honda legend - strona główna

Pełna wersja: sprzęgło czy skrzynia
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
jeżeli olej nie jest czarny i nie śmierdzi to Tarczki sa OK ! ,
problem może być jeden z zaworów sterujących lub tez niski stan Oleju , możliwe ze Filtr skamieniał i brak odpowiedniego ciśnienia Oleju ,
wiec najtańszym kosztem to wymiana Filtra i Oleju nie będzie poprawy to bez ściągania skrzyni się tematu nie ugryzie.
[attachment=411][attachment=411][attachment=412]ha ha Uśmiech zrobione Uśmiech olej wystarczyło wymienić i filtr przepłukać
okazało się że był tak zabity syfem że na bagnecie olej czerwony a w misce czarny ..... działa i działa jeszcze lepiej niż na początku osobiście polecam olej elfmatic nie atf a ten dexstron 3 czy jakoś tak
naprawdę robi robotę
zaraz zdjęcia wrzucę na przywitanie swoje g
To zaraz chłopaki Ci powiedzą co myślą o laniu nieoryginalnego oleju Uśmiech
(07-08-2013, 2:55 )jarolissimus napisał(a): [ -> ]To zaraz chłopaki Ci powiedzą co myślą o laniu nieoryginalnego oleju Uśmiech

coś tak czuje

mój kolega pracuje w serwisie forda i cytuje wszystkie oleje przechodzą kontrole nie ważne co się wleje ważne aby te same parametry spełniał . koniec cytatu , aaa dodał na koniec że te oleje jedynym czym się różnią ... to butelką opinia gostka co 20 lat pracuje w fordzie
Co do zasady skrzynia jest elementem wrażliwym na specyfikację oleju, który zalewasz. Jeśli skrzynia była mocno zasyfiona to mam nadzieję, że przeszła pełną procedurę wymiany i oczyszczania. Ja nie mówię, że na innym oleju nie pojedzie. Pytanie jak wpłynie to na jej żywotność i sprawność. I tak poszukałbym manuala i przeprowadził road test dla skrzyni.
... A później się dziwić, że fordy nie jeżdżą ;P
Automatic transmission fluids

The original Dexron transmission fluid was introduced in 1968 as an improvement over the previous "Type-A, Suffix-A" fluid. Over the years, the original Dexron was supplanted by Dexron-II, Dexron-IIE, Dexron-III, and Dexron-VI, which is the current fluid. Because there are still applications for which Dexron-VI is either not suitable or not necessary, there remains a market for fluids meeting older Dexron specifications.
Dexron

The original Dexron fluid, like its predecessor Type-A/Suffix-A, used sperm whale oil as a friction modifier. The U.S. Endangered Species Act banned the import of sperm whale oil, so Dexron fluid had to be reformulated.[1]
Dexron-II

Dexron-II was introduced in 1972 with alternative friction modifiers such as Jojoba oil. However, it made problems with corrosion-prone solder in GM's transmission fluid coolers and so had to be reformulated.[2]
Dexron-IID

Corrosion inhibitors were added to Dexron-II to address the solder corrosion issue. The resultant fluid, released in 1975, was called Dexron-IID. However, the corrosion inhibitor made the new fluid hygroscopic to a problematic degree, and so had to be reformulated. Although the hygroscopicity was not a major problem in automatic transmissions, for which the fluid was originally intended, Dexron ATFZdezorientowany were also used in other hydraulic systems, which is where the hygroscopicity was a problem.[2]
Dexron-IIE

Dexron-IIE was introduced in an effort to address the hygroscopicity problems with the previous IID fluid.[vague]
Dexron-III

In 1993, GM released new Dexron-III fluid. It is generally backward-compatible with transmissions originally filled with earlier Dexron fluids or with Type-A/Suffix-A fluid.
Dexron-VI

The fluid specification for Dexron-VI was introduced in 2005,and was first used as the GM factory-fill automatic transmission fluid for model year 2006. All Dexron-III licenses expired permanently at the end of 2006, and GM now supports only Dexron-VI fluids for use in their automatic transmissions.[3] Fluids asserted by their manufacturers to meet Dexron-III standards continue to be sold under abbreviated names such as Dex/Merc, but the licensing system no longer exists. These fluids are not regulated by GM.[4] Dexron VI is of a slightly lower viscosity when new compared to the prior Dexron fluids (a maximum of 6.4 cSt at 100°C for Dexron VI and 7.5 cSt for Dexron III), but the allowed viscosity loss during use (from shearing of the ATF) is lower for Dexron VI, resulting in the same lowest allowed final viscosity for both Dexron III and VI (5.5 cSt).[5] The intent of the lighter viscosity is to gain an incremental improvement in fuel economy by lessening parasitic drag in the transmission. Since Dexron VI is not allowed to thin out (lower its viscosity) as much as Dexron III during use, it requires the use of higher-quality, more shear-stable (thins less in use) base stocks (the base oils, to which additives are added to make ATF).[4]
Elvis, to teraz pokaż, że sztywny gość z Ciebie i jeszcze nam to przetłumacz Oczko
Peter , to było wyzwanie dla tego najmądrzejszego bo widzę ze udzielił się fachowo w temacie Język , wiec mam nadzieje ze zdefiniuje swoja wypowiedz ,
w KB1 chyba już został zastosowany chyba MTF-LT2 albo Dexron z górnej polki lub tez cos z ostatnich nowości polecanych przez (ZF),
ps
oglądałeś tabliczkę znamionowa skrzyni w KB1 ?
(07-09-2013, 2:47 )Elvis napisał(a): [ -> ]Peter
oglądałeś tabliczkę znamionowa skrzyni w KB1 ?

mozna poprosic o mozliwie fotke owej tabliczki ?
dzieki
(07-09-2013, 2:47 )Elvis napisał(a): [ -> ]Peter , to było wyzwanie dla tego najmądrzejszego bo widzę ze udzielił się fachowo w temacie Język , wiec mam nadzieje ze zdefiniuje swoja wypowiedz ,
w KB1 chyba już został zastosowany chyba MTF-LT2 albo Dexron z górnej polki lub tez cos z ostatnich nowości polecanych przez (ZF),
ps
oglądałeś tabliczkę znamionowa skrzyni w KB1 ?

W KB1, MTF-LT2 nie wchodzi raczej w grę gdyż IV gen. nie występuje ze skrzynia manualną. Zalecany olej dla tego modelu to ATF Z1.
P.S. Tabliczki nie oglądałem.
Stron: 1 2