honda legend - strona główna

Pełna wersja: Instrukcja Jak wymienić sworzeń wachacza górnego KA9 itp
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam
Jak w temacie . Wymiana sworznia jest dziecinnie prosta . Sworznia do Hondy Legend KA9 1996-2004 nie znajdziecie . Ale sworzeń z Hondy Civic roczniki od 88-2001. W sklepach pytajcie o sworzeń z Civica wahacza górnego , wszystko pasuje idealnie i powiem że jest nawet lepszy gdyż posiada dodatkowe zabezpieczanie w postaci segera. Do wymiany potrzebujecie klucze 19 i 17 , dobry młotek i imadło ( idealna do tego jest prasa ale imadło wystarczy, ja używałem prasy) Ściągacie wahacz zdejmujecie gumową osłonę sworznia . Wybijacie stary sworzeń i czyścicie gniazdo . Z nowego sworznia trzeba ściągnąć gumową osłonę i wbijacie sworzeń ( Pamiętajcie o prawidłowym ustaleniu położenia sworznia ). Jak już wbijecie sworzeń pozostaje nałożyć odrobinę więcej smaru niż był oryginalnie ( ale bez przesady ) . I to wszystko . Nie trzeba kupować całego wahacza jeśli sworzeń jest uszkodzony. Mam nadzieję że komuś mogłem pomóc. Koszt sworznia to od 27zł do 60zł. Ja użyłem sworznia firmy DELPHI koszt 44zl.
Jak ten sworzeń od civica - wytrzymuje ?
(02-16-2013, 6:52 )paola napisał(a): [ -> ]Jak ten sworzeń od civica - wytrzymuje ?

Ten sam siedzi w civicu IV, V, VI gen, accordzie IV,V,VI gen ten sam jest do legenda u mnie ma już ok 30tys/km i jest ok.
Co do wymiany poradzi z tym chyba każdy laik z kilkoma prostymi narzędziami i prasą lub chociaż dobrym imadłem i głową na karku.
Maniac to jest dobra wiadomość Szczęśliwy
(02-17-2013, 18:49 )paola napisał(a): [ -> ]Maniac to jest dobra wiadomość Szczęśliwy

Na początku podchodziłem sceptycznie co do wytrzymałości owych podzespołów z takiego względu że nie wierzyłem by części z auta o masie 1 tony, radziły sobie z siłami jakie działają na układ zawieszenia w 2 tonowej limuzynie. Na szczęście dają rade choć tanizny bym nie zaryzykował wstawić.
Maly update, te sworznie, ktore zalozyl zuczek nie wytrzymaly dlugo.Dzis bylem na stacji diagnostycznej (tak sie sklada ze kupilem od niego KA9) i oba sa wybite. Niemniej jednak upatruje tez dodatkowa przyczyne w fakcie,ze auto mialo krzywy zawias i dopiero od miesiaca wszystkie katy sa tak jak fabryka przykazala.
Nie bede jednak wywazal otwartych drzwi i tez skorzystam ze sworzni, jedyne co mi przychodzi do glowy, to zainwestowac w lepsze czesci. Tu mi sie nasuwa pytanie do was, jakie zamienniki, jesli w ogole stosujecie?
Bylem i jestem zdania ze czesci firmy 555 sa calkiem calkiem, czy ktos mial z nimi lub z innymi zle doswiadczenia?
podłacze się do tematu , ja do mojego legenda sworzeń kupiłem z akorda 5 generacji(50zł) i smiga bez problemu już po wym 2 mies i nie ma zadnej roznicy,(a dużo jezdze)
(06-25-2013, 2:58 )Makukrak napisał(a): [ -> ]Bylem i jestem zdania ze czesci firmy 555 sa calkiem calkiem, czy ktos mial z nimi lub z innymi zle doswiadczenia?

Są jak najbardziej ok.
Wymiana sworznia w wahaczu górnym przednim.
1. Podnosimy auto w górę.
2. Zdejmujemy koło.
3. odkręcamy 2 śrubki na 10 kluczyk od przewodu ABS
4. Odkręcamy 2 śruby wahacza od góry na kielichu.
5. Odkręcamy 1 śrubę od zwrotnicy
6. Sworzeń do wymiany więc traktujemy go młotkiem i wybijamy(można użyć ściągaczy).
7. Wahacz w garści więc jeżeli to oryginał wystarczy sworzeń tylko wybić, jeżeli zamiennik zdejmujemy seger i dopiero wybijamy(lub wprasowujemy)
8. Czyścimy otwór pod nowy sworzeń.
9. Wprasowujemy nowy sworzeń uważając na gumową osłonę oraz kierunek działania sworznia.
10. pkt od 5 do 1 w odwrotnej kolejności.