honda legend - strona główna

Pełna wersja: KA9 Legend 2002r - Skrzypienie w przednim zawieszeniu
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Mam pytanie jako zoltodziob Oczko podczas wolnej jazdy, manewry, np wjazd do garazu, skrecajac i jednoczesnie przyhamowujac dobiega z przodu auta skrzypienie, czasem jakby trzask. Angielski serwis Hondy nie widzi niczego dziwnego, stwierdzili, ze to normalne zachowanie sie zawieszenia. Dodam, ze skrecajac podczas jazdy zarowno szybkiej jak i wolnej bez uzywania hamulcow jest cisza, nic nie skrzypi i nie strzela. Dzis zauwazylem podczas postoju przy wlaczonym silniku, wykonywalem ruchy sterem i tez skrzypialo??
Sprawdz klocki hamulcowe Oczko A jesli to nie klocki, to moga byc zaciski poluzowane...
Skrzypienie w zawieszeniu to bardzo często spotykany objaw niepożądany w przypadku aut z automatem. Tutaj za cały początkowy moment przeniesienia napędu ze skrzyni na koła odpowiadaja wlasnie hamulce. Trzeba pilnować klockow, smarowania prowadnic hamulców odpowiednimi pastami, sprawdzania tłoków, gumek, blaszek, etc. Innym powodem skrzypienia moze być sworzeń, czasem nie mają jescze luzu ale poprzes uszkodzoną odłonę gumowa dostaje siedo nigo korozja, co powoduje skrzypienie.
OK, ale to skrzypienie pojawia sie tylko podczas bardzo wolnej jazdy, np podczas parkowania. Gdyby byly jakies luzy lub uszkodzone gumy sworzni, serwis firmowy Hondy tego by nie wykryl? Specjalnie po zakupie auta oddalem go na przeglad "fachowcom". Pracownik Hondy przedstawil to jako normalne odglosy pracy przedniego zawieszenia. Nie wiem co o tym mam sadzic, przeciez gdyby cos bylo nie tak dlaczego serwis nie chcialby usunac usterki, to w koncu ich zarobek i to nie maly?
A wyobrażasz sobie, ze kupujesz nowego Legenda z salonu a auto skrzypi przy manewrowaniu? Według tych Twoich "fachowców" to naturalne! Zdezorientowanyhock: Sworzeń, który ma uszkodzoną osłonę ( często guma uszkadza sie juz podczas niefachowego montażu, np.: podczas przeciskania przez gniazdo w wahaczu lub gdy jest zbyt mocno dokręcona nakrętka ) nie wykazuję luzu na szarpaku a wewnątrz jest juz korozja co powoduje skrzypienie. Kolumna przedniego zawieszenia pracuje podczas skręcania właśnie na sworzniu dolnego wahacza, więc tu można szukać przyczyny ( rzadziej ten problem dotyczy górnego wahacza ). Polecam zacząc od dokładnego sprawdzenia hamulcow tak jak pisałem wyżej, to kosztuje najmniej, pasta miedziana, nowe blaszki ewentualnie gumki i oslonki na prowadnice.
Moim zdaniem słuszna diagnoza to elementy zawieszenia. Może instalowałeś zamienniki? One lubią trzeszczeć.
Hamulce to raczej nietrafny strzał - ale na 100% nie wykluczam.

Aha, zmien serwis i to natychmiast!
miałem bardzo podobny problem ,
mianowicie;
podczas MOTu (taki przegl. tech. ) fachowcy stwierdzili niestabilne przednie hamulce i zaproponowali ze jeśli zostawię auto na kilka godzin to się z tym uporają ,
i tak następnego dnia dostałem certyfikat z adnotacją że auto wydaje odgłos skrzypienia podczas chamowania , ale wszystko jest na pewno ok ,zapewniali, ale odgłos starej kanapy podczas hamowania był dość frustrujący ,więc zdjąłem koło i okazało się że tarcza nie jest przykręcona tymi dwiema małymi śrubami do piasty , niby nic ale jak je wkręciłem ,skrzypienie ustało.

Epizod nr2 to;
po roku pojawiło się znowu skrzypienie z tej samej strony przedniego zaw. , więc wszystko obadałem jak należy i nic w zasadzie nie znalazłem, skrzypienie się nasilało z czasem i pojawił się luz na kole, ja stawiałem na sworzeń , pojechałem do fachowców z innego warsztatu, gdzie uparli się na łożysko , więc je wymieniłem , ale skrzypienie pozostało , a jakiś czas później sworzeń się rozerwał ,a dolna część zaw. zwana chyba wahaczem uderzyła w felgę i zatrzymała koło,. wszystko na szczęście stało się kiedy wieżdżałem na podjazd i mocno skręciłem koła .

na tym nie koniec , bo kupiłem zamiennik i właśnie zaczyna się odzywać,
a morał jest taki że w tym kraju niewielu jest dobrych fachowców , zamienniki są do D... , ja osobiście postanowiłem radzić sobie sam na ile to możliwe,
a na temat samego aso hondy w moim mieście tez niewiele dobrego można powiedzieć......
powodzenia Uśmiech
Mechanik w Polsce sprawdzał dokładnie zawieszenie, nie zauważył zadnych nieprawidłowości - "skrzypi" nadal Uśmiech
kup sobie butelke WD-40 lub taniego zamiennika, połóż się pod autem i wypsikaj wszystko co gumowe.
to zamienniki nie dają Ci zapomnieć, że tam są.
I u mnie skrzypi, urok kilkuletniego auta, sterowanego skrzynia automatyczną, na zawieszenie przenosza się zupelnie inne naprezenie niz w manualu, rowniez hamulce dostaja po tyłku. Wystarczy wiec, ze gdzies lekko przykorodowal trzpien sworznia ( mimo iz nie ma widocznego luzu ) lub tulejka ociera o srube i przy hamowaniu, skrecaniu, zapinaniu biegow skrzypienie gotowe. NIe jest to nic grożnego a żeby sie tego pozbyc pewnie trzeba by wymienic na nowe i oryginalne wszystkie "pracujące" elementy zawieszenia lacznie z gumami mocującymi wozek do nadwozia. Koszt kilka tysiecy, nie realne :roll:
Stron: 1 2 3