Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
W życiu nie oddałbym na dynamiczną wymianę oleju bez potrzebnego do tego sprzętu...
Jedyna, znana mi, porządna metoda z płukaniem, to metoda Tima Eckarta, ktrórą stosuje m.in. producent skrzyń ZF...
Do Legendów nie ma chyba nawet końcówek...
http://www.youtube.com/watch?v=Lqk-UZipu2w
Jak ,,przelewał" ?
Tobie nie pomyliło się coś ze skrzynią manualną
Do wszystkich legendomaniaków pojawił się w ofercie olej do skrzyni biegów RAVENOL ATF DW-1 typowo do skrzyń automatycznych Honda do 2008roku. Cena 4L 177zł.
Ja robiłem dynamiczną wymianę w golfie II 1.6d automat. Zlałem stary olej przez miskę - najwięcej ile się dało. Wymieniłem filtr i przykręciłem miskę z powrotem. Następnie dolałem taką samą ilość nowego oleju do skrzyni(WARUNEK: przed wymianą upewniamy się że mamy dobry stan) Podpiąłem się wężykiem pod wypływ idący ze skrzyni do chłodniczki oleju i odpaliłem silnik. Zlałem 1l oleju. Następnie zgasiłem silnik. Dolałem 1l świeżego. Operacje powtarzałem do momentu, aż w wężyku pojawił się czysty olej. Dolałem do stanu i wszystko hula jak trzeba.
Niedługo będę próbował zrobić to w mojej ka9.
PS: ManiacHST masz ten filmik?
Kupiłem olej ATF-DW1 i chciałbym zrobić kilka podmian oleju tak jak pisał Legend95. Mam tylko pytanie, czy coś się może stać jak wymienię teraz tylko sam olej, a po powrocie do kraju olej i filtr? Nie wiem co było wlane wcześniej do skrzyni, ale kolor ma to jakiś taki lekko żółty. Skrzynia jak jest zimny olej pracuje super, ale po rozgrzaniu są szarpnięcia.
przy automatach w Audi jest taki problem by nie mieszać zużytego oleju z nowym, bo skrzynia może po prostu stanąć. Gdyż stary olej z nowym się jakoś nie mieszają. W takim wypadku (gdy olej jest na prawdę zużyty) zalecane jest płukanie skrzyni. Różnica pomiędzy skrzyniami jest taka, że w Legendzie jest raczej jakaś starsza generacja niż ta w Audi, o której pisze (tiptronic).
O Audi już trochę słyszałem... ;-) Interesuje mnie to, czy mogę taki zabieg przeprowadzić w KA7 ?
W moim samochodzie wymieniłem olej w skrzyni zlałem stary wlałem nowy i wymieniłem filtr. Jest spora poprawa pracy skrzyni biegów ale jeszcze z 2 razy wypłuczę dla pewności. Nic się nie dzieje po wymieszaniu olei. Stary był mocno ciemnego koloru.
W takim razie wymienię sam olej, a po powrocie do kraju zmienię jeszcze raz olej + filtr.
Oficjalnie melduję, że dzisiaj dokonałem wymiany oleju. Przy okazji wyjąłem filtr ze skrzyni i go przepłukałem. Zalałem nowym olejem ATF-DW1 i jak bym sam tego nie zrobił, to nie uwierzył bym, że to ta sama skrzynia biegów
Zrobione 200 km, żadnych szarpnięć, super płynna zmiana biegów. Jestem bardzo zadowolony
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11