honda legend - strona główna

Pełna wersja: Ogranicznik obrotów
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Od kilku dni mam dziwny problem z moją Hondą:
Tak jakby ogranicznik obrotów silnika obniżył się ze standardowych bodajże 6700 do ok 5500 obr/min.
Podczas mocnego przyspieszania obroty dochodza tylko do  5500 i następuje odcięcie a skrzynia nie zmienia biegu na wyższy dopóki nie odpuszcze gazu wtedy zmienia.

Normalnie taka sytuacja ma miejsce gdy jadę w trybie skrzyni M  ale to dopiero przy ok 6700 a teraz jakby silnik odcinał obroty wcześniej a skrzynia nic o tym nie wiedziała Smutny

Tak się dzieje na LPG i benzynie.

Macie jakiś pomysł co może być tego przyczyną albo od czego zacząć sprawdzanie bo błędów w sterowniku nie ma bo sprawdzałem u mechanika HDSem ?
Zawór VTEC? Może nie dostaje napięcia. Ale trudno będzie znaleźć źródło problemu bez HDSa.
(06-20-2018, 4:04 )haji napisał(a): [ -> ]Zawór VTEC? Może nie dostaje napięcia. Ale trudno będzie znaleźć źródło problemu bez HDSa.

Mam wrażenie że VTEC się włącza przy ok 5000 obr i przez te 500obr do odcięcia działa ale faktycznie sprawdze to u mechanika HDSem.
W trybie Manualnym również odcina przy 5500 ?

Przeważnie taki problem jest spowodowany pracą silnika w trybie awaryjnym.
Tryb awaryjny jest uruchamiany, kiedy ECU dostaje nieprawidłowe dane z różnego rodzaju czujników, lub wykryje ich awarię.
(06-21-2018, 4:09 )sikormen94 napisał(a): [ -> ]W trybie Manualnym również odcina przy 5500 ?

Przeważnie taki problem jest spowodowany pracą silnika w trybie awaryjnym.
Tryb awaryjny jest uruchamiany, kiedy ECU dostaje nieprawidłowe dane z różnego rodzaju czujników, lub wykryje ich awarię.

Tak. W manualnym tez odcina przy 5500.
No właśnie w ECU nie ma żadnych błędów. Sprawdzane oryginalnym HDSem.

Ale dziwi mnie że skoro silnik obcina obroty to skrzynia też powinna chyba o tym wiedzieć i zmieniać biegi przy 5500 a ja mam odcinkę i dopóki nie odpuszcze gazu to bieg się nie zmienia (oczywiście w trybie D bo w M to jest normalne poza niższymi obrotami odcinki).
Mógłbyś nagrać, jak to odcinanie wygląda? Masz także możliwość podejrzenia parametrów na żywo? Może to da odpowiedź, co jest grane. Pomyślałem jeszcze o zatkanych katalizatorach, ale wtedy chyba tylko by mulił.
(06-21-2018, 17:35 )haji napisał(a): [ -> ]Mógłbyś nagrać, jak to odcinanie wygląda? Masz także możliwość podejrzenia parametrów na żywo? Może to da odpowiedź, co jest grane. Pomyślałem jeszcze o zatkanych katalizatorach, ale wtedy chyba tylko by mulił.

Autem na co dzień głównie jeździ żona do pracy  a ja tylko co jakiś czas, głównie jak trzeba zatankować Uśmiech
W weekend pojeżdżę i nagram a w przyszłym tygodniu jestem umówiony na sprawdzenie HDSem działania VTECa to podejżymy też w czasie jazdy czy się coś nie dzieje i dam znać z wyników tych testów.
(06-21-2018, 18:45 )THEMON napisał(a): [ -> ]
(06-21-2018, 17:35 )haji napisał(a): [ -> ]Mógłbyś nagrać, jak to odcinanie wygląda? Masz także możliwość podejrzenia parametrów na żywo? Może to da odpowiedź, co jest grane. Pomyślałem jeszcze o zatkanych katalizatorach, ale wtedy chyba tylko by mulił.

Autem na co dzień głównie jeździ żona do pracy  a ja tylko co jakiś czas, głównie jak trzeba zatankować Uśmiech
W weekend pojeżdżę i nagram a w przyszłym tygodniu jestem umówiony na sprawdzenie HDSem działania VTECa to podejżymy też w czasie jazdy czy się coś nie dzieje i dam znać z wyników tych testów.

Zrób test zaworu Vtec HDS-em.
Przy okazji kilka innych testów, które oferuje skaner: EGR, pompa paliwa, wtryski.
Myślę, że testy dadzą jakąś wskazówkę.
Jakby co zapraszam do dziupli - dysponuję HDS-em Oczko
Może coś z czujnikiem wbitego biegu i komputer mysli, że cały czas jest wbite N ?

Dajesz na D, a komputer myśli, że jest N i odcina przy 5,5.
(06-22-2018, 6:39 )sikormen94 napisał(a): [ -> ]Może coś z czujnikiem wbitego biegu i komputer mysli, że cały czas jest wbite N ?

Dajesz na D, a komputer myśli, że jest N i odcina przy 5,5.

Raczej nie . U mnie na N odcina chyba przed 4tyś już
Stron: 1 2