honda legend - strona główna

Pełna wersja: Gwizd ze skrzyni
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Witam Szanownych kolegów

Na co dzień spotykam się ze zjawiskiem gwizdania automatycznej przekładni. Z reguły pojawia się na 4 biegów przy ok 1500 obr/min, czyli w okolicach normalnej legalnej prędkości miejskiej. Dźwięk pochodzi ze skrzyni, ewidentnie nie jest jakiś mechaniczny. Znika po rozgrzaniu silnika i przede wszystkim skrzyni. Mam wrażenie jakby dotyczyło to jakiegoś odpowietrzenia. Olej w skrzyni ma ok 3000 km. Ktoś spotkał takie zjawisko?
(12-27-2016, 7:38 )Semp napisał(a): [ -> ]Witam Szanownych kolegów

Na co dzień spotykam się ze zjawiskiem gwizdania automatycznej przekładni. Z reguły pojawia się na 4 biegów przy ok 1500 obr/min, czyli w okolicach normalnej legalnej prędkości miejskiej. Dźwięk pochodzi ze skrzyni, ewidentnie nie jest jakiś mechaniczny. Znika po rozgrzaniu silnika i przede wszystkim skrzyni. Mam wrażenie jakby dotyczyło to jakiegoś odpowietrzenia. Olej w skrzyni ma ok 3000 km. Ktoś spotkał takie zjawisko?

Skad masz pewnosc, ze dzwiek jest ze skrzyni? Mozesz nagrac i wrzucic linka? Czesciej na forach jest dzwiek pochodzacy z lozyska walu, glownie w pierwszych rocznikach 2005 i 2006 
http://acurazine.com/forums/second-gener...ir-754805/
Pewności nie ma, ale stawiałem na skrzynie ze względu na to że:

1. na neutralu tego nie ma
2. jak słyszę ten gwizd i przerzucę na manual to za każdym razem wyświetlacz pokazuje 4 bieg
3. jak pojadę na manualu to ciężko uzyskać ten dźwięki jak się uda będzie to na 4 biegu przy ok 1500 obr

Będę testował dalej i spróbuję nagrać ten dźwięk. W wolniejszej chwili zapoznam się dobrze z forum acury bo widzę że temat jest tam mocno rozbudowany a podejrzenia nie napawają optymizmem

Aktualizacja

Wygląda na to że kemot ma rację. Przestudiowałem forum amerykańskie, natknąłem się na filmik https://www.youtube.com/watch?v=6mF6FqFh03M
Na filmie zjawisko jest bardziej intensywne, u mnie jest faza początkowa, ale jestem pewien że o to chodzi. 4 bieg był mylący, to kwestia przypadku
Czas na lekarstwo. Łożysko nie występuje jako część. Kolega z ASO uśmiechnął się tylko podając cenę wału. To jedyne 13000 zł.
Skoro temat jest dość obszerny w przypadku Acury, czy ktoś coś robił z tym łożyskiem?
(12-28-2016, 7:12 )Semp napisał(a): [ -> ]Pewności nie ma, ale stawiałem na skrzynie ze względu na to że:

1. na neutralu tego nie ma
2. jak słyszę ten gwizd i przerzucę na manual to za każdym razem wyświetlacz pokazuje 4 bieg
3. jak pojadę na manualu to ciężko uzyskać ten dźwięki jak się uda będzie to na 4 biegu przy ok 1500 obr

Będę testował dalej i spróbuję nagrać ten dźwięk. W wolniejszej chwili zapoznam się dobrze z forum acury bo widzę że temat jest tam mocno rozbudowany a podejrzenia nie napawają optymizmem

Aktualizacja

Wygląda na to że kemot ma rację. Przestudiowałem forum amerykańskie, natknąłem się na filmik https://www.youtube.com/watch?v=6mF6FqFh03M
Na filmie zjawisko jest bardziej intensywne, u mnie jest faza początkowa, ale jestem pewien że o to chodzi. 4 bieg był mylący, to kwestia przypadku
Czas na lekarstwo. Łożysko nie występuje jako część. Kolega z ASO uśmiechnął się tylko podając cenę wału. To jedyne 13000 zł.
Skoro temat jest dość obszerny w przypadku Acury, czy ktoś coś robił z tym łożyskiem?

Używkę wału można przecież kupić.
Pewnie że można. Zważając na skale zjawiska w w Acurach RL, jest duże prawdopodobieństwo nabycia takiego samego.
(12-28-2016, 7:12 )Semp napisał(a): [ -> ]Czas na lekarstwo. Łożysko nie występuje jako część. Kolega z ASO uśmiechnął się tylko podając cenę wału. To jedyne 13000 zł.
Skoro temat jest dość obszerny w przypadku Acury, czy ktoś coś robił z tym łożyskiem?

W Stanach kosztuje 1.667USD. Sporo ale jednak nie 13.000zł
Wał jest drogi jak wszystko do tego auta, jednak w tym przypadku cenę można tłumaczyć tym, że jest z karbonu.
Tylko kto to tak wymyślił, że łożyska z podpory nie można wymienić
(12-31-2016, 3:10 )Semp napisał(a): [ -> ]Wał jest drogi jak wszystko do tego auta, jednak w tym przypadku cenę można tłumaczyć tym, że jest z karbonu.
Tylko kto to tak wymyślił, że łożyska z podpory nie można wymienić

A łożyska nie mozna dobrac - jest zintegrowane z wałem?
Diagnoza na 100% potwierdzona?
pojawia się wał w różnych odmianach, pytanie, o który wał Wam chodzi?

Jak zrozumiałem chodzi o łożysko wałka skrzyni biegów na 4 biegu.
Na Acurazine piszą, że łożysko spokojnie można dobrać. Natomiast Honda tego nie poleca bo potem cały zestaw trzeba wyważyć. Nie znalazłem informacji na ile warsztaty zajmujące się regeneracją wałów w Polsce są w stanie wyważyć wał karbonowy.
Poza tym wał miał zmieniany numer części, czyli tak jakby coś zmieniali/poprawiali w konstrukcji.
Stron: 1 2 3