac, nie zrobic kick downa, z tego co sie orientowalem to do wymiany mam wlasnie reduktor bo wyjscie ma 6mm, kumpel gazownik powiedzial ze to stanowczo za malo. Nie pamietam tylko nazwy reduktora i wtryskow, generalnie z instalacja nie ma problemow czy tam z ustawieniem jakichs bajerow ale nie katuje silnika na gazie jak chce troche pocisnac pedalu gazu.
Odpowiedz
#7
polecam gozowników z Mławy - autoryzowana stacja STAGa
stag 300 i hana2000, reduktor Gold cośtam

mam, używam, bardzo sobie chwalę
Odpowiedz
#8
ja tez mam stag 300 wtryski magic jet + scorpion GT i daje rade
Pozdrawiam
Yogi
Odpowiedz
#9
A po jakim czasie przełącza się wam na gaz z benzyny? czy jest możliwość przełączenia np po minucie? Kiedys mialem auto na LPG z 1 gen gazu i przez całe życie odpalałem na LPG - auto jezdizlo na gazei lepiej niz na benzynie. I do konca eksploatacji auta (170 tys na LPG) nie miało to zadnych widocznych skutków ubocznych
Odpowiedz
#10
Ja mam BRC i na gaz przełącza się dopiero jak auto się rozgrzeje. Jak zimniej to zdarza się, że nawet dłużej niż minute to trwa. Latem natomiast prawie od razu.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości