honda legend - strona główna

Pełna wersja: pytania przed-zakupowe
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Przymierzam się do kupna samochodu i Honda Legend (2006-2007) jest jednym z modeli, które rozważam. 
W weekend oglądałem jedną Hondę Legend. Generalnie pod względem technicznym wydawała się ok, ale podczas jazdy, z przodu był słyszalny szum, szczególnie przy wolnej jeździe. Raczej nie był on z łożysk z kół, tylko z silnika, skrzyni, napędu. Macie pomysł co to konkretnie mogło być? Koleś twierdził, że Legend "tak ma".

Sporo Hond Legend ma przebiegi ponad 300 000, czy jest to wedle Was coś dyskwalifikującego? 
Czy powszechne są odbarwienia chromowanych wykończeń na zderzakach/drzwiach? Czy da się to jakoś w miarę niedrogo odnowić?
Jak z zużyciem wnętrza? Oglądany egzemplarz prezentował się średnio. 
Jak ma się sprawa z korozją? Widziałem, że zdarzają się purchle przy klamkach, czy są jeszcze gdzieś problemy?

Czy po założeniu instalacji gazowej pobierana oprócz gazu jest dodatkowo benzyna? 

Straszny rozstrzał cenowy jest w przypadku Hond Legend, biorąc pod uwagę, że wszystkie mają prawie takie samo wyposażenie wydawałoby się, że ceny powinny być zbliżone, a tutaj za jedną HL roku chcą 27900 (2006), a za drugą 50 000 (2007)...
- przebieg - wydaje mi się, że jak na 12 letnie auto 300 tyś. km to w miarę normalny przebieg - ok. 25 tyś. km rocznie,
- listwy chromowane - niestety tak, szczególnie na grillu - w ASO cena nowych z kosmosu - jak okleiłem ją folią srebrną,
- wszystko zależy jak kto szanował. Moje KB1 ma 270 tyś. km i ma wytartą kierownicę i lekko pomarszczoną skórę na fotelu kierowcy. Reszta materiałów w całkiem dobrym stanie.
- purchle przy klamkach - niestety standard. W moim były wymieniane 3 drzwi na gwarancji. Jedną klamkę musiałem już niestety po gwarancji "reanimować" sam. Generalnie Honda nie słynie ze zbyt dobrego zabezpieczenia antykorozyjnego.
- to pewnie zależy jaką instalację założysz. Tu jest silnik wolnossący, więc można założyć normalną instalację sekwencyjną. U mnie spalanie LPG - do 140km/h ok. 10l/100km, w mieście 15l/100km. Średnio pół miasto/pół ekspresówka pali mi 13-14l/100km LPG + Pb95 na rozruch.
- cena pewnie zależy od stanu technicznego, choć oczywiście nie ma gwarancji, że te najdroższe oferty zagwarantują bezproblemową eksploatację. Myślę, że warto szukać samochodu kupionego i serwisowanego w polskim ASO. Często te auta były kupowane do firm, dla prezesów i w takim przypadku raczej nie było oszczędzania na serwisach. To jest dość mocno zaawansowany technicznie samochód. Można nim delektować się bezproblemową eksploatacją, pod warunkiem dość restrykcyjnego przestrzegania cyklów przeglądowych.
Dzięki za odpowiedź!

