honda legend - strona główna

Pełna wersja: Wymiana oleju w skrzyni po demontażu
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Serwus. Jako, że postanowiłem zapanować nad wyciekiem oleju z któregoś uszczelniacza (prawdopodobnie uszczelniacz wału od strony skrzyni) to mam już skrzynię na stole. Ze sprzęgła hydrokinetycznego zlałem jakieś 2 litry oleju i oczywiście to co było w misce olejowej. 
W planie jest wymiana filtra w skrzyni i ewentualnie czyszczenie solenoidów, skoro skrzynia na stole a to tylko kilka śrub przecież.
Jednak mam pytanko. Jak teraz bez rozkręcania całej skrzyni na części zlać cały olej? Jak wypłukać sprzęgło hydrokinetyczne? A może go nie płukać tylko zlać ile się da?
I najważniejsze to jak potem napełnić skrzynię? Zalać 7 litrów oleju po prostu przez miarkę czy uzupełnić olejem sprzęgło? 
I jak to jest w w końcu z Valvoline maxlife atf? Warto zastąpić atf hondy? Nie ukrywam, że cena robi różnicę. a trochę mnie ostatnio moje pojazdy pociągnęły za kieszeń.
Pozdrawiam, Kuba
Jeżeli chciałbyś wypłukać skrzynie i konverter to albo dynamicznie, albo rozbierasz skrzynie innej opcji nie widzę. Tak skrzynie napełnia się przez miarkę oleju, nie trzeba osobno zalewać sprzęgła. Valvoline według mnie jest spoko. Ja wymieniam olive co 30 tyś i właśnie od dwóch wymian jeżdżę na atf max life valoline.
To pytanie jest takie jeszcze. Co rozumiesz przez rozbieranie skrzyni? Zlanie oleju z miski, wymiana filtra, zlanie oleju z konwertera i ewentualnie plyty z solenoidami. Reszta oleju chyba powinna spłynąć do misy
Jeszcze jedno małe szybkie pytanie. Czy jest możliwe ściągnięcie obudowy przedniej skrzyni, czyli tej w której pracuje sprzęgło hydrokinetyczne bez rozbieranie skrzyni od tyłu? W sensie bez rozbierania tylnej obudowy. W manualu o ile go rozumiem. To muszę ściągnąć tylną obudowę i potem elementy walka głównego i dopiero będę mógł zdemontować obudowę przednią. A ja chcę tylko wymienić uszczelniacze wałka pośredniego od dyferencjału
Odpowiem dla potomnych. Żeby ściągnąć obudowę sprzęgła nalezy rozebrac obudowę tylną, odkręcić nakrętki od mainshaft i countershaft i kilka innych rzeczy. W manualu jest wszystko.
Ogólnie to wyciek mialem z oringu od obudowy tylnej walka balansujacego, ktora miesci się pod kolem zamachowym. A że skrzynia byla na wierzchu to wymienilem wszystkie uszczelniacze, które zdołałem wymienić.
Jeżeli chodzi o wymianę oleju na aucie ja kupowałem 10 butelek i płukałem 3 razy. Wtedy skrzynia w najbezpieczniejszy sposób ma wymieniony olej. Panowie gdyby ktoś chciał OE DW-1 mam 60zł za butelkę Oczko Pozdro
Wiedziałem, że zapomniałem czegoś domówić u Ciebie Język
Jak już miałem skrzynię na wierzchu to wolałem zajrzeć do środka i sprawdzić czy nic się nie dzieje złego
(04-11-2020, 3:54 )pawelszczecin napisał(a): [ -> ]Jeżeli chodzi o wymianę oleju na aucie ja kupowałem 10 butelek i płukałem 3 razy. Wtedy skrzynia w najbezpieczniejszy sposób ma wymieniony olej. Panowie gdyby ktoś chciał OE DW-1 mam 60zł za butelkę Oczko Pozdro

Witam, 
Czy kolega posiada DW-1 do sprzedania  ?