honda legend - strona główna
Brak mocy przy niskich obrotach - Wersja do druku

+- honda legend - strona główna (http://honda-legend.pl)
+-- Dział: Honda Legend (http://honda-legend.pl/forumdisplay.php?fid=2)
+--- Dział: Honda Legend KA8/KA7 (http://honda-legend.pl/forumdisplay.php?fid=15)
+--- Wątek: Brak mocy przy niskich obrotach (/showthread.php?tid=1125)

Strony: 1 2 3


Brak mocy przy niskich obrotach - krzys3800 - 05-29-2012

Witam wszystkich serdecznie. Mam pewien problem od dłuższego czasu. Otóż po konkretnym nagrzaniu silnika, przy niskich obrotach auto nagle traci moc. Dzieje się to przy mocnym wciśnięciu gazu (ale nie takim, aby skrzynia zredukowała przełożenie) przy obrotach rzędu 1800-2000 obr./min. Auto ledwo przyspiesza, jakby coś je trzymało. Problem znika po przekroczeniu ok. 2700 obr. Słychać jakby silnik się zalewał, zero strzelania, szarpania, nierównomiernej pracy. Nie zapala się kontrolka check ,podłączony komputer diagnostyczny nie pokazuje błędów. Zaznaczam, że dzieje się to tylko przy mocno nagrzanym silniku ( kilkadziesiąt minut jazdy). Nie jest to wina świec. W aucie mam założoną instalację STAG 300. Problem jest odczuwalny na benzynie i na gazie, chociaż na benzynie w mniejszym stopniu.. Czy może to być wina cewek/cewki zapłonowej??? Niestety jest to samochód bardzo rzadki, tak że o częściach na podmiankę w mojej okolicy mogę zapomnieć (Wągrowiec koło Poznania). Cewki od Legenda II nie pasują, ponieważ w moich są gniazda 3-pinowe (dodatkowo kondensator w obudowie cewki). Nie próbowałem zakładać 2-pinowych od Legenda. Może ktoś ma pomysł w czym tkwi problem? Pozdrawiam.


RE: Brak mocy przy niskich obrotach - kowal - 06-14-2012

Ziomuś, temat rzeka. Przyczyn może być mnóstwo. Począwszy od świec, