05-07-2009, 19:45
Stron: 1 2
05-07-2009, 23:34
Mój motor ma umiarkowany apetyt do 3 - 3,5 tyś obrotów. A spalanie od 8,3 przy ok 100 km/h do 15 przy 210 km/h
05-08-2009, 7:04
Kwestia zużycia paliwa to naprawdę zagmatwana sprawa, której komplikacja zależy od ilości czynników nań wpływających np.
1)rodzaj trasy
2)ukształtowanie terenu
3)ilość świateł sygnalizacji
4)natężenie ruchu
5)wiatr
6)ilość osób w samochodzie oraz bagażu
7)zużycie samochodu np.łożyska w kołach
8)rozmiar i rodzaj opon oraz ilość powietrza w nich
9)jakość paliwa
10)ilość włączonych odbiorników prądu
11)klima
i pewnie się znajdzie kilka innych czynników.
W trasie przy normalnej jeździe Honda potrzebuje ok. 8,5litra, Acura juz litr więcej mimo węższych opon.
W mieście Honda mieści sie poniżej 10 litrów(najczęściej ok. 9,5), Acura potrzebuję na setę po mieście około 11,5
Oszczędna jazda to przede wszystkim umiejętne planowanie tak, aby samochód jechał jak najpłynniej.
W przypadku Legend do ok. 105km/h jest ekonomicznie i nie zaobserwowałem dużej różnicy w spalaniu przy 90km/h i 100km/h. Spalanie znacząco rośnie powyżej 130km/h
Z silnikiem 3.2 pod maskę na pewno nie przypodobamy się ekologom, a zjedzą nas, gdy się dowiedzą, żę w pojazdach mamy 4 biegowy automat
Jak jest auto sprawne(wszystkie układy, powietrze w kołach, etc) i na dobrym paliwie to w połączeniu ze spokojną jazdą spalanie winno być rozsądne. A czy 0,5l w tą czy w tamtą..to mała granica błędu dystrybotora ichęci zysku ajenta stacji
1)rodzaj trasy
2)ukształtowanie terenu
3)ilość świateł sygnalizacji
4)natężenie ruchu
5)wiatr
6)ilość osób w samochodzie oraz bagażu
7)zużycie samochodu np.łożyska w kołach
8)rozmiar i rodzaj opon oraz ilość powietrza w nich
9)jakość paliwa
10)ilość włączonych odbiorników prądu
11)klima
i pewnie się znajdzie kilka innych czynników.
W trasie przy normalnej jeździe Honda potrzebuje ok. 8,5litra, Acura juz litr więcej mimo węższych opon.
W mieście Honda mieści sie poniżej 10 litrów(najczęściej ok. 9,5), Acura potrzebuję na setę po mieście około 11,5
Oszczędna jazda to przede wszystkim umiejętne planowanie tak, aby samochód jechał jak najpłynniej.
W przypadku Legend do ok. 105km/h jest ekonomicznie i nie zaobserwowałem dużej różnicy w spalaniu przy 90km/h i 100km/h. Spalanie znacząco rośnie powyżej 130km/h
Z silnikiem 3.2 pod maskę na pewno nie przypodobamy się ekologom, a zjedzą nas, gdy się dowiedzą, żę w pojazdach mamy 4 biegowy automat
Jak jest auto sprawne(wszystkie układy, powietrze w kołach, etc) i na dobrym paliwie to w połączeniu ze spokojną jazdą spalanie winno być rozsądne. A czy 0,5l w tą czy w tamtą..to mała granica błędu dystrybotora ichęci zysku ajenta stacji
05-08-2009, 9:38
Szkoda nie nie mamy 5 biegowego automatu Na trasie brakuje jeszcze jednego biegu
05-08-2009, 17:31
optowałbym za krótszymi biegami, skrzynie 4ka jest zdecydowanie zadługa co wpływa negatywnie na spalanie i przyśpieszenie. O ile w modelu z lat 91-95 nie ma V skrzyni jakoś mnie nie dziwi, ale, że 4 biegi w automacie Hondy były obecne aż do 2004 roku to już może dziwić-konkurencja znacznie wcześniej dysponowała ASB o większej liczbie przełożeń niż 4.
05-08-2009, 19:21
Ale jak by były krótsze biegi to już wogóle niepraktyczne na trase. Ja miałem wcześniej s2000 tam była 6biegowa skrzynia i krótkie biegi to na trasie strasznie sie jechało. Brakowąło jeszcze z 3 biegów
05-09-2009, 6:46
Marcin napisał(a):W mieście Honda mieści sie poniżej 10 litrów(najczęściej ok. 9,5), Acura potrzebuję na setę po mieście około 11,5Ta teoria to na czym się opiera ?
05-09-2009, 8:22
yakuza napisał(a):Ale jak by były krótsze biegi to już wogóle niepraktyczne na trase. Ja miałem wcześniej s2000 tam była 6biegowa skrzynia i krótkie biegi to na trasie strasznie sie jechało. Brakowąło jeszcze z 3 biegów
Jak najbardziej praktyczne.
Zakładając,że auto ma takie same przełożenie główne, moc silnika, etc i prędkość max. i dokładając piąte przełożenie w skrzyni biegów można dodatkowo obniżyć prędkość obrotową silnika przy V-max jednocześnie skracając dowolne przełożenia - wszystko kwestią tego jak się zestopniuje poszczególne biegi. można zrobić tak, że skrzynia 5 stopniowa ma przy 100km/h na V biegu albo 3,5 tyś obr/min lub 2,5 tyś tyś obr/min.
Owszem ,w samochodach o zacięciu sportowym montuje się krótką skrzynię dla poprawienia osiągów więc to możliwe,że w S200 jest cała krótka skrzynia.
baltom napisał(a):Ta teoria to na czym się opiera ?
To praktyka. Użytkuję i Hondę i Acurę na podobnych trasach więc mogę porównywać ilość spalanego paliwa w podobnych warunkach.
05-10-2009, 0:00
ale jak dołożysz 5 bieg i skrócisz przełożenia to wyjdzie praktycznie na to samo. jak byś miał 4 i dłuzsze przełożenia. Czy źle rozumuje ?
05-10-2009, 7:14
Zależy jak rozłożysz przełożenia.
Zakładając tą sytuację na pewno poprawi się przyspieszenie.
Zakładając tą sytuację na pewno poprawi się przyspieszenie.
Stron: 1 2