honda legend - strona główna

Pełna wersja: Pytania przed zakupem...
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Witam jestem nowy,przegladam te forum i pare rzeczy sie dowiedzialem,ale poza tym chcialbym sie wiecej dowiedziec czegos na temat cen poszczegolnych podzespolow,jak i roznych innych spraw exploatacyjnych,technicznych hondy legend 2gen.

1. Co lepiej wybrac, coupe? sedan? piszcie pod siebie,dodam ze mam ponad 180cm wzrostu i chcialbym sie poczuc komfortowo nie tylko z przodu ale i z tylu,dlatego takie pytanie,czy wersja coupe bedzie wygodna z tylu dla ludzi ze wzrostem przekraczajacym 180cm? zwazywszy ze np z przodu kierowca tez ma 180cm,czy jest to bardziej auto 2+2?
jak jest z bagaznikami? jak sprawa wzrostu wyglada w sedanie?
2. Na co zwrocic szczegolna uwage? rdza? jesli tak to w ktorych miejscach sie mozna jej spodziewac,jesli chodzi o elementy wyposazenia,co najczesciej "pada" w takich samochodach?
3. Dostepnosc elementow karoserii i reszty wyposazenia jak i ich cen. np latwo jest dorwac ktorys z blotnikow? drzwi? maski? lampy? foteli,szyb? jesli tak to w jakich cenach,podalem tylko przyklady ktore mnie interesuja najbardziej na wypadek jakby cos z tych rzeczy bylo trzeba wymienic.
3. Dostepnosc elementow zawieszenia i reszty mechaniki,np przeguby,amortyzatory ze sprezynami,wahacze,tarcze z klockami, uszczelki pod glowice,uszczelniacze zaworowe,pierscienie,panewki itp rzeczy potrzebne do zrobienia np kapitalnego remontu silnika.
4. Jakie roczniki sa dla was najlepsze i najsolidniej wypuszczone na rynek. nie chodzi mi tu o gadzety.bo jesli chodzi o sprawy typu el.szyb i luster szyberdachu i podgrzewania foteli wiadomo ze posiada to praktycznie kazdy legend no i ze im mlodszy tym bardziej doposazony.Chodzi mi bardziej o jakosc i trwalosc.
5. Jaka skrzynie polecacie? automat? manual? powiem ze manual juz mi sie troche znudzil a legend mialby byc autem komfortowym i wygodnym,i wolalbym zeby to byl automat. Piszcie swoje zdanie na ten temat co kto woli i z jakiego wzgledu
6. Jakie jest spalanie samochodu w cyklu miejskim,i na trasie,czytalem juz gdzies na forum na ten temat ze podobno acura spala wiecej niz honda,ciekawi mnie na czym polega ta roznica.
7. Jakie są plusy i minusy w uzytkowaniu przez was takich samochodow
8. Interesuje mnie ubezpieczenie,ale cena bardziej orientacyjna,wiem ze najprostrzym rozwiazaniem bedzie pojsc do ubezpieczalni i zapytac,dodam tylko ze mam samochod ubezpieczony w compensie i posiadam 60% znizek. Ma ktos na samochod ac? jesli tak to ile kosztuje?
9. Bardziej poszukiwac Acury czy Hondy? czesci z jednego i drugiego modelu pasuja do siebie? czy aby wszystkie mechaniczne? co posiada np Acura czego nie ma Honda.napiszcie jakies roznice. Z wlasnego doswiadczenia wiem na podstawie wlasnego Civica 4gen ze np Honda Civic z lat 88-91 w europie posiadala inne klocki hamulcowe niz taka sama honda z ta sama pojemnoscia wyprodukowana w USA. i klocki trzeba sciagac z usa.
10. Na forum brakuje mi czegos takiego,swego rodzaju wzoru w postaci tabelki gdzie rozpisane jest np ilosc dostepnych modeli,i co konkretny model np mial za silnik,albo czy to byl coupe czy sedan.
do tej pory nie wiem co to jest KA7 i KA8,nie wiem czy istnialo KA6 bo na tym forum nigdzie tego nie znalazlem,byc moze za slabo szukalem jak cos to z gory przepraszam.

