honda legend - strona główna

Pełna wersja: Temperatura
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Czy kiedy kolwiek podeszła wam temperatura pod czerwona kreske? na której kresce powinny sie włonczyć wentylatory i na jaki czas? bo wydaje mi sie że u mnie jest coś nie tak. na postoju podchodzi mi pod czerwoną kreske i wiatraki chodzą ze 2-4sek. chłodnica nowa termostat też, uszczelki pod głowicami wymienione wczoraj odebrałem. Ja rozumiem że na postoju samochód ma wiekszą teemperature ale wiatraki powinny chodzić dotąd aż nieostudzą???. PozDrO
Powodem moze byc niesprawny wentylator. To ze pracuje nie znaczy ze wlasciwie. Sprawdz czy oba dmuchaja jak trzeba. Ja w Prelude mialem taki klopot, ze grzal mi sie na postoju. Okazalo sie ze wentylator klimy walil jak glupi ale silnika krecil sie od niechcenia.

Skoro masz wsio wymienione, wiec i termostat i uszczelki to przyczyny tam wlasnie bym szukal.
Sprawdz czy weze ci nie puchna!! I czy nie wywala plynu chlodniczego zbiornikiem wyrownawczym , albo czy w zbiorniczku wyrownawczym nie babli powietrze, moze to oznaczac wywalona uszczelke pod glowica.
Pisałes wcześniej, że samochód masz po wymianie uszczelek. Czy wcześniej również działo się cos takiego?

Jeśłi
1)chłodnica jest drożna(bez kamienia,bez wcześniejszych prób jej lepienia cudownymi środkami)
2)termostat puszcza normalnie wodę w obieg
3)pompa wody jest sprawna(pasek stosownie naciągnięty)
4)UKŁAD jest odpowiednio odpowietrzony
5)w układzie znajduje się odpowiednia ilość cieczy
6)nie ma ooleju w wodzie lub wody w oleju

to sprawdziłbym
1)przekaźniki wentylatorów(może właczają tylko jeden obieg)
2)kierunkowość nadmuchu!(miałem taka sytuację, w której bystry mechanik p. "Kaziu" podłączył odwrotnie niż należy-wentylator dmuchał ciepłym powietrzem w chłodnicę Oczko)
3)czujnik temperatury-ponoć jest ich kilka!


W fachowym warsztacie winni mieć termometr, który wepną w obieg i na tej zasadzie bedą określać co jest nie teges.

Jeśli mehcanicznie masz okej to szukac musiałbyś w osprzęcie elektrycznym-niestety jest to upierdliwe.


Aha, wskazówka powinna być trochę pod środkową kreską-dokładnie jedną kreskę pod-w zegarach po lifcie.

Powodzenia!
dzieki za podpowiedzi popatrze jesze troszke sam na te czujniki jak nie to oddam do elektryka żeby zrobił to jak trzeba. a napewno coś z tymi czujnikami i czuje ze bez elektryka sie nieobejdzie hehee. Oczko
Czujnik temperatury silnika i czujnik temperatury w chłodnicy. Sprawdzić trzeba obydwa, być może że załącza tylko pierwszy stopień obrotów. Albo "machaniki" coś źle złożyły ;-)). Do elektryka pędem
To więc tak grzała mi się bo miałem dmuchniętą uszczelke pod głowicą wymieniłem i jest wszystko git. elektryk poprawił wentylatory i jest calkowita gitarraa.
uszczelka poszła na ostatnim cylindrze(blizej kabiny)?
a wiesz ze nawet niewiem w którym miejscu ją dmuchnelo. pokazywal mi że dmuchneło ale na ktorym cylindrze lub stronie to niewiem. niezwróciłem na to uwagi. a czemu sie pytasz na ktorym cylindrze???
99% przypadków to lewy albo prawy cylinder koło ściany grodziowej.... trochę słabsze chłodzenie Oczko
Stron: 1 2