honda legend - strona główna

Pełna wersja: Klimatyzacja nabita, sprężarka działa - nie chłodzi
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Panowie i Panie (jeśli tu jakaś jestOczko, taki oto problem napotkałem ze swoją KA9.

Po zimie nie działała mi klima (a latem i jesienią nie było problemu, nabijana rok temu w czerwcu), zimą jeździłem na klimie bo podobno trzeba żeby instalacja się nie zagrzybiła przez ten czas, a przejechałem zimą z 15k km, a jestem niemal na 100% pewien że jeszcze wiosną działała poprawnie, chłodziła.

Zrobiło się jeszcze cieplej, ale że Hondą jeżdziłem już dużo rzadziej (inne auto na dojazdy do pracy) to dopiero niedawno zauważyłem, że mi klima nie działa, więc oddałem ją do sprawdzenia.

Efekt jest taki:
czynnik nabity full, olej uzupełniony, sprężarka sprawdzona działa - klima nie chłodzi w ogóle.

Polecono mi podjechanie na jakąś diagnostykę komputerową, bo to może być wina jakiegoś czujnika.

Pytanie do was: czy po opisanych objawach jest ktoś jest w stanie powiedzieć gdzie leży problem?
Jakieś bezpieczniki, przekaźniki czujniki które mógłbym sprawdzić?
Czujnik/przekaźnik być może - sprawdź w manualu lokalizacje tych elementów i zobacz czy są ok ( sorki ale nie wiem gdzie są zlokalizowane w KA9 więc więcej nie napiszę ).
NIestety doświadczenie uczy , że opisywany przez Ciebie stan rzeczy wskazuje na uszkodzony/przytkany zawór rozprężny co jest już dość kosztowna sprawą.
Zawór znajduje się w zespole nagrzewnicy/przemiennika pod deską rozdzielczą.
Dobry spec od klimy powinien to zdiagnozowaś podpinając do instalacji urządzenie podciśnieniowe do serwisowania klimatyzacji.
Nie wiem czy sie myle, ale z tego co kojarze diagnostyke klimy mozesz zrobic w podobny sposob jak odczytanie bledow silnika, rzuc okiem na manual, bo cos takiego kiedys czytalem i jesli mnie pamiec nie myli to nie pomylilem marki.
Piszesz ze sprezarka dziala, w jakim sensie? Jest sprawna i chodzi po podpieciu na krotko, czy normalnie sie zalacza?
Zreszta to latwo sprawdzisz, dotykajac przewodu wyjsciowego ze sprezarki, po zalaczeniu sie klimy on w momencie wypelnia sie czynnikiem chlodzacym i jest po prostu zimny. Natomiast jesli ona sie nie zalacza, to oprocz calej elektryki o ktorej pisal Peter jest jeszcze taka pierdolka jak sprzeglo magnetyczne przy sprezarce. Wspominam o tym, bo to byl problem w mojej pierwszej KA8 i jest wzglednie latwy do naprawienia.
2 posty i 2 dobre rady, dzięki.
Sprężarka działa - taką informację dostałem od osoby, która napełniała mi klimatyzację i twierdziła, że to gdzieś po stronie elektryki może być problem.
Sprężarka się załącza normalnie - to wiem na pewno, bo widzę to po silniku w momencie włączania klimy na panelu.

Na krótko nie sprawdzałem - jeszcze nie wiem jak.
Druga sprawa - który to będzie przewód wyjściowy od sprężarki?Oczko

Manual muszę przestudiować, to wiem na pewno.
Nie wazne ktory jest wyjsciowy, bo jesli sprezarka zalacza sie, czynnik jest w ukladzie, to poznasz przewod po temperaturze, bo bedzie chlodny, ten drugi cieplejszy to zasilanie sprezarki. Wysledzisz tez jego polaczenia i zobaczysz ze kieruje sie w strone sciany grodziowej i idzie do nagrzewnicy.
Skoro jednak czujesz,ze silnik jest obciazony po zalaczeniu klimy i okaze sie,ze przewod jest chlodny, czyli czynnik jest sprezony, to rzeczywiscie zacznie sie zabawa i lamiglowka. Sledzac przewod, mozesz sie zorietnowac czy przy samej scianie grodziowej jest rowniez chlodny(wiem,ze przy naszych napakowanych komorach silnika moze to byc uciazliwe).
Nasuwa mi sie pytanie,co to znaczy ze nie chlodzi klima? Czy powietrze ktore dostaje sie do wnetrza jest cieple,gorace czy jednak wzglednie chlodne (na tyle na ile pozwalaja warunki zewnetrzne), poniewaz zmierzam do tego, ze moze centralka pomimo ustawienia na 18 stopni, nie reaguje w ogole?
BTW, nie pomylilem sie, na stronie 22-12 manuala znajdziesz prosta metode samodiagnostyki klimy, warto sprobowac, moze cos wyjasni.
PS. Wlasnie za te oldshoolowe autodiagnostyki uwielbiam ten samochod Uśmiech
(06-10-2015, 0:30 )Peter napisał(a): [ -> ]wskazuje na uszkodzony/przytkany zawór rozprężny co jest już dość kosztowna sprawą.

Klima nadal nie działa, ale nie miałem czasu za wiele na zajęcie się tym tematem.
Czy mógłbyś nakierować mnie na tenże element w manualu, rozpisce części do KA9? Nie mam za bardzo pojęcia która pierdółka na schematach to właśnie ta część.
(07-09-2015, 23:42 )sova napisał(a): [ -> ]
(06-10-2015, 0:30 )Peter napisał(a): [ -> ]wskazuje na uszkodzony/przytkany zawór rozprężny co jest już dość kosztowna sprawą.

Klima nadal nie działa, ale nie miałem czasu za wiele na zajęcie się tym tematem.
Czy mógłbyś nakierować mnie na tenże element w manualu, rozpisce części do KA9?  Nie mam za bardzo pojęcia która pierdółka na schematach to właśnie ta część.
Nr 20 na obrazku.
Odświeżam temat: klima nadal nie działa.

Samodiagnostyka pokazuje:
Component with problem: Mode control motor
Possible case: Open or short circuit, obstructed door, faulty motor

W manualce jest też odesłanie przy tym punkcie to rozdziału 22-26, ale nie mam tego w manualce... w ogóle brakuje sporo podpunktów z 22-xx.
Mam 22-13 i następna strona 22-55.

Czyli możliwe że silniczek nagrzewnicy mi padł i przez to klima nie działa i tylko ogrzewanie jest?
Temat ogarnięty... okazało się, że jednak sprężarka się nie załączała... Poprzedni zakład zdiagnozował, że działała na podstawie zachowania się silnika (po włączeniu klimy obroty spadały... zamiast podpiąć pod odpowiedni sprzęt). Pojechałem do innego zakładu z serwisem klimy i na starcie diagnoza: sprężarka się nie załącza.

Winowajcą był... przetarty kabel zasilający do sprężarki (trzymał się tylko na izolacji, żyła przetarta), poluzował się jakoś i obcierał się o układ napędowy, kabel polutowany, schowany jak najdalej od ośki co by znów się nie przetarł.
Klima działa jak nówkaOczko