to tak napoczatek to co do glowy mi wpadlo,przepraszam za balagan i niepoukladanie takich pytan w jakiejs kolejnosci,ale na tym forum brakowalo takiego tematu. Chyba ze gdzies jest ale nie moge go znalesc, mysle ze nie jednemu z przyszlych posiadaczy H/A L w jakims sensie ulatwi to sprawe w poszukiwaniu swojego ideau. Fajnie by bylo jakby ktos wrzucil np fotki komory bagazowej w sedanie i w coupe, jakby ktos zrobil zdjecie odsunietych przednich foteli na maxa do tylu a zdjecie pstrykniete byloby z widokiem na kanape i ilosc miejsca pozostajaca na nogi pasazerow siedzacych z tylu.

pozdrawiam Bonio a z imienia Piotrek Oczko
No troche pytan zadales..... Uśmiech

Sprobuje odpowiedziec na niektore by ulatwic wiekszym znawcom Duży uśmiech

1. Coupe to napewno nie jest auto do wozenia wysokich ludzi z tylu, Tam jest bardzo malo miejsca, wiec uwazam ze majac takie wymagania, powinienesz wybrac sedana. Co do bagaznika, mam takie wrazenie ze w coupecie jest troche wezszy i dluzszy ale to mi sie moze tylko widawac...
2. Rdza jak najbardziej, tak jak w wszystkich Hondach. Trzeba zwrocic uwage na tylne nadkola, za zwyczaj, tam sie najpierw pojawia. Co do "padania" wyposazenia, nie powiem za duzo bo u mnie w coupecie, jak i w sedanie wszystko dziala i z niczym nie mialem problemow, oprocz z popychaczami zaworow ale to nie jest duzy koszt poniewaz wystarczy wymienic oringi na popychaczach (cena w ASO 5zl szt.) A no i u mnie co jakis czas trzeba wymieniac oslony przegubow, cena w ASO 410zl szt. wiec sie za kazdym razem decyduje na jakies zamienniki...
3. Co do czesci blacharskich... Wszystko mozna znalesc, tylko jest pytanie ceny. Najwiekszy problem jest z odnalezieniem reflektorow i przedniego zderzka do sedana w normalnej cenie. Co do reszty czesci, wszystko mozna znalesc, tylko ze niektore czesci lepiej nie kupowac w zamiennikach (na przyklad tylne gorne wahacze) bo sie nie oplaca poniewaz juz po miesiacu beda znowu do wymiany...
4. Zostawie to komus kto sie lepiej zna Język
5. Wiesz, jaka skrzynia to kwestia gustu... Co do sprawnosci, u mnie dzialaja bardzo dobrze automat jak i manual...
6. Spalanie u mnie to 14-20 w miescie i 11-16 na trasie ale to jest w przerobionej Acurze. W Hondzie 12-14 w miescie i 11-13 na trasie (bez zamykania licznika :roll: )
7.Auto bardzo komfortowe, potrafi pokazac co ma pod maska, :twisted: pelny wypas. Minusy....... drogie paliwo? Oczko
8.OC 1100zl na -20% i AC 900 na -30%
9. Czesci mechaniczne raczej wszystkie pasuja (chyba ze o czyms nie wiem). Czesci blacharskie, no nie wszystkie ale mozna dopasowac. (poprawcie mnie jesli pisze glupoty)
10. KA7 to sedan a KA8 to coupe. Ile mi wiadomo to od KA1 do KA6 to wszystko sa modele 1 generacji :?

Mam nadzieje ze troche pomoglem Tobie i innym ktorzy beda pisac dalej

Pozdrowki Oczko
Zgadzam z tym co pisze Givan, natomiast pkt.3 i pkt.3 Szczęśliwy , uderzaj jakby co do mnie Oczko
bardzo duzo mi powiedziales dzieki wielkie,ale niech nastepni tez sie wypowiedza zobaczymy co inni sadza...

jeszcze jedno pytanie mi sie przypomnialo odnosnie modeli silnikow. jakie silniki byly montowane w hondach/acurach i np gdzies na fotach zauwazylem napisy TYPE II ,jest jakis Type I? i na czym polegaja roznice midzy tymi typami?

az takie duze spalanie? chodzilo mi bardziej o spokojna jazde taka do 2,5-3 tys obr w miescie i ok 100-130km/h na trasie
Type II byl produkowany w Acurach 93-95 w modelu GS (jesli dobrze pamietam) i mial 235 koni, Type I ma 205 koni i byl montowany w Hondach caly czas. Acura Type II miala tez skrzynie manualna 6-cio biegowa. Roznica jest w glowicy, zaworach i w kolektorze ssacym.

