honda legend - strona główna

Pełna wersja: Problem z wyswietlaniem poziomu paliwa
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam
Mój egzemplarz kb1 z konca 2006 ma jeden problem ktory dopatrzylem sie po zakupie-wadliwe wyswietlanie poziomu paliwa-nawet gdy bak jest pelny pokazuje 1/3 poziomu. Gdy paliwo jest calkiem na wyczerpaniu pokazuje realna wartosc ale gdy jest go wiecej wskazowka nie przekracza max polowy.
We wtorek jade zmienic przednie tarcze z klockami do ASO dopytam po Vinie czy auto mialo wymieniany filtr paliwa przy duzym przegladzie(120tys). Jakies inne sugestie? Warto odpinac aku zeby go zresetowac czy raczej jest to wada bardziej mechaniczna? Poza ta wadą auto jezdzi jak nowe, ma dopiero 130tys przebiegu, jest z polskiego salonu.

pozdrawiam
Gutek
Auto zagazowane?
(06-01-2014, 21:28 )Peter napisał(a): [ -> ]Auto zagazowane?

Benzyna, w aucie nie ma i nie bylo LPG.
Zacznij od sprawdzenia bezpiecznika nr 21 METER ( pod deską od strony kierowcy ).
Sprawdź również bezpiecznik podtrzymania nr 15 ( 40 A ) w komorze silnika ( może pomóc równiez jego wypięcie ).
Jeśli bezpieczniki sa ok a wskaźnik nadal błędnie wskazuje - zatankuj do pełna i zrób reset ECU.
Po resecie postaraj się szacunkowo na podstawie przebytego dystansu określić zużycie paliwa.
Jeśli zauważysz, że nadal wskazania są nieprawidłowe, zrób reset ECU gdy poziom paliwa powinien być w okolicy rezerwy.
Jeśli to nie pomoże masz dwa wyjścia: wizyta w ASO i podpięcie pod skaner lub zmierzenie rezystancji zespołu wskaźnika poziomu paliwa oraz drugiego zespołu czujnika poziomu paliwa co pozwoli wskazać uszkodzony element.
Należy również wykonać samodiagnostykę zestawu wskaźników.
(06-02-2014, 1:19 )Peter napisał(a): [ -> ]Zacznij od sprawdzenia bezpiecznika nr 21 METER ( pod deską od strony kierowcy ).
Sprawdź również bezpiecznik podtrzymania nr 15 ( 40 A ) w komorze silnika ( może pomóc równiez jego wypięcie ).
Jeśli bezpieczniki sa ok a wskaźnik nadal błędnie wskazuje - zatankuj do pełna i zrób reset ECU.
Po resecie postaraj się szacunkowo na podstawie przebytego dystansu określić zużycie paliwa.
Jeśli zauważysz, że nadal wskazania są nieprawidłowe, zrób reset ECU gdy poziom paliwa powinien być w okolicy rezerwy.
Jeśli to nie pomoże masz dwa wyjścia: wizyta w ASO i podpięcie pod skaner lub zmierzenie rezystancji zespołu wskaźnika poziomu paliwa oraz drugiego zespołu czujnika poziomu paliwa co pozwoli wskazać uszkodzony element.
Należy również wykonać samodiagnostykę zestawu wskaźników.

Przede wszystkim dzieki za obszerne wyjasnienia. Zrobie tak jak mowisz-podpowiedz jeszcze tylko jak zrobic samodiagnostyke zestawu wskaznikow?

pozdrawiam
Witam
Mam pytanie o sposób działania wskaźnika poziomu paliwa. Auto jest z LPG (BRC) i gaz głównie spala, nie mniej jednak równocześnie z upływem kilometrów wskaźnik poziomu benzyny w zbiorniku opada tak, jakby jej ubywało. Domyślam się, że zjawisko to powoduje komputer, który wskazuje nie rzeczywisty stan lecz na podstawie swoich przeliczeń (pewnie m.in. przejechanych km i chwilowego zużycia).
Moją teorię potwierdzałyby dwa fakty. Po jednym z tankowań gazu wskaźnik poziomu benzyny wrócił na swoje poprzednie wskazanie. Drugi, przy zapaleniu się rezerwy i po zatankowaniu 20 litrów benzyny wskaźnik wystrzelił na 3/4 wskazania. Od tego momentu jeżdżę na gazie (benzyna tylko po odpaleniu i przejechaniu 1-2km) tymczasem wskaźnik benzyny nurkuje w dół i nic go nie resetuje/uaktualnia.
Myślałem, że otwarcie wlewu paliwa powoduje zaktualizowanie poziomu paliwa lecz to się nie potwierdza, więc co?
Tak jak piszesz wynika to z szacunkowych wskazań komputera który zakłada że czujnik poziomu paliwa jest uszkodzony. Ja u siebie trzymam stan benzyny powyżej połowy baku i co jakiś czas wskaźnik poziomu paliwa wraca na swoje miejsce. Coś czytałem o emulatorach wskazań benzyny ale u nas chyba nie ma to zastosowania.
No właśnie, piszesz że co jakiś czas wraca na rzeczywiste wskazanie. Moje pytanie brzmi co dokładnie powoduje to, że wskazówka wraca tam gdzie powinna być?
Zna ktoś odpowiedź?
(01-21-2019, 3:59 )danielofski napisał(a): [ -> ]No właśnie, piszesz że co jakiś czas wraca na rzeczywiste wskazanie. Moje pytanie brzmi co dokładnie powoduje to, że wskazówka wraca tam gdzie powinna być?
Zna ktoś odpowiedź?

Nie ma reguły; dolanie paliwa, nierówność na drodze, gwałtowne hamowanie, etc.
(01-20-2019, 23:08 )danielofski napisał(a): [ -> ]Witam
Mam pytanie o sposób działania wskaźnika poziomu paliwa. Auto jest z LPG (BRC) i gaz głównie spala, nie mniej jednak równocześnie z upływem kilometrów wskaźnik poziomu benzyny w zbiorniku opada tak, jakby jej ubywało. Domyślam się, że zjawisko to powoduje komputer, który wskazuje nie rzeczywisty stan lecz na podstawie swoich przeliczeń (pewnie m.in. przejechanych km i chwilowego zużycia).
Moją teorię potwierdzałyby dwa fakty. Po jednym z tankowań gazu wskaźnik poziomu benzyny wrócił na swoje poprzednie wskazanie. Drugi, przy zapaleniu się rezerwy i po zatankowaniu 20 litrów benzyny wskaźnik wystrzelił na 3/4 wskazania. Od tego momentu jeżdżę na gazie (benzyna tylko po odpaleniu i przejechaniu 1-2km) tymczasem wskaźnik benzyny nurkuje w dół i nic go nie resetuje/uaktualnia.
Myślałem, że otwarcie wlewu paliwa powoduje zaktualizowanie poziomu paliwa lecz to się nie potwierdza, więc co?

Również mam zainstalowaną instalację BRC, wedle tego co mi mówił gość co mi ją instalował, to standardowo poziom paliwa aktualizuje się po zatankowaniu paliwa. Za dodatkową opłatą zainstalował mi emulator poziomu paliwa i jest on u mnie aktualizowany przy każdym odpaleniu silnika.