honda legend - strona główna

Pełna wersja: AUTOMAT Vademecum użytkownika
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Poniżej temat zapoczątkowany przez Elvisa. Wpisujcie swoje spostrzeżenia i opinie. Wątek będzie porządkowany i aktualizowany na bieżąco:


Jako takiego poradnika to chyba nie ma , tematem zacząłem sie interesować dopiero jak mi padła skrzynia podobnie jak w większości przypadków czyli normalne zachowanie użytkownika (jak skrzynia pada użytkownik dowiaduje sie ze ma skrzynie Automat) , oczytałem sie tu i tam o usterkach i ich naprawie , oraz laczac fakty można mniej więcej uzyskać profil padających podzespołów które sa ze sobą powiązane , oczywiście można tez wykluczyć usterkę lub ja zaniechać poprzez stosowanie sie do przeznaczenia podzespołu.

1. Jako pierwszy punkt i jako glowny jest:
Olej w skrzyni;
Olej musi osiągnąć temperaturę robocza taj jak olej silnikowy ,wiąże sie to z tym ze pierwsze kilometry trzeba sie spokojnie rozpędzać (unikać krótkich odcinków na zimnym silniku), absolutnie nie korzystać z Kik-Down jak i trybu Sport , to jest podstawa ,

2. Dziwne zachowanie skrzyni :
Szarpnięcia , opóźnienie zmiany biegu (obroty rożna a auto nie jedzie) , Sprawdź Olej ,
olej niezależnie od przebiegu musi być Miodowy(kolor) ,
zmiana Oleju i Filtra nie przyniosła Poprawy :
uszkodzone zawory sterujące (można sprawdzić poprzez OBD2) , uszkodzony Konwerter (chyba trzeba skrzynie targać nie wiem czy można to sprawdzić),
Naprawa skrzyni biegów jak zawsze na dwa sposoby
tanio=slabo
Drogo= dobrze (tez nie zawsze)
naprawa skrzyni AT , jako pierwsze Konwerter sie regeneruje (zawsze) i wyważa do największej wartości obrotowej (więcej=lepiej brak drgań, polecam Holandię adres zalinkuje),
jako drugie to Tarczki Nowe=lepsze przeniesienie napędu.

3. Elektronika i zawory sterujące:
Najdrobniejsze zabrudzenie Oleju może zmielić cala skrzynie bo nie wiemy czym zostało to spowodowane , najczęściej jest to reakcja łańcuchowa i w efekcie końcowym regenerujemy cala skrzynie , najdrobniejszy opiłek metalu uszkadza zawory konverter i nawet i przekładnie , dlatego Olej i Filtr w AT wymienia sie co 70TKM lub 100TKM ,Nie istnieje LONGLIFE !!!! , nie dajcie sie nabrać na slogan BMW , każda skrzynia jest taka sama i tez sie Olej wymienia.
ja z kolei spotkałem się (niejednokrotnie zresztą) z opinią że nie rusza się oleju w skrzyni, poza tym zdarza się że po wymianach oleju skrzynie...padająHuh

poprawcie mnie jeśli sie mylę
Mylisz się.
Zgadzam się z przedmówcą. Po wymianie oleju w skrzyni, która przejechała >200kkm bez wymiany oleju, skrzynia zwykle jest do porzadnej regeneracji -bo pada... a wystarczy raz na jakiś czas zmienic olej Oczko
Co do eksploatacji pytanie- stojąc np. na światłach - zrzucacie na N, czy tylko trzymacie na hamulcu?
Tylko hamulec.
Nigdy, czy to stojąc na światłach, czy turlając się z górki nie zrzuca się na N. To samo tyczy się wrzucania biegu. Tylko na hamulcu, nigdy w ruchu, zwłaszcza z przegazówkami (no bo jak zapalić buta gdy nie ma sprzęgła?) Oczko
Wzór na zabicie automatu : R+gaz,N+gaz w podłogę,D.
starsze Modelle skrzyn smigaja na dextronie czyli olej czerwony, tak jak by kogos kolor zmylil, jak odkopie pliki To zapodam jaki olej Do jakich skrzyn.
Dla oszczędności paliwa można wrzucić na N (przy długich światłach) tylko trzeba pamietać, że jak później wbijamy na D to powinno się najpierw wcisnąć hamulec: N -> hamulec -> D -> zwalniamy hamulec.
Opcja N->D katuje skrzynię

(11-15-2012, 19:47 )woodieh napisał(a): [ -> ]Co do eksploatacji pytanie- stojąc np. na światłach - zrzucacie na N, czy tylko trzymacie na hamulcu?
w sumie to najwieksze przeciazenia skrzyni wystepuja podczas zmiany biegow przy wysokiej predkosci obrotowej , dlatego tez większość skrzyń wyposażonych w sekwencjonalny sterownik sterujacy przeklania jest bardziej narażony na uszkodzenia jeżeli zaistnieje możliwość ciągłej zmiany biegów w wysokich partiach obrotów , drugi aspekt czym wiecej NM posiada silnik tym większy nacisk na skrzynie by przenieść moc na kola , czesto jest tez problem z przegrzewaniem sie Oleju w skrzyni biegow , czasem tak jest ze chlodniczka Olejowa ma zapchane kanały poprzez odkształcenia od kamyczków lub zapchana smiecmi , warto tez przy wymianie Oleju w skrzyni przepłukać chodniczke i przeczyścić lamele zewnętrznie , ogólnie Automat nie jest wyczynowy i decydujac sie na AT trzeba niestety albo i stety zrezygnować z pewnych uciech jak np redukcja przy 140km/h , kupujac samochód używany trzeba sie liczyć z konsekwencjami skrzyni automatycznej ryzyko jest dos pokazne bo najmniejsza ingerencja niesie takie same koszta a sa to odpowiednio 3-5 tysi pln dodatkowo moga wystąpić powikłania ponaprawowe , co innego skrzynia MT sprzęgło sie wymienia bo sa oznaki a w Automacie Auto przestaje jechac i koniec ,
ja miałem oprócz automatycznej skrzyni w BMW dodatkowo Diesel i Turbinę czyli tak zwany zestaw naprawczy naprawia sie wszystko kolejnosc dowolna koszt = wartosc pojazdu to jest dopiero frajda ,
wracajac do tematu to 20-30s postoj na D nie powinien nadmiernie sie naprzykszac skrzyni , ale bardzo wazne jest jezeli przełączamy na N to przy ponownym przełączeniu na D trzeba 2-3s odczekac i dopiero wtedy ruszamy , czyli pomarańczowe stajemy i N czerwone N ostatnia faza czerwonego D pomarańczowe i zielone ruszamy
Stron: 1 2