A co do spalania, to z taka jazda jak mowisz, to bedzie w takich granicach jak u mnie w hondzie (ojciec jezdzi Język ) ale jak na 3,2 litra, to uwazam ze takie zuzycie wcale nie jest duze, przeciez nie jeden silnik 2 litrowy chleje tyle samo
Wybór wersji nadwozia to wybór indywidualny, najczęściej po prostu praktyczny. Coupe ma podobną długość jak sedan, jest narpawdę niewiele krótsze. Z tyłu na nogi jest trochę mniej miejsca, ale bez dramatu. Często zamierzasz z tyłu siadać? Bagażnik Coupe zdaje się być dłuższy. Mam tylko 177cm więc czuję sie w tym samochodzie komfortowo bo trudno żeby przy takim wzroście brakowało miejsca, to chyba tylko w imitacji 4 kółek np pandzie.

Egzemplarze niebite, więc w ogromnej części niepolskie nie powinny mieć z nią problemów. Szczególnie Legendy z Francji, Włoch, Hiszpanii są blacharsko super-choć czasem dość mocno poobijane od temperamentnych kierowców. Spójrz w dział Nasze Hondy i na moją Acurę - typowa przedstawicielka grupy Hond jeżdzonych w Polsce. Leci 3 tydzień jak ją doprowadzam blacharsko do przyzwoitości.

W G2 lubiły kończyć się szybko, nawet w egz. bez gazu uszczelki pod głowicami. Awarie zdarzają się rzadko. Dziury dość szybko wykańczają wielowachaczowe zawieszenie, a to tanie w naprawach nie jest. Normalne jest to, że szlag trafia chłodnice wody również w egzemplarzach bezwypadkowych, poprostu się rozszczelniają na plastikowym korpusie. Powyższe to jakieś tam przypadłości przez, które jest duża pewność, że Legend przejdzie. Cała reszta i jej żywotność zależy od samego właściciela i warunków eksploatacji oraz pilnowania terminów inspekcji/wymiany el. określnoych w manualu. Legend G2 to naprawdę kupa dobrego japońskiego żelastwa.

El. blacharskie uzywane w dobrym stanie kupisz wszędzie i tanio, a to za sprawą anglików rozbieranych na części, ostatnio stał się to masowy proceder i dobrze. Nowe części blacharskie nie wsytępują. Tylne lampy są tanie, kierunki też. Sytuacja nie dotyczy lamp przednich. Gdybym był zmuszonych do ich wymiany to kupiłbym z anglika i wsadził soczewki, choćby na H7-wyjdzie taniej a i światło będzie trochę lepsze. Ceny? Normalka to 1000pln za lampę w idealnym stanie. Części eksploatacyjne dostaniesz wszędzie, w różnych cenach i o róznej jakości - tu jest wybór.
Mechanikę nową też dostaniesz, amortyzatory napewno, górne wachacze, gumy stabiloizatorów, drązki i końcówki drążków kierowniczych, etc. Ogólnie przyjęło się, że uszczelki pod głowicę kupuję się Hondy lub zakłada metalowe lub amarykańckie felpro. Powyższe posiadają sprawdzoną i potwierdzoną jakość.

Przez całe lata produkcji od 91 do pocz. 96' jakość moim zdaniem jest taka sama. Wybrałbym poprostu najlepiej utrzymany egzemplarz spośród dostępnych w ogłoszeniach - to byłby jedyny warunek.

Sprawa zbyt personalna. Nawet gdyby mi ktoś bardzo polecał manual i tak wybrałbym automat bo nie znoszę mieszać w biegach. NIezaprzeczalnym faktem jest ewidentne zamulanie automatu. Skrzynia jest kulturalna, ale ma o jedno (5 ) przełozenie zamało.

Potwierdza się fakt, że Hondzie wystarcczy 10 w mieście, przy tym samym stylu jazdy Acura potrzebuje średnio 1,5ltr więcej. Może to wynikać ze stanu technicznego, a ten dość się różni.

Plusy, minusy... temat rzekaUśmiech Proponuję omówienie go na zlocie :mrgreen:
dla mnie to auto to same plusy i fanatyzm Uśmiech minus ma jeden - mam ciężko zaparkować w mieście.

Cena zależna od zniżek, rzadko kiedy można otrzymać AC na auto w takim wieku.

