honda legend - strona główna

Pełna wersja: Skrzypienie podczas jazdy i skręcania - zawieszenie, pompa?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Panowie pierwszy raz taki przypadek widzę, aż płacze jak wyjeżdżam. Samochód mi skrzypi jak stare drzwi. Objaw raz jest raz go nie ma. Jest tak coraz częściej. Raz trwa 5 min raz 40min. Mam wrażenie że do zatrzymania. Później wsiadam znowu i nie ma lub znowu jest. Głownie przy skręcaniu! Lekko przy śpiących policjantach - wtedy jak bym jechał stara kanapą, której normalnie skrzypią sprężyny.

Głos dochodzi jakby z przedniego lewego nadkola. Ale zawieszenie jest ok - nic nie stuka nic nie puka.

Podejrzenia moje może głupie:
- coś z maglem już raz pompa siadła
- Układ kierowniczy?
-  pompa wspomagania - olej wycieka? Stanu jeszcze nie sprawdzałem - nie mam do tego skill-a.
- Jakieś gumy?

Mechanik mówił ze podejrzewa ze blaszka od hamulcy - już jej wcześniej nie było - ale żeby tak skrzypiała. Pisaliście ze jest niedroga w ASO. Pewnie od tego zacznę. Bo problem w tym ze na postoju się tego nie rejestruje (skręcanie i nacisk). Co prawda nie próbowałem na włączonym silniku (pompa).
No znalazłem kontakt do magika od Hond w Warszawie - pierwsza diagnoza sworzeń. Zobaczymy oby tylko takie coś Uśmiech
A jak popada deszcz to też tak skrzypi?
Obstawiam że to dolny sworzen
U mnie w KA9 tak się zachowywał sworzeń przedniego dolnego wahacza. Igłą przebiłem gumową osłonę sworznia i wstrzyknąłem olej. Po 2-3 dniach problem zniknął i cisza już od ponad pół roku Uśmiech
Z tym deszczem nie prowadziłem takiej obserwacji. Ale wydaje mi się , że nie miało to wpływu. Bo na pewno skrzypi bez deszczu.
Co do potwierdzenia podobnego przypadku dzięki za rade. - jak będzie problem z wymianą lub częściami zastosujemy obejście Uśmiech

Po robocie napisze co i jak i będzie do zamknięcia. Ale niestety to najwcześniej następny tydzień.
Diagnoza z ASO wyszła następująco w przyszłym tygodniu diagnoza specjalisty od Hond dla potwierdzenia.
51460_SJA-013 Wahacz KOMPL L PRZ Górny - sworzeń nie wymienialny bo zespolony w wahaczu aluminiowym (około 940 zł)
I chyba na wrazie czego robi się to przy okazji koszt nie duży ale warto:
51320-SJA-013 Łącznik PRZ Stabilizatora (175 zł)
+ robocizna koło 700-800
Ceny na sierpień 2019. Pewnie do tego rabat 10%.

Tanio nie jest ale w końcu na każdego przyjdzie pora..
(08-09-2019, 18:34 )MAciekS napisał(a): [ -> ]Diagnoza z ASO wyszła następująco w przyszłym tygodniu diagnoza specjalisty od Hond dla potwierdzenia.
51460_SJA-013 Wahacz KOMPL L PRZ Górny - sworzeń nie wymienialny bo zespolony w wahaczu aluminiowym (około 940 zł)
I chyba na wrazie czego robi się to przy okazji koszt nie duży ale  warto:
51320-SJA-013 Łącznik PRZ Stabilizatora (175 zł)
+ robocizna koło 700-800
Ceny na sierpień 2019. Pewnie do tego rabat 10%.

Tanio nie jest ale w końcu na każdego przyjdzie pora..

Typowa ASO-diagnoza; proste do wymiany elementy przy tym bardzo wysoki koszt wymiany.
Sworzeń górnego wahacza przenosi nie duże obciążenia i rzadko ulega zatarciu obciążeniowemu, które mogłoby powodować luz i skrzypienie.
Ok-być może przez nieszczelną osłonę gumową dostała się korozja co powoduje skrzypienie.
Niemniej koszt wymiany tych dwóch elementów to prawdziwy skandal.
Solidny i doświadczony mechanik policzy za taka robotę 300,00 zł...
Taką mam nadzieje. Dzieki za sugestie z tym górnym wahaczem. Dlatego jade do mechanika poleconego na drugą diagnozę Oczko
(08-10-2019, 3:01 )MAciekS napisał(a): [ -> ]Taką mam nadzieje. Dzieki za sugestie z tym górnym wahaczem. Dlatego jade do mechanika poleconego na drugą diagnozę Oczko

Ja sprowadzałem i górne i dolne wahacze z USA. Warto przemyśleć. Dobry zamiennik w cenie około 90USD. Dolne już służą 100.000km.