honda legend - strona główna

Pełna wersja: Problem z chłodzeniem...
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam, jak w temacie....

Więc tak, w samochodzie siedzi nowa chłodnica ( tak przynajmniej wygląda ) a problemów jest kilka:
1. nie załącza się wentylator, na pewno jest sprawny bo po włączeniu klimy obydwa kręcą się bez problemów, z racji tego do domu dojechałem na klimie żeby nic się nie zagrzało.
2. Płyn w chłodnicy jest, ale podczas drogi zaświeciła mi się kontrolka płynu chłodniczego i komputer sygnalizuje dźwiękowo awarię, po wstawieniu do garażu zauważyłem wyciek płynu nie spod chłodnicy ale silnika. Kontrolka świeci mi się nawet na zimnym silniku. Nie wiem co mam z tym zrobić, jestem póki co przerażony i modlę się żeby to nie był pęknięty blok silnika.
3. Czy w tych silnikach ( KA9 3,5l ) wentylator nie powinien być załączony cały czas?

Czy miał ktoś takie problemy?

Pzdr
Zaraz pęknięty blok. Może tylko pompa wody puściła. Co do wentylatora to sprawdź czy czujnik temperatury ma styk z wtyczką.
(07-19-2012, 19:05 )jarolissimus napisał(a): [ -> ]Zaraz pęknięty blok. Może tylko pompa wody puściła. Co do wentylatora to sprawdź czy czujnik temperatury ma styk z wtyczką.

Oby to jakaś pierdułka...
Nie wiesz czy wentylator powinien się załączać po uruchomieniu silnika ? Mój bez klimy stoi a silnik się grzeje, po włączeniu klimy działa...
Nie znam się na III genie ale myślę, że wiatrak nie powinien kręcić się cały czas. Od tego jest czujnik temperatury i od tego zacznij szukanie przyczyny braku działania. Odepnij wtyczkę z czujnika włącz zapłon bez uruchamiania silnika i zewrzyj wtyczkę. Jak wiatrak ruszy to albo brak styku albo czujnik do wymiany.
(07-20-2012, 2:03 )jarolissimus napisał(a): [ -> ]Nie znam się na III genie ale myślę, że wiatrak nie powinien kręcić się cały czas. Od tego jest czujnik temperatury i od tego zacznij szukanie przyczyny braku działania. Odepnij wtyczkę z czujnika włącz zapłon bez uruchamiania silnika i zewrzyj wtyczkę. Jak wiatrak ruszy to albo brak styku albo czujnik do wymiany.

Też się nie znam, dlatego zostawiłem to fachowcom. Znaleźli mały wyciek z ( nowej ) chłodnicy u góry na łączeniu z wężem więc albo wąż przecieka albo jest pęknięty plastik na którym się zaciska wąż. Jakaś sierota to montowała i układ może być zapowietrzony. Werdykt jutro
Wiatrak nie załącza się od razu po odpaleniu. Dopiero jak silnik się rozgrzeje.
(07-20-2012, 6:50 )cactus napisał(a): [ -> ]Wiatrak nie załącza się od razu po odpaleniu. Dopiero jak silnik się rozgrzeje.

OK, jakaś sierota nie odpowietrzyła układu. Odpowietrzono, zalano płynem chłodniczym i... wiatrak załącza się a kontrolka dalej świeci. Może być trzaśnięty jakiś czujnik ale w warsztacie nie mogli go zlokalizować, ile jest czujników i gdzie ich szukać?
No dobra, chłodnica okazała się śmietnikiem, nawet się nie zastanawiałem i wymieniłem... i tu ku mojemu wk...wieniu kontrolka świeci się w dalszym ciągu ( teraz wymienię czujniki ) i powstał nowy problem. Zaraz po wymianie chłodnicy i płynu zrobiłem jazdę próbną i po rozgrzaniu silnika jak stanąłem na światłach poczułem słodkawy zapach który przypomina odparowany płyn chłodniczy, zrobiłem traskę do zakopca i z powrotem, podczas jazdy z włączonym nawiewem nic nie czuć jak się tylko zatrzymam to aż w nos szczypie, obserwowałem poziom płynu w chłodnicy i zbiorniczku - nie ubywa albo ubywa baaardzo mało.
Zagadka nr. 1
Czy możliwe że po wymianie chłodnicy i płynu coś się rozszczelniło albo padła nagrzewnica?

Zagadka nr. 2
Świeci się cały czas kontrolka temp. płynu chłodniczego a sam wskaźnik temperatury nie dochodzi nawet do połowy i na tym się jego wskazywanie kończy nawet w korkach , za cholerę nie wiem co to może być. Czujnik ? Termostat?
P.S zagadka nr 2 występowała przed wystąpieniem zagadki nr 1


z góry dzięki za podpowiedzi...
Ad. Zagadka nr. 2 - po wymianie czujnika temperatury nastąpiła niewielka zmiana, wskazówka pokazuje już wzrost temperatury czyli powinna działać prawidłowo