honda legend - strona główna

Pełna wersja: wentylacja przednich foteli
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
przyszedł mi do głowy pomysł tego wątku ponieważ chciałbym poukładać sobie wiedzę w tym zagadnieniu.

-co dokładnie powinno być wentylowane , zadek i plecy?
-jaka jest prawidłowa siła wentylacji?
-jak wykryć usterkę?
-co się najczęściej psuje?

W kb1 jest to częsta przypadłość.

A mam wrażenie, że coś to słabo wentyluje - bo w moim przypadku jest to słabo wyczuwalne chłodzenie.
Z tą siłą to ciężka sprawa, jak to zmierzyć? Zauważyłem u siebie że skóra na fotelu kierowcy jest ciut bardziej wyeksploatowana, co skutkuje tym że te perforacje się nieznacznie "przesuwają" w kierunku oparcia i gorzej wentyluje. Jak się "napnie " zadkiem fotel w kierunku kierownicy czuję różnicę. Nie wiem czy dobrze wyjaśniłem. Porównuję z fotelem pasażera gdzie wydaje mi się ze działa to nieco lepiej.
Wentylacja działa mi tylko w części dolnej zdaje się ale muszę to sprawdzić.
Na plecy jest 6 dysz dmuchających, na zadek pewnie też 6.

Na podparciu są rozmieszczone na lewym i prawym skraju perforowanej części fotela, wystarczy sćiągnąć tylnią obudowę fotela i wszystko widać.

U mnie dmucha tak, że jest ledwo wyczuwalne ręką, a jak usiąde to prawie nic nie czuje na ciele żeby dmuchało.

Są chyba 2 odzielne dmuchawy na zadek i na plecy, jak dmucha ci tylko w jednym miejscu to jest usterka.

Przewody od dmuchawy są bardzo płaskie i z czasem mogą się spłaszczyć do tego stopnia, że zamyka się ich prześwit i słabo dmucha.
no i co z tym zrobić?
Warto było by się tym zająć, bo jak nie będzie ciągu powietrza to nie wiadomo jak znoszą to dmuchawy. Może być prawdopodobieństwo spalenia na przykład.
ok, ale wymieniać węże? Oczywiście zakładając, że to one są przyczyną. Bo równie dobrze mogły wyzionąć ducha "wiatraczki".
(06-10-2017, 17:45 )Legend95 napisał(a): [ -> ]ok, ale wymieniać węże?  Oczywiście zakładając, że to one są przyczyną. Bo równie dobrze mogły wyzionąć ducha "wiatraczki".

Można zrobić samodiagnostykę ale to bardziej pod kątem grzania dupy:

Moduł sterujący wentylacją fotela jest wyposażony w termistorowy układ samodiagnostyczny. Układ sterujący sprawdza, czy w obwodzie termistora nie ma przerwy lub zwarcia i wyświetla wynik diagnostyki na diodach LED przełącznika wentylacji fotela.
Przejście w tryb samodiagnostyki
  1. Włączyć zapłon (II) i wykonać kolejny krok w ciągu 5 sekund.
  1. Nacisnąć trzy razy stronę W DÓŁ przełącznika wentylacji fotela, sześć razy stronę DO GÓRY, a następnie trzy razy stronę W DÓŁ.
  1. Jeśli układ przejdzie w tryb samodiagnostyki, wszystkie diody LED (A) zapalą się na 6 sekund, a następnie wyświetlą wynik.
    • Jeśli zapalą się trzy diody LED po stronie ogrzewania, termistor jest uszkodzony.
    • Jeśli nie zapali się żadna dioda LED, termistor jest sprawny.
UWAGA: Układ jest wyposażony w przełącznik czasowy.
  • Przełącznik czasowy ogrzewania fotela: Po około 5 minutach od osiągnięcia przez ogrzewanie temperatury 60°C układ sterujący zmienia temperaturę ogrzewania i wskazanie diód LED z pozycji Hi (wysoka) na pozycję Mid (średnia).
  • Przełącznik czasowy ogrzewania fotela: Po godzinie od osiągnięcia przez ogrzewanie temperatury 46°C układ sterujący zmienia temperaturę ogrzewania i wskazanie diód LED z pozycji MID (średnia) na pozycję LO (niska).
Wyjście z trybu samodiagnostyki
Aby wyjść z trybu samodiagnostyki, wyłączyć stacyjkę.

Lub sprawdzić wentylatorki bezpośrednio:

  1. Wymontować fotel kierowcy lub pasażera z przodu. Aby sprawdzić silnik nawiewu w oparciu fotela, wymontować panel z oparcia fotela.
  1. Odłączyć złączkę 3-stykową (A) od silnika każdego wentylatora (B).
  1. Podłączyć biegun dodatni akumulatora do styku do styku nr 1 złączki 3-stykowej silnika wentylatora, masę zaś do styku nr 3. Silnik powinien pracować.
  1. Jeśli silnik nie działa lub nie pracuje płynnie, należy go wymienić.

A może wystarczy skórkę dobrze oczyścić i odtłuścić co by dziurki w perforacji odetkać ? Oczko
o strony elektronicznej jest OK, ale efekt chłodzenia jest słaby....więc trzeba rozbierać...echh..a tak mi się nie chce Duży uśmiech
(06-11-2017, 4:45 )Legend95 napisał(a): [ -> ]o strony elektronicznej jest OK, ale efekt chłodzenia jest słaby....więc trzeba rozbierać...echh..a tak mi się nie chce Duży uśmiech

Proponuję posadzić 4 litery  w innej KB i zobaczyć jak wieje, bo może po prostu dupy nie urywa ot tak fabrycznie Oczko
A mysz Ci jakaś nie wlazła w te kanały dolotowe? Diabeł
Ze spłaszczonymi przewodami można sobie poradzić, poprostu wkladając jakiś wężyk do środka, żeby je rozszerzyć.

Ten system jest chyba tylko po to, żeby nasza skóra lepiej oddychała i się tak nie pociła,
a nie żeby odczuć rzeczywisty powiew chłodzącego powietrza na plecach.
Stron: 1 2