A co z tym szumem? To normalne?
(09-27-2018, 22:04 )AWIK napisał(a): [ -> ]- przebieg - wydaje mi się, że jak na 12 letnie auto 300 tyś. km to w miarę normalny przebieg - ok. 25 tyś. km rocznie,
- listwy chromowane - niestety tak, szczególnie na grillu - w ASO cena nowych z kosmosu - jak okleiłem ją folią srebrną,
- wszystko zależy jak kto szanował. Moje KB1 ma 270 tyś. km i ma wytartą kierownicę i lekko pomarszczoną skórę na fotelu kierowcy. Reszta materiałów w całkiem dobrym stanie.
- purchle przy klamkach - niestety standard. W moim były wymieniane 3 drzwi na gwarancji. Jedną klamkę musiałem już niestety po gwarancji "reanimować" sam. Generalnie Honda nie słynie ze zbyt dobrego zabezpieczenia antykorozyjnego.
- to pewnie zależy jaką instalację założysz. Tu jest silnik wolnossący, więc można założyć normalną instalację sekwencyjną. U mnie spalanie LPG - do 140km/h ok. 10l/100km, w mieście 15l/100km. Średnio pół miasto/pół ekspresówka pali mi 13-14l/100km LPG + Pb95 na rozruch.
- cena pewnie zależy od stanu technicznego, choć oczywiście nie ma gwarancji, że te najdroższe oferty zagwarantują bezproblemową eksploatację. Myślę, że warto szukać samochodu kupionego i serwisowanego w polskim ASO. Często te auta były kupowane do firm, dla prezesów i w takim przypadku raczej nie było oszczędzania na serwisach. To jest dość mocno zaawansowany technicznie samochód. Można nim delektować się bezproblemową eksploatacją, pod warunkiem dość restrykcyjnego przestrzegania cyklów przeglądowych.

Generalnie zgodzę sie z powyższym ale z tym spalaniem LPG to trochę zbyt optymistyczne chyba bo mnie spala w mieście 18-22l. a w trasie do 140 to 13-14l. przy normalnej (nie sportowej) jeździe (przebieg 310tyś) Uśmiech

Dodatkowo jeśli chodzi o wnętrze to ja mam przetarty materiał na podłokietniku na drzwiach kierowcy ale to poprzedni właściciel chyba lubił tam trzymać łokieć ciągleUśmiech
(09-29-2018, 3:40 )hulk napisał(a): [ -> ]Dzięki za odpowiedź!

A co z tym szumem? To normalne?

Raczej nie, u mnie niczego takiego nie zauważyłem, a jestem raczej przewrażliwiony na punkcie jakichkolwiek niepożądanych hałasów w samochodzie.
(10-01-2018, 18:59 )THEMON napisał(a): [ -> ]Generalnie zgodzę sie z powyższym ale z tym spalaniem LPG to trochę zbyt optymistyczne chyba bo mnie spala w mieście 18-22l. a w trasie do 140 to 13-14l. przy normalnej (nie sportowej) jeździe (przebieg 310tyś) Uśmiech

Temat spalania to temat rzeka. Takie dyskusje toczą się chyba na każdym forum każdej marki samochodów. Ciężko porównywać się 1:1 bo dla każdego, np. miasto wygląda inaczej - ja pracę zaczynam o 6:30 więc dla mnie miasto to maks. dwa czerwone światła po drodze i raczej płynny ruch 50km/h.
Myślę, że bardziej chodzi o złapanie rzędu wielkości. Na autostradzie, tak przynajmniej wynika z moich doświadczeń i doświadczeń mojego brata, który ma "7", między 110 a 140km/h samochód pali podobne ilości paliwa, natomiast zwiększanie prędkości pow. 140km/h drastycznie zwiększa spalanie.
(10-02-2018, 22:11 )robertg77 napisał(a): [ -> ]
(09-29-2018, 3:40 )hulk napisał(a): [ -> ]Dzięki za odpowiedź!

A co z tym szumem? To normalne?

Raczej nie, u mnie niczego takiego nie zauważyłem, a jestem raczej przewrażliwiony na punkcie jakichkolwiek niepożądanych hałasów w samochodzie.

U mnie też cichutko i przyjemnie:-)
Dzięki za wszystkie odpowiedzi.

Jaki serwis w Warszawie byście polecili na przedsprzedażowe sprawdzenie auta?
Czy da się uzyskać informacje na temat napraw serwisowych z jakiegoś ASO Hondy mając numer VIN?
Historia serwisowa chyba jest płatna. Poproś właściciela samochodu o udostępnienie jej.
Sprzedający przedstawił mi faktury z przeglądów/serwisu w ASO - w zasadzie same sprawy eksploatacyjne. Jutro prawdopodobnie przejadę się z nim do ASO w celu sprawdzenia samochodu i być może niedługo dołączę do grona posiadaczy Hondy Legend.
Stron: 1 2