12-09-2013, 18:38
w tej chwili przy odpalaniu nie zapala się wcale zachodzę za głowę co się mogło stać gdyż nic nie rozłączałem. I nie kojarzę od momentu zakupu żeby się zapalała. Musze to ogarnąć bo u mnie musi wszystko działać.
(12-11-2013, 7:16 )pawelszczecin napisał(a): [ -> ]no w sumie nie wiem. ale dlaczego kontrolka na żółto stale się nie świeci przy odpalaniu? to mnie zastanawia. dzisiaj rano jak wracałem z trasy i wjeżdżałem na podjazd koła lekko zamieliły i się TCS zaświecił i zgasł. Czy albo przerwa albo moduł albo błąd jakiś.Jesli ci kola miela, to TCS mruga, takze jezeli nastapilo to z przyzwoita czestotliwoscia,to raczej dobrze, to znaczy,ze zadzialal. Zreszta jego dzialanie pewnie odczujesz, bo spadnie ci moment obrotowy I niejako auto jest lekko zmulone.
(12-12-2013, 5:05 )pawelszczecin napisał(a): [ -> ]dzisiaj znowu przez jakiś czas działał tj. ciepły silnik ma na to wpływ. kontrolka nie zaświeciła sie przy odpaleniu natomiast podczas wjeżdżania do garażu koła nie zaboksowały i mogłem z przycisku włączyć/wyłączyć TCS. Zachodzę w głowę co się krzaczy.To nic tylko brac manuala i potem sprawdzac przewody, przedzwonic wszystkie, spradwdzic zimne luty etc. Pytanie czy dziala przy cieplym silniku czy przy zimnym? Styki i zlaczki maja to do siebie, ze jak sie kurcza od temperatury, to styk jest czesto lepszy. Obawiam cie, ze czeka cie troche rozbierania plastikow(nie wiem nawet gdzie jest modul TCS, a nastepnie sprawdzanie polaczen elektrycznych z odpowiednimi czujnikami. Nigdy tego nie zglebialem, ale uzyskanie obnizenia momentu mozliwe jest tylko poprzez ograniczenie dawki paliwa lub zmiane kata wyprzedzenia zaplonu(to drugie to raczej kiepski pomysl), wiec skoro ograniczenie dawki to skrocenie czasu wtrysku. W zwiazku z powyzszym komputer silnika musi dostac sygnal o koniecznosci aktywowanie TCS, a co za tym idzie chociaz jedna zyla musi dochodzic do sterownika silnika.