honda legend - strona główna

Pełna wersja: Legend G2 - historia modelu.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Temat ten służy do konkretnego i bardzo szczegółowego opisu zmian, ulepszeń wprowadzanych na przestrzeni produkcji modelu KA7 i KA8

Produkcję drugiej generacji rozpoczęto z początkiem 91' a jej zakończenie datuje się na początek 96'. Podczas tego okresu podejmowano się zmian stylizacyjnych i konstrukcyjnych, poniższy spis ma za zadanie choć trochę ten proces przybliżyć.

od 1991 do ok. połowy 1993:
Sedan i Coupe:
-1 poduszka powietrzna (kierowcy)
-brak filtra kabinowego
-aluminiowe felgi 15'
-brak oryginalnych zmieniarek CD
-klimatyzacja na freon czyli r12

1993 a początek 1994 - nastąpił tzw półlift. Sedan i Coupe.
wyposażenie uzupełniono lub dodano:

-poduchę pasażera
-filtr kabinowy
-koła 16'
-gaz w klimie r134a
-inny wzór logo na poduszce pow. kierowcy
-w klamce kierowcy pojawia się przestrzeń i urządzenie do centralnego zamka sterowanego podczerwienią.
-Inne zegary - drobniejsze podziałki, Kontrolka układu ABS to już nie ALB(nazwa własna Hondy) ale ABS
-Zmiana grubości liczb na zegarku koło przycisków przeciwmgielnych i awaryjnych( tu nie mam pewności czy to było przejściówce czy jeszcze później)
-W Coupe pojawił się dodatkowy przycisk sterowanie fotelem pasażera przód-tył.
-Coupe otrzymała inne schowki w drzwiach - wykończono je dodatkowym elementem ze skóry.

1994 do połowy 1995' inżynierowie wprowadzili dodatkowe zmiany:

-przedni zderzak - występowały też okrągłe halogeny.
-wprowadzono TCS - stosowne kontrolki pojawiają się w tarczy obrotomierza
-Wprowadzono TWS ( Tire pressure Watching System ) -
-Inny znaczek na klapie-taki jakby za szkłem - jest w nim kwadratowy otwór gdzie montuje się czujnik do systemu alarmu i centralnego zamku na podczerwień
-Zegary otrzymują kontrolki TCS w tarczy obrotomierza.
-Zmienia się przełącznik po lewej strony kierownicy w osłonie nad nogami kierowcy.
-Zaczynają występować seryjne zmieniarki Hondy
-Zmieniają się łączenia kolorów wnętrza i zewnetrza. np.Nie kupimy Egzemplarza z tych roczników w kolorze niebieskim z szarymi skórami :mrgreen: Pojawia się za to czarny kolor skór wraz z zieloną karoserią.
-inny korek wlewu oleju
-inaczej poprowadzone przewody klimy pod maską
-zmiana mocowania silnika do dolnej ramy(wózka) - inne poduszki i miejsca ich mocowań.
-Z Coupe znika tylny spoiler

Powyżej końcówki roku 1995'
W Hondach pojawia się uchwyt wraz z zaczepem na tylnej macie bagażnika.
Zmienia się troszkę skrzynia biegów - ma inną miskę olejową - niestety o zmianach konstrukcyjnych póki co nic nie wiadomo.
Prawdopodobnie każdy sedan otrzymywał seryjnie halogeny.


Zachęcam do rozwijania listy o własne doświadczenia Uśmiech
Zatem kontynuując wątek z poprzedniego tematu:
Dodatkowy przycisk na fotelu pasażera instalowano od 1993 roku ( fotke zapodam przy okazji ), a TWS jest instalowany od roku 1994.
BTW: Ma ktoś foty tylnego sterowania kanapą i audio z sedana, to bylo standardowe wyposażenie po 1993 roku?
W wersji EDM nigdy nie występowała elektryczna kanapa.

