honda legend - strona główna

Pełna wersja: Kb1 katalizatory wymieniać regenerować?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Już od jakiegoś czasu wyskakują mi błędy:
- P0430 System katalizatora (Bank 2) - wydajność poniżej progu
- P0157 Obwód czujnika 02 (Bank 2 Czujnik 2) - niskie napięcie
odczytane z modułu 09

Z innego czytnika błędów:
162_18 Stały kod usterki DTC-HOS2 B2 S2 obwód niskiego napięcia
165_1 Stały kod usterki DTC - wydajność katalizatora B1 poniżej progu
166_1 Tymczasowy kod usterki DTC - wydajność katalizatora B2 poniżej progu

w aucie świeci się nonstop kontrolka na desce rozdzielczej - stąd poszukiwanie błędów.

Moje pytanie, kierowcy laika - nie znam się za bardzo na mechanice, itd., czy wskazane błędy dotyczą tylko katalizatorów? Jeśli tak - to którego (są 3 w Honda legend)?
Czy wymieniać (jeśli to już koniec katalizatora/ów), czy regenerować, czy się pozbyć i przeprogramować komputer?
Ktoś, coś... pomoże?

Zapodałem jakiś czas temu ten temat na forum na Fb ale dyskusja zeszła na zupełnie inne tematy i nadal nie wiem.
Honda z 2007 r. przebieg ok 230.000 km, jazda w miarę spokojna, bez żadnych ulepszeń, modyfikacji, itd.

Za wszelkie odpowiedzi, pomoc, z góry wielkie dzięki Uśmiech
(09-24-2023, 20:58 )Opiotrek napisał(a): [ -> ]Już od jakiegoś czasu wyskakują mi błędy:
- P0430 System katalizatora (Bank 2) - wydajność poniżej progu
- P0157 Obwód czujnika 02 (Bank 2 Czujnik 2) - niskie napięcie
odczytane z modułu 09

Z innego czytnika błędów:
162_18 Stały kod usterki DTC-HOS2 B2 S2 obwód niskiego napięcia
165_1 Stały kod usterki DTC - wydajność katalizatora B1 poniżej progu
166_1 Tymczasowy kod usterki DTC - wydajność katalizatora B2 poniżej progu

w aucie świeci się nonstop kontrolka na desce rozdzielczej - stąd poszukiwanie błędów.

Moje pytanie, kierowcy laika - nie znam się za bardzo na mechanice, itd., czy wskazane błędy dotyczą tylko katalizatorów? Jeśli tak - to którego (są 3 w Honda legend)?
Czy wymieniać (jeśli to już koniec katalizatora/ów), czy regenerować, czy się pozbyć i przeprogramować komputer?
Ktoś, coś... pomoże?

Zapodałem jakiś czas temu ten temat na forum na Fb ale dyskusja zeszła na zupełnie inne tematy i nadal nie wiem.
Honda z 2007 r. przebieg ok 230.000 km, jazda w miarę spokojna, bez żadnych ulepszeń, modyfikacji, itd.

Za wszelkie odpowiedzi, pomoc, z góry wielkie dzięki Uśmiech
U mnie też ostatnio błąd o wartościach poniżej progu. Ja zastosowałem dodatek do czyszczenia katalizatorów Liqui Moly 8931. Póki co cały bak przejechany i na razie spokój. Jak się błąd powtórzy to zastanawiam się nad wyłączeniem w komputerze zczytywania drugich sond żeby mieć święty spokój.
Dopóki stacje kontroli pojazdów nie badają jakości spalin, to pewnie można się pozbyć wkładów i tak jeździć, ale jak w przyszłości się to zmieni to może być problem. Miałem podobne błędy i zdecydowałem się na regenerację. Niestety nie jest to tania impreza - 4400 za regenerację wszystkich trzech katów, robiłem to na wakacjach 2023.

Na cokolwiek się zdecydujesz radziłbym Ci te katy wykręcić i sprawdzić czy nie są przesadnie pozapychane. Jeden z moich był już "na granicy" i spaliny nie miały dobrego ujścia przez co jedna z głowic wyglądała jak na obrazku:
https://imagizer.imageshack.com/img922/6567/yNISXv.jpg