honda legend - strona główna

Pełna wersja: Wymiana oleju (PEŁNA) w automatycznej skrzyni bieg
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4
Taki cytat na wstępie od innego auta...
"3. runda po okolicy jakieś - 20 km -dobre wymieszanie,
i tak trzy razy!!!! wymienisz ponad 90% całej oliwy w układzie.
przed ostatnim zalaniem wyczyść "cewki"
w moim przypadku dwie cewki były zawieszone ale udało się je uruchomić."


Mój automat działa, tylko poślizg na 4 biegu.
Zupełnie nie znam historii oleju. Kupiłem już Valvoline (jedyny słuszny podobno zamiennik).

Planuje użyć troszkę SeaFoam i zmienić olej po tym.


PYTANIE
CHCE WYMIENIĆ OLEJ W SKRZYNI BIEGÓW.
Szukam i szukam... Jest kilka opisów o autach które mają wyprowadzany olej na zewnątrz do chłodnicy
ALE NIC o innych przypadkach.
Z tego co się zorientowałem, to łatwo można wymienić olej mając dostęp do chłodnicy oleju, ale u mnie jest raczej

chłodzenie wodne. JAKI TU JEST SPOSÓB NA PEŁNĄ WYMIANĘ OLEJU. Wolałbym nie mieszać tego co tam jest z nowym olejem.
CZy naprawdę nie ma innego sposobu niż upuszczaznie-mieszanie-dolewanie?

Pytania dodatkowe Uśmiech

1. Co mogę sprawdzić przy okazji jak już mam spuszczony oelj.
2. "A Uśmiech" czy moje cewki są OK? (Control Solenoid Valve) Jak objawiają się problemy.
3. Czy wyjęcie cewki wiąże się z tym, że ucieknie olej?
4. Czy u mnie w ogóle są dostępne łatwo te cewki. Czy dotykać się do nich?


Czekam z utęsknieniem na info i mam nadzieje,ze temat się przyda.
Piszę w trzech forach, bo wydaje mi się, że każda HONDA LEGEND ma podobnie.
Jeśli to błąd to "praszam" :-)
Błędem jest to, że nie przywitałeś w odpowiednim dziale.
Poza tym na forum jest mnóstwo informacji na temat wymiany oleju, wysil sie troche i poczytaj.
Oczywiście szukałem, żeby uniknąć odpowiedzi jak powyżej
Użyłem też opcji szukaj z prostym zapytaniem "wymiana oleju", "wymienić olej". Czy są prostsze zapytania?.
Marne efekty.
Więc zapytałem - też marny efekt ;-(.
Nawet gorzej niż marny, bo nawet nie brak odpowiedzi, tylko sama uwaga :-(
Tylko się nie popłacz.
Nadal nie przywitałeś się w dziale powitań, poza tym trudno udzielić rady skoro nie wiemy nawet jakim autem jeździsz ( ten sam temat utworzyłeś w trzech działach - po co? )
No to przegrywam 0:2. Brak mi sprytu i czasu na dyskusje nie na temat. Wiec przepraszam.
Ciekawe czy uda się coś dowiedzieć o wymianie oleju...

Witam (działu powitań powitań nie wiem jak trafić, widziałem go chwilę wcześniej)

Jeżdżę Acura RL 1998 3.5L, kolor złoty, kupiona w Chicago.

Co do działów to tak samo się zastanawiam dlaczego akurat jest taki podział skoro sporo tematów może być wspólnych, jak np wymiana oleju w skrzyni. Przeprosiłem z góry i opisałem dlaczego zamieściłem trzy watki. Nic więcej nie mogę dodać.
Cześć! Wszystko jest jasne i przejrzyste-wejdz na stronę główną , znajdz model swojego auta,a potem wybierz wątek, który Ci potrzebny. Pomóc Ci w czymś? Szukasz konkretów na temat wymiany oleju w skrzyni czy ogólnie skrzyni to Ci pomogę, bo sam jestem w trakcie... Pozdrawiam! Uśmiech

Tu masz dużo informacji:
http://honda-legend.pl/showthread.php?ti...ht=automat
jak wejdziesz pod auto to po stronie kierowcy w okolicy skrzyni biegów idą 2 węże gumowe, które wskakuja na metalowe króćce
oczywistym jest ze jeden to wejscie (ten który zasysa) do skrzyni a drugi to wyjscie (ten który pluje Oczko )

masz teraz 2 mozliwosci
1. rozlaczasz oba i przedluzasz wlasnymi wezykami, wejscie wkladasz do banki z czystym olejem, a wylot do wiadra czy w co tam masz zamiar calosc upuscic Uśmiech odpalasz auto i czekasz az całość się przepompuje jednocześnie mieszając biegami R N D
minusem tego rozwiazania jest to, że w wężąch idących do/z chłodnicy pozostaje troche starego oleju

2. rozlaczasz tylko wąż wyjściowy (plujący) i do bańki z podziałką (tak zebys mogl odmierzac ile upusciles). u góry do bagnetu wkladasz mały lejeczek ktorym bedziesz dolewac oliwe. odpalasz auto upuszczasz litr/dwa, gasisz i dolewasz tyle ile upusciles.
powtarzasz dotad az do bańki nie zacznie leciec czysta oliwa bądź nie skonczy ci sie nowy olej
minus to bieganie w ta i spowrotem w obszarach kabina-komora-kanał
(06-10-2015, 19:25 )frajcik napisał(a): [ -> ]jak wejdziesz pod auto to po stronie kierowcy w okolicy skrzyni biegów idą 2 węże gumowe, które wskakuja na metalowe króćce
oczywistym jest ze jeden to wejscie (ten który zasysa) do skrzyni a drugi to wyjscie (ten który pluje Oczko )

masz teraz 2 mozliwosci
1. rozlaczasz oba i przedluzasz wlasnymi wezykami, wejscie wkladasz do banki z czystym olejem, a wylot do wiadra czy w co tam masz zamiar calosc upuscic Uśmiech odpalasz auto i czekasz az całość się przepompuje jednocześnie mieszając biegami R N D
minusem tego rozwiazania jest to, że w wężąch idących do/z chłodnicy pozostaje troche starego oleju

2. rozlaczasz tylko wąż wyjściowy (plujący) i do bańki z podziałką (tak zebys mogl odmierzac ile upusciles). u góry do bagnetu wkladasz mały lejeczek ktorym bedziesz dolewac oliwe. odpalasz auto upuszczasz litr/dwa, gasisz i dolewasz tyle ile upusciles.
powtarzasz dotad az do bańki nie zacznie leciec czysta oliwa bądź nie skonczy ci sie nowy olej
minus to bieganie w ta i spowrotem w obszarach kabina-komora-kanał.

Niezłym hardkorem jesteś. Oczko
Niech to lepiej zrobi tak jak się powinno czyli wielokrotna wymiana, bo przeciez jak uruchomisz silnik to skrzynia tez pracuje- to nie Ursus Uśmiech
Moj ursus jezdzi i ma sie bardzo bardzo dobrze a jak ktos boi sie dotykac do auta niech jedzie do mechanika, proste
Czytałem gdzieś podobny opis dla Hondy. Dotyczył co prawda silnika ok 3l z 98 roku, ale jednak to był Acord.
Pomyślałem, że Acord ma chłodnice skrzyni biegów i do tego są potrzebne przewody olejowe.
Ja zobaczyłem u siebie jakieś przewody dodatkowe z chłodnicy wody i pomyślałem, że moja Acura ma chłodzenie wodne skrzyni. Tak z ciekawości - jeśli tak to do czego są przewody o których piszesz?
Stron: 1 2 3 4