honda legend - strona główna

Pełna wersja: Temperatura płynu chłodzącego
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Cześć,
Jako że jestem miesiąc po zakupie KB2 jak na razie wszystko z nim w porządku, aż do wczoraj.
Pojeździłem trochę po mieście, jazda (1km) w korku ok.40min. i temperatura wzrosła z połowy skali tak na godzinę 14 i rosła ale korek się skończył i podczas normalnej jazdy temp. spadła minimalnie poniżej połowy , pytam czy to normalna sytuacja czy coś nie tak z chłodzeniem u mnie, bo na zewnątrz temp. 8 stopni , a co będzie latem.
Poniżej link do zdjęcia
https://photos.app.goo.gl/yDHLLVJtaSqFG6kh8
To nie jest normalne. Sprawdź stan płynu chłodzącego. Może także paść termostat (bardziej prawdopodobne) lub wentylator chłodnicy (mniej prawdopodobne).
Stan płynu w normie, na zimnym silniku w zbiorniczku wyrównawczym pomiędzy Min. a Max.
Wczoraj jeszcze raz sprawdziłem na postoju ,podłączyłem komputer, silnik pracował tak ze dwie godziny na wolnych obrotach i temperatura sukcesywnie powoli wzrastała, wentylatory załączały się i wyłączały, najpierw 55% mocy potem 85% i pracowały cały czas, a temperatura cały czas powoli rosła,aż na komputerze pokazało 124stopnie , wtedy ze zbiorniczka wyrównawczego zaczął wypływać płyn chłodniczy, włączyłem wtedy klimę i temperatura spadła do 113stopni nic poniżej, sprężarka od klimy włączała się i wyłączała.
Sytuacja ta dzieje się tylko na postoju, podczas normalnej jazdy wskazówka temperatury stoi stabilnie minimalnie poniżej połowy.
Zacząłbym od termostatu. Może nie otwierać się do końca. To nie jest duży koszt, a i praca nie jest okrutnie trudna (francusko-włoskie v6 l7x to jest dopiero wyzwanie). Jeśli to nie pomoże to sprawdziłbym, czy chłodnica nie jest przytkana.
haji@ miałeś rację, dzisiaj spuściłem płyn, wyciągnąłem chłodnicę,faktycznie trochę była zatkana brudem kilkuletnim, wymyłem dokładnie, czekam teraz aż dojedzie mi płyn i będę testował.
Stawiam na termostat albo zatkane kanały chłodnicy
Na obecną chwilę wszystko jest w porządku, czekam tylko aż temperatura na zewnątrz wzrośnie i będę dalej sprawdzał.
Dzięki za podpowiedź.
No i zrobiło się ciepło, to problem z wysoką temperaturą płynu chłodzącego się znowu pojawił, dzisiaj kupuję nową chłodnicę, zobaczymy czy to pomoże, w wakacje wybieram się do Chorwacji a z takim kiepskim chłodzeniem to raczej nie ma szans dojechać.
Cześć, wymieniłem termostat, sytuacja się nie poprawiła, ale zastanawia mnie kierunek nawiewu z wentylatorów.
Prawy wentylator wydmuchuje powietrze przez chłodnicę z komory silnika , a lewy zasysa powietrze przez chłodnicę do komory silnika, czy w Waszych Legendach jest tak samo?
(prawy, lewy patrząc z za kierownicy.)