honda legend - strona główna

Pełna wersja: zmiana biegow
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6
Witam wszystkich!
Zauważyłem u siebie następujący objaw, przy szybkiej zmianie biegu z "R" na "D" lub odwrotnie następuje dość odczuwalne szarpnięcie autem. Czy to może być defekt skrzyni, czy to normalny objaw tych skrzyń? Dodam że w zeszłym roku zmieniałem w ASO wszystkie oleje.
Pozdrawiam
Stawiam na defekt Oczko
Może poduszka skrzyni?
pytanie jak bardzo wyczuwalne.. zawsze poczujesz moment zmiany na wsteczny i ze wstecznego ale nie może to być bardzo wyraźne szarpnięcie..
(07-10-2014, 5:39 )pablo diablo napisał(a): [ -> ]pytanie jak bardzo wyczuwalne.. zawsze poczujesz moment zmiany na wsteczny i ze wstecznego ale nie może to być bardzo wyraźne szarpnięcie..

Jak trzymam na hamulcu to nic nie szarpie, natomiast jak od razu chcę ruszyć po zmianie to czuję te szarpnięce
to zawsze trzymaj na hamulcu bo faktycznie nastąpi defekt Oczko
i to nawet bardziej napędu niż skrzyni
Gdzieś wyczytałem że te skrzynie są dosyć wolne, dlatego może gdy bezpośrednio po zmianie biegu naciskam gaz to pojawia się szarpnięcie.
Zastanawia mnie to, że nikt dotąd nie napisał czy u siebie przy takiej zmianie biegu też odczuwa szarpnięcie, ponieważ zdążyłem już podjechać do ASO, gdzie stwierdzili że wszystko ze skrzynią i napędem jest ok.
Chyba najzdrowiej dla automatów wrzucać biegi na hamulcu i potem wolno zdjąć z hamulca nogę, chwile po wrzuceniu biegu.
A jak chcesz ruszyć szybko, to w ostatniej chwili nie wbijaj biegu Oczko bo będzie buba ;P
A potem się kupuje używane "w świetnym stanie", gdzie poprzedni właściciel nie miał pojęcia o automacie i machał jak manualem...
Taka jest specyfika klasycznych skrzyń sterowanych selenoidowo.
Te nie reagują tak szybko i komfortowo jak np.: skrzynie bezstopniowe lub hydrauliczne przekładnie sterowane elektrycznie.
Są jednak o wiele bardziej bezawaryjne, pod warunkiem przestrzegania kilku zasad:

1. Bezwzględne przestrzeganie zaleceń serwisowych producenta.
2. Serwis tylko na OEM olejach i filtrach.
3. Nie katowanie auta na zimnej skrzyni.
4. Zapinanie biegów na hamulcu i czekanie aż hydraulika "zapnie" bieg, szczególnie przy wrzucaniu biegu wstecznego - to o czym pisał Kala.
Stron: 1 2 3 4 5 6