Stereo, przynajmniej radio było bez zmian. Nie wiem jak było z głśnikami sprzed roku 94'.
Peter napisał(a):Zatem kontynuując wątek z poprzedniego tematu:
Dodatkowy przycisk na fotelu pasażera instalowano od 1993 roku ( fotke zapodam przy okazji ), a TWS jest instalowany od roku 1994.
BTW: Ma ktoś foty tylnego sterowania kanapą i audio z sedana, to bylo standardowe wyposażenie po 1993 roku?

chyba znalazłem coś takiego

<!-- m --><a class="postlink" href="http://cgi.ebay.com/ebaymotors/JDM-KA7-Legend-set-of-electric-rear-seats-91-95_W0QQitemZ290344046190QQcmdZViewItemQQptZMotors_Car_Truck_Parts_Accessories?hash=item4399da8e6e&_trksid=p4506.c0.m245">http://cgi.ebay.com/ebaymotors/JDM-KA7- ... 06.c0.m245</a><!-- m -->
PRZEMO napisał(a):chyba znalazłem coś takiego

<!-- m --><a class="postlink" href="http://cgi.ebay.com/ebaymotors/JDM-KA7-Legend-set-of-electric-rear-seats-91-95_W0QQitemZ290344046190QQcmdZViewItemQQptZMotors_Car_Truck_Parts_Accessories?hash=item4399da8e6e&_trksid=p4506.c0.m245">http://cgi.ebay.com/ebaymotors/JDM-KA7- ... 06.c0.m245</a><!-- m -->
To chyba z tego pokazanego w dziale JDM - Item location: Katowice, POLAND, Poland - to chyba nasze okolice i forumowy człek.
To jest fajny bajerek, chetnie bym strzelił cos takiego gdyby było do coupety. Marcin ale sterowanie radiem to chyba wystepowało w EDM, bo mam o tym informacje w oryginalnym Hondowskim Manualu dla polskich serwisów.
Właśnie, te siedzonka to wymysł na rynki z kierą po prawej stronie. Ale były wyjątki - montowano to w Korei (LHD) w Daewoo Arcadia, która była produkowana od 1993-2000.

Peter nie spotkałem się nigdy w Legendzie EDM ze sterowaniem radia w podłokietniku - przynajmniej do roku 95' co oczywiście nie musi oznaczać w praktyce, że nie występowało :ugeek:
W suplemencie Manuala 93 dla polskich serwisow Hondy takie sterowanie jest pokazane, zakladam więc, ze musialo wystepowac w wersji na Europe. Prawdopodobnie tez w roku 95 wprowadzono w sedanie ogrzewanie tylnej kanapy, choc te informacje nie są sprawdzone ( nie mam pewności dla jakiej wersji ).

W roku 1995 wprowadzono zmiany konstrukcyjne anteny elektrycznej. Zmieniono element mocujacy maszt do karoserii, zostal lepiej odizolowany od warunków atmosferycznych, tak aby zapobiec "zacieraniu" się anteny z powodu korozji.
Peter, moje przekonanie graniczy z pewnościa, że na Europe nie montowano elektrycznych siedzeń i ich podgrzewania.

hm... interesująca jest zmiana konstrukcji anteny, jakby nie mogli jej w tylną szybę od razu wmontować..eh.
Pewnie jest tak jak piszesz, moze wrzucili to do manuala tak po prostu "just in case". Przyznam, ze gdyby była mozliwosc zdobycia takiego zestawu do coupety to bym sie wogóle nie zastanawiał.
Kontynuujac watek:
W poliftach wystepowały równiez zestawy głosnomówiące NOKIA. Nie mam jednak wiedzy czy były to zestawy fabryczne czy dealerskie. U mnie wystepuja pozostałosci tego zestawy w postaci mikrofonu na szybie, był tez Phoneholder ale zdjął go poprzedni własciciel.
Stron: 1 2