honda legend - strona główna

Pełna wersja: ABS, TCS jest problem
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam
Mam problem z abs i tcs kontrolki świecą sie non stop.
Zaczeło się od czujnika abs prawy przód kody błędów tak wskazały, abs świecił non stop a tcs zaczynał działać nawet przy delikatnym ruszaniu. Musiałem włączać tcs żeby normalnie ruszać. Po wymianie czujnika abs świeci nadal a tcs zaswieca sie na stałe po przejechaniu kilku metrów i sobie tak swieci i oczywiście trakcji nie ma. Mechanik przesłał mi kody błędów obecne (napisze tak jak on mi je przesłał) 54, 41, 20.
Co mozecie podpowiedzieć w tej sprawie.
Pozdrawiam
Rozumiem wymieniłeś czujnik na oryginalny ? Nowy czy używany ?
4-1 to nadal prawy przod, 5-4 rear wheel lock - wypadaloby to interepretowac jak zablokowanie kola poprzez reczny(czujnik dziala ok, ale daje inne odczyty ilosci obrotow kola)
2-0 nie ma,ale jest 2-1 - parking brake, ktory zgrywalby sie z 5-4.
Ten podmieniony czujnik byl testowany czy dziala?
(03-08-2019, 1:16 )Rzymek napisał(a): [ -> ]Rozumiem wymieniłeś czujnik na oryginalny ? Nowy czy używany ?

Czujnik używany od kolegi z forum.
(03-08-2019, 1:46 )Makukrak napisał(a): [ -> ]4-1 to nadal prawy przod, 5-4 rear wheel lock - wypadaloby to interepretowac jak zablokowanie kola poprzez reczny(czujnik dziala ok, ale daje inne odczyty ilosci obrotow kola)
2-0 nie ma,ale jest 2-1 - parking brake, ktory zgrywalby sie z 5-4.
Ten podmieniony czujnik byl testowany czy dziala?
Czy był testowany to szczerze nie wiem. Mechanik mowił, że go mierzył (cokolwiek by to nie znaczyło) nie działajacego by nie wsadził. 
A jak wygląda taki test?
Mechanik mogl mierzyc opornosc, a najprostszy test, to wpiac sie w kable sygnalowe(oscyloskop lub multimetr z opcja oscyloskopu), podniesc kolo, zakrecic nim I patrzyc na signal. Jakby czujnik byl ok, to moze pierscien z zabkami jest ukruszony albo przesuniety(nie kojarze juz jak on z przodu siedzi, przesuniety raczej nie bedzie).
Inna sprawa,ze jak patrze na bledy dla 96-98(zakladam,ze taki masz rocznik) to nie zauwazylem,zeby rozrozniali bledy zwartego obwodu I takie tam. Generalnie jest prawe kolo I ch.., czyli moze przyczyna nie lezala w czujniku a calej wiazce I tam jest zwarcie na krotko albo przerwa - taka luzna sugestia.
Modele z magistrala CAN mialy duzo wieksze mozliwosci diagnostyczne, wiec te bledy byly rozroznione.
U mnie tak się działo jak miałem ustawioną złą przerwę między czunikiem a koronką abs. Ale jeżeli założony masz oryginalny to raczej mało prawdopodobne.
(03-08-2019, 15:58 )Makukrak napisał(a): [ -> ]Mechanik mogl mierzyc opornosc, a najprostszy test, to wpiac sie w kable sygnalowe(oscyloskop lub multimetr z opcja oscyloskopu), podniesc kolo, zakrecic nim I patrzyc na signal. Jakby czujnik byl ok, to moze pierscien z zabkami jest ukruszony albo przesuniety(nie kojarze juz jak on z przodu siedzi, przesuniety raczej nie bedzie).
Inna sprawa,ze jak patrze na bledy dla 96-98(zakladam,ze taki masz rocznik) to nie zauwazylem,zeby rozrozniali bledy zwartego obwodu I takie tam. Generalnie jest prawe kolo I ch.., czyli moze przyczyna nie lezala w czujniku a calej wiazce I tam jest zwarcie na krotko albo przerwa - taka luzna sugestia.
Modele z magistrala CAN mialy duzo wieksze mozliwosci diagnostyczne, wiec te bledy byly rozroznione.
Wiesz dałeś mi do myślenia z ukruszonym pierscieniem z ząbkami. Ostatnio przy hamowaniu słyszałem dziwny dźwięk jakby coś tarło, (chrobotało) ale nie działo sie to za każdym razem.
Ten dzwiek to moze byc wszystko,ale tam byl blad "Wheel lock" I "parking brake",a reczny z tylu w KA9 potrafi niezle chrobotac, halasowac jak np tarcza kotwiczna przykoroduje na tych malutkich rantach, ktore pracuje w rowku tarczobebna hamulcowego. Nienawidze naprawiac hamulce w KA9 z tylu, na sam widok tego tarczobebna mnie skreca.
(03-08-2019, 19:06 )Makukrak napisał(a): [ -> ]Ten dzwiek to moze byc wszystko,ale tam byl blad "Wheel lock" I "parking brake",a reczny z tylu w KA9 potrafi niezle chrobotac, halasowac jak np tarcza kotwiczna przykoroduje na tych malutkich rantach, ktore pracuje w rowku tarczobebna hamulcowego. Nienawidze naprawiac hamulce w KA9 z tylu, na sam widok tego tarczobebna mnie skreca.

Pod koniec 2018 r robione były porządki z hamulcami wymiana tarcz, klocków, okładzin ręczny i wszystko co nie domagało wymienine i wyczyszczone. A ta tarcza kotwiczna rzeczywiście dała popalić.