Części zazwyczaj pasują, ale są pewne drobnostki. Inne błotniki przednie (mocowania te same) różnica to brak dziury na kierunek. Inna instalacja el. w samochodzie, róznice w podświetleniu wnętrza kabiny, brak el. regulacji świateł z kabiny, jednotłoczkowe zaciski przednie, inne tylne lampy(inaczej świecą) brak światła przeciwmgielnego, trochę inny silnik(C32A1) jak się dowiedziałem ma np knock sensory. Dziwne, ale prawdziwe, środek jest gorzej wykonany, podsufitka w Hondzie to "miś" Acura ma obicie nieprzyjemne, ale łatwe do czyszczenia.
Model GS to 16; cali koła, dwutłoczkowe zaciski, zawias ten sam co w EDM, brak chromowanego gryla przedniegoOczko, TCS. Acury nie mają funckji uchylania szyberdachu - tylko otwieranie.
GS w sedanie to 94-95, Coupe Type2 od 93, type 2 nie wsytępował z manualem i 5 biegach, tylko 6 lub automaty.
230km, inny komputer a więc inna charakterystyka pracy skrzyni i samego silnika(np odcięcie zapłonu przy chyba 6,700rpm), inne dyfer, inna skrzynia, inne głowice, wałki rozrządu, inny sterownik ciśnienia paliwa, inne wtryski, inny kolektor dolotowy, inny tłumik. Pocieszające jest to, że jak już ktoś ma taki wynalazek to rozrząd zamontuje się z części ogólnodostępnych :mrgreen: Sedana GS łatwo poznać po sterczącym penisie-takim jak w Coupe Oczko
To tak bardzo pokrótce

uf, cały temat to szeroka rzeka Uśmiech
i tu znów zapytam, kiedy panownie wkońcu jakiś zlot robimy? :mrgreen:
Zlot? Ja piszę się w (niemal) każdej chwili. Tylko czy jest sens spotykać się przy takiej temp.? Wiadomo że fajnie by było posiedzieć przy autach, pogadać, pooglądać więc może powoli ustawiać się na wiosnę? Im wcześniej będziemy znać termin tym łatwiej powinno być sobie go zaklepać.

Pozdro,
Czeczen
Legend dzieki za wyczerpujaca odp. wzrostu mam 183cm. a z tylu nigdy chyba nie bede siedzial,co najwyzej jako pasazer. pytam sie o wielkosc coupe ze strony tylnej kanapy bo poprostu mnie interesuje jego wnetrze wlasnie z tamtej perspektywy,wiem ze coupe male nie jest i niewiele mniejsze od sedana ale pytam sie tak na wypadek jakby trzeba bylo z kims pojechac na dluzsza trase ze wzrostem zblizonym do mojego czy bedzie temu komus w coupe wygodnie z tylu Uśmiech
co do wzrostu... mam 193cm. ale cienki jak przecinek :mrgreen: zrobiłem test: ustawiłem fotel dla siebie jako kierowcy a potem wsiadłem z tyłu. nie było to mega wygodne ale siedziałem. zabrakło troche miejsca nad głową, nogi sie zmieściły. koniec testu. ale... ja lubie jeździć w pozycji dość leniwej, czyli fotel dość daleko do tyłu i oparcie pochylone, bo mi tak wygodnie. i z powodzeniem moge przestawić fotel do przodu, oparcie troche podnieść i załadować 4 osoby o wzroście ok 190 cm i jechać w podróż. nie ma ku tego zadnych przeciwwskazań. nadal siedze wygodnie tylko bliżej deski rozdzielczej, i mam bardziej nogi w kolanach zgięte Uśmiech spokojnie do coupe mozna wsadzić dorosłych ludzi zeby wygodnie jechali.

Jedyna wadą jest to ze w porównaniu do preludy tutaj dach jest zdecydowanie bliżej mojej głowy niz w prelce. czasem to denerwuje, ale to pewnie spowodowane jest konstrukcja fotelabo jeszcze można go sporo podnieść, a dla mnie to spokojnie mógłby sie jeszcze dac opuścić niżej niz fabryka przewidziała. no ale nie mozna mieć wszystkiego Uśmiech
o dzieki wielkie Duży uśmiech fajnie ze ktos to przetestowal Duży uśmiech napewno sie przyda,wiec jak mowisz ze sie ktos tam zmiesci wysoki i tragedii nie bedzie to bez roznicy czy sedan czy coupe w takim razie
Stron: 1 2 3