Instrukcja Jak wymienić sworzeń wachacza górnego KA9 itp - Wersja do druku +- honda legend - strona główna (http://honda-legend.pl) +-- Dział: Honda Legend (http://honda-legend.pl/forumdisplay.php?fid=2) +--- Dział: Honda Legend KA9 (http://honda-legend.pl/forumdisplay.php?fid=13) +--- Wątek: Instrukcja Jak wymienić sworzeń wachacza górnego KA9 itp (/showthread.php?tid=1054) |
Instrukcja Jak wymienić sworzeń wachacza górnego KA9 itp - zuczek09 - 03-23-2012 Witam Jak w temacie . Wymiana sworznia jest dziecinnie prosta . Sworznia do Hondy Legend KA9 1996-2004 nie znajdziecie . Ale sworzeń z Hondy Civic roczniki od 88-2001. W sklepach pytajcie o sworzeń z Civica wahacza górnego , wszystko pasuje idealnie i powiem że jest nawet lepszy gdyż posiada dodatkowe zabezpieczanie w postaci segera. Do wymiany potrzebujecie klucze 19 i 17 , dobry młotek i imadło ( idealna do tego jest prasa ale imadło wystarczy, ja używałem prasy) Ściągacie wahacz zdejmujecie gumową osłonę sworznia . Wybijacie stary sworzeń i czyścicie gniazdo . Z nowego sworznia trzeba ściągnąć gumową osłonę i wbijacie sworzeń ( Pamiętajcie o prawidłowym ustaleniu położenia sworznia ). Jak już wbijecie sworzeń pozostaje nałożyć odrobinę więcej smaru niż był oryginalnie ( ale bez przesady ) . I to wszystko . Nie trzeba kupować całego wahacza jeśli sworzeń jest uszkodzony. Mam nadzieję że komuś mogłem pomóc. Koszt sworznia to od 27zł do 60zł. Ja użyłem sworznia firmy DELPHI koszt 44zl. RE: Instrukcja Jak wymienić sworzeń wachacza górnego KA9 itp - paola - 02-16-2013 Jak ten sworzeń od civica - wytrzymuje ? RE: Instrukcja Jak wymienić sworzeń wachacza górnego KA9 itp - ManiacHST - 02-17-2013 (02-16-2013, 6:52 )paola napisał(a): Jak ten sworzeń od civica - wytrzymuje ? Ten sam siedzi w civicu IV, V, VI gen, accordzie IV,V,VI gen ten sam jest do legenda u mnie ma już ok 30tys/km i jest ok. Co do wymiany poradzi z tym chyba każdy laik z kilkoma prostymi narzędziami i prasą lub chociaż dobrym imadłem i głową na karku. RE: Instrukcja Jak wymienić sworzeń wachacza górnego KA9 itp - paola - 02-17-2013 Maniac to jest dobra wiadomość RE: Instrukcja Jak wymienić sworzeń wachacza górnego KA9 itp - ManiacHST - 02-18-2013 (02-17-2013, 18:49 )paola napisał(a): Maniac to jest dobra wiadomość Na początku podchodziłem sceptycznie co do wytrzymałości owych podzespołów z takiego względu że nie wierzyłem by części z auta o masie 1 tony, radziły sobie z siłami jakie działają na układ zawieszenia w 2 tonowej limuzynie. Na szczęście dają rade choć tanizny bym nie zaryzykował wstawić. RE: Instrukcja Jak wymienić sworzeń wachacza górnego KA9 itp - Makukrak - 06-25-2013 Maly update, te sworznie, ktore zalozyl zuczek nie wytrzymaly dlugo.Dzis bylem na stacji diagnostycznej (tak sie sklada ze kupilem od niego KA9) i oba sa wybite. Niemniej jednak upatruje tez dodatkowa przyczyne w fakcie,ze auto mialo krzywy zawias i dopiero od miesiaca wszystkie katy sa tak jak fabryka przykazala. Nie bede jednak wywazal otwartych drzwi i tez skorzystam ze sworzni, jedyne co mi przychodzi do glowy, to zainwestowac w lepsze czesci. Tu mi sie nasuwa pytanie do was, jakie zamienniki, jesli w ogole stosujecie? Bylem i jestem zdania ze czesci firmy 555 sa calkiem calkiem, czy ktos mial z nimi lub z innymi zle doswiadczenia? RE: Instrukcja Jak wymienić sworzeń wachacza górnego KA9 itp - jimmylegend - 10-22-2013 podłacze się do tematu , ja do mojego legenda sworzeń kupiłem z akorda 5 generacji(50zł) i smiga bez problemu już po wym 2 mies i nie ma zadnej roznicy,(a dużo jezdze) RE: Instrukcja Jak wymienić sworzeń wachacza górnego KA9 itp - ManiacHST - 10-25-2013 (06-25-2013, 2:58 )Makukrak napisał(a): Bylem i jestem zdania ze czesci firmy 555 sa calkiem calkiem, czy ktos mial z nimi lub z innymi zle doswiadczenia? Są jak najbardziej ok. RE: Instrukcja Jak wymienić sworzeń wachacza górnego KA9 itp - ManiacHST - 11-01-2013 Wymiana sworznia w wahaczu górnym przednim. 1. Podnosimy auto w górę. 2. Zdejmujemy koło. 3. odkręcamy 2 śrubki na 10 kluczyk od przewodu ABS 4. Odkręcamy 2 śruby wahacza od góry na kielichu. 5. Odkręcamy 1 śrubę od zwrotnicy 6. Sworzeń do wymiany więc traktujemy go młotkiem i wybijamy(można użyć ściągaczy). 7. Wahacz w garści więc jeżeli to oryginał wystarczy sworzeń tylko wybić, jeżeli zamiennik zdejmujemy seger i dopiero wybijamy(lub wprasowujemy) 8. Czyścimy otwór pod nowy sworzeń. 9. Wprasowujemy nowy sworzeń uważając na gumową osłonę oraz kierunek działania sworznia. 10. pkt od 5 do 1 w odwrotnej kolejności. |