Witam
Ktoś się orientuje jaka jest dopuszczalna różnica między średnicami opon, na przedniej i tylnej osi ?
Chcę założyć opony, miedzy którymi różnica średnic to 0,5 % i nie wiem, czy nie będzie jakichś problemów z napędem.
Wydaje mi się, że producent nie zakładał takich różnic i może mieć to wpływ na działanie podzespołów napędowych i bezpieczeństwa, które korzystają z odczytów z czujników np.: ABS.
Dlaczego chcesz zakładać różne opony?
Witam takie opony mogą być założone ale tylko na obu osiach w przeciwnym wypadku komputer może wychwycić różnice w prędkości kół między przednią i tylną osią i może próbować korygować.Różnica niby niewielka i jak komputer nie wychwyci błędu to i tak mechanizm różnicowy międzyosiowy niezależnie od jego konstrukcji będzie cały czas pracował, co nawet jak nie będzie zauważalne skróci jego żywotność.Ogólnie to zaleca się opony o takich samych rozmiarach i takim samym bieżniku na całym aucie jednak jak założymy opony o różnym bieżniku między przednią a tylną osią to nic się nie stanie.
Wyczytałem gdzieś w internecie o systemie napędu sh-awd stosowanym w kb1 i było tam napisane, że przełożenie tylnego i przedniego mostu są rożne.
Tylne przełożenie jest dłuższe od 1 do 4 % i centralny dyferencjał pracuje cały czas nawet jeśli mamy 4 identyczne koła i jedziemy prosto.
Źródło wydaje się wiarygodne, ponieważ artykuł był bardzo rozbudowany i porównywał różne generacje sh-awd z innymi napędami Hondy.
Więc o napęd nie ma się co martwić myślę, przy różnicy w średnicy opony rzędu 0,5 %.
A kombinuje tak, ponieważ chcę dać z tyłu opony 275, a z przodu 245, ale raczej i tak odpuszczę sobie ten pomysł.
A możesz wstawić tu link do tego artykułu bo chętnie bym poczytał.Ogólnie to system musi ignorować o wiele większe różnice bo np podczas pokonywania zakrętu przednia oś jedzie po większym łuku ,do tego nierównomierne zużywanie opon czasem nawet bieżnik w osobówkach ma 8mm.A jak zejdzie trochę powietrza to też nic nie wykazuje także nic nie zauważysz ale zawsze to jakaś dodatkowa praca dla centralnego dyfra.
Świetny artykuł, chociaż wielu rzeczy nie ogarniam, bo nie mam takiej wyobraźni technicznej.