honda legend - strona główna

Pełna wersja: filtr oleju honda
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Pytanko. Jakich filtrów używacie? ja dotychczas kupowałm oryginalne made in Japan 15400-PL2-004
[Obrazek: newfilter.th.jpg]

dzisiaj wymieniałem olej (5w30 lotos), akurat ojca poprosiłem aby mi kupił u dilera hondy filtr oleju i powietrza, ale oleju przyniósł Made in U.S.A. 15400-PL2-505, na początku pomyślałem że to pomyłka ale wbijam numer filtra w google i okazuje się że tamten stary 004 został wycofany i 505 to jest następnik, tylko ciekawe dlaczego dwa razy mniejszy (?)
[Obrazek: 15400-pl2-505?]

poniżej porównianie ze starym większym filtrem,
[Obrazek: honda.filters?] [Obrazek: filtershonda?]

Trochę się zastanawiałem czy zakładać ten nowy mały hondy ale olej już wcześniej spuściłem więc nie było odwrotu:
[Obrazek: newfilterinstalled?]
Nie wiem może przed zimą sam filtr tylko wymienię, bo powierzchnia filtracyjna zapcha się 2x szybciej niż w większym. Więc porada, jak ktoś u swojego lokalnego dilera może jeszcze dostać PL2-004 to warto zrobić sobie zapas przynajmniej do 2012r. Jak ktoś ma jakieś doświadczenia, coś do dodania to piszcie.
U mnie siedzi Hiflo(nie pamiętam numeru, ale jak trzeba to się przypomni), nawet nie myślałem o kupnie filtra w aso. I jest on normalnego rozmiaru, tzn ten większy Uśmiech
Sprzedali Ci jak najbardziej poprawny filtr - oczywiście wg katalogu. Rok temu brałem kilka filtrów z Hondy i ku mojemu zaskoczeniu otrzymałem puszeczki jak po coli, na moje zdzwienie padła odpowiedź-EKOLOGIA. Mniej w układzie to mniej zużytego oleju.I ot cała filozofia .
Zgadza się, ten mniejszy jest wg katalogu, bo stary większy został wycofany. Myślę że główna przyczyna to oszczędzanie na kosztach produkcji i transportu bo na palecie się im zmieści 1/3 więcej filtrów. Ekologia to nic innego jak kolejne narzędzie totalitarnego reżimu, eko to, eko tamto, 'carbon tax' będziemy płacić za oddychanie niedługo.
Robię małe przebiegi więc właściwie może przetrzymam go do następnej wymiany, ale następnym razem już założę pełnowymiarowy chociażby filtrona. Dobrze że jeszcze filtr powietrza został stary, założyłem drugi temat.
A.D. 2011, UPDATE:
otworzyłem ten mały ekologiczny filtr hondy: 15400-PL2-505, który miałem poprzednio.
[Obrazek: th_hondafilter1.jpg?t=1304536731]

Poniżej fotki, porównanie ze starym pełnowymiarowym filtrem hondy 15400-PL2-004 który dodatkowo ma uszczelkę gumową zatrzymującą olej w filtrze po wyłączeniu silnika. Oczywiście w przypadku silnika 2.7 to bez znaczenia bo filtr jest do góry nogami, zawsze będzie w nim olej.
[Obrazek: th_hondafilter2.jpg?t=1304536731] [Obrazek: th_hondafilter3.jpg?t=1304536731] [Obrazek: th_hondafilter4.jpg?t=1304536731]

Siła nacisku zaworu bypass (tzn jak materiał filtracyjny się zapacha) taka sama.
[Obrazek: th_hondafilter4a.jpg?t=1304536731] [Obrazek: th_hondafilter4b.jpg?t=1304536731] [Obrazek: th_hondafilter4c.jpg?t=1304536731]
KONTYNUACJA:

W tym roku wybór padł na syntetyk 5W30 motorcraft, bańka 5 litrów: 89zł. Do tego pełnowymiarowy filtr KNECHT OC 256, 43zł. Wyprodukowany przez japońską firmę micro-star. Nie wiem czy to zbieg okoliczności ale ustało mi poranne stukanie jednego z hydraulicznych popychaczy, możliwe że się przeczyścił od nowego oleju.
[Obrazek: th_5w301.jpg?t=1304006575] [Obrazek: th_5w302.jpg?t=1304006575] [Obrazek: th_knecht2.jpg?t=1304006575] [Obrazek: th_knecht3.jpg?t=1304006575]

Za rok zapodam fotki Knecht'a.
Bo po kiego diabła stosowałeś olej typu Lotos?
Takiego szajsu się nie leje! Takiego czegoś używam w warsztacie tylko do płukania siłników.
Dokładnie. Znajomy leje do Civic'a Lotosa i mówi, że to dobry olej. Po odkręceniu korka wlewu oleju okazało się, ze zgromadziło się tam dużo "majonezu". To samo w pokrywie zaworów. Ja do trzeciej już Hondy leje Valvoline i w żadnej nie było tego syfu.