honda legend - strona główna

Pełna wersja: Acura 3.2TL 95r - kable zapłonowe, świece
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Przepraszam, że tak się do tematu doczepiłem ale co do świec bo na inter-carsie na stronie po wybraniu odpowiedniego modelu wyskakują nam świecie denso tt(twin tip) 16zł sztuka. Byłem u siebie w oddziale inter-cars i powiedziano mi, że te świecie podane na internecie nie wszystkie pasują do legenda i trzeba dokładnie sprawdzać i brać poprawkę na to co jest na stronie i zacytuje "bo z japończykami to różnie" się troche zdziwiłem mogł by ktoś przybliżyć temat i nakierować na "poprawne" świece?
Jak Koledzy życzliwie Ci mówią ,Ze załóż Denso To Ty zaczynasz kombinować jak koń pod górę.
Właśnie dlatego żeby ktoś nie wytykał mi , że jestem wszechwiedzący, staram się unikać wypowiadania w tematach napraw i jakości części chociaż jest to moja profesja.
Do tego tematu nie było już co wnosić kiedy się odezwałem a Tobie było wciąż mało.
Mati, proponuję żebyś na początek otworzył maskę i trochę się tam rozejrzał. A wtedy uznasz, że kontynuowanie wątku kabli zapłonowych jest na tym forum bezcelowe Uśmiech
Dobra, mój błąd. Trochę źle zrozumiałem wypowiedź o cewkach (co nie znaczy, że była dwuznacznie napisana). Stąd całe nieporozumienie. Maskę otwierałem nieraz ale za dużej wiedzy nie mam w tym temacie.

Zibi - zwracam honor w takim razie, cofam to co pisałem wcześniej.

Ale zobaczcie, trochę emocji w wątku i od razu więcej postów.
Tak, forum zdecydowanie się ożywiło Uśmiech
Taa, widzę że nikt mnie nie poprawia, czyli denso jak to na nippona przystało?

Kontynuując wątek kabli, w jednym z warsztatów (gazownicy) stwierdzili że istnieje możliwość sprawdzenia mocy cewki i jej ewentualnej żywotności (a'propos wymiany) Jako że jest to dosyć drogi element, jestem ciekawy jak wygląda sprawa diagnozy owego ustrojstwa. Ktokolwiek przerabiał taki temat?
Wykręcasz cewkę, podłączasz pod nią masę, wstawiasz świecę, przystawiasz świecę do masy, odpalasz silnik i patrzysz jaka jest iskra.
(12-06-2011, 20:38 )jarolissimus napisał(a): [ -> ]Wykręcasz cewkę, podłączasz pod nią masę, wstawiasz świecę, przystawiasz świecę do masy, odpalasz silnik i patrzysz jaka jest iskra.

Nie no, myślałem że jest jakiś bardziej zaawansowany patent z użyciem miernika. Taką metodę stosowałem w CZ i WSK... tylko silnika nie odpalałem. Rozumiem że świec nie wykręcam, a silnik w danej chwili nie pracuje na cylinder który badam?
W CZ i WSK trudno byłoby odpalić silnik mając odłączony przewód z świecy skoro chodziły na jednej świecy Uśmiech Można sprawdzić miernikiem ale jak szybko sprawdzisz tak jak napisałem to nic sie nie stanie. Świecy nie wykręcasz tylko podstawiasz inną, a silnik nie pracuje na tym cylindrze.
Mati ja jestem w takim wieku, że tak szybko jak młodzi i gniewni 20-parolatkowie się nie obrażam. Spoko nic się nie stałoZdezorientowany

Zamiast świecy w cewkę wstaw pręt taki aby wystawał poza osłonę świecy, uruchom silnik i zbliżając prę do masy ( np kolektor ssący lub jakaś inna metalowa część silnika) zobacz długość iskry. Jeżeli iskra przeskakuje na odległość 1-1,5 cm to oznacza że cewka jest dobra.
Stron: 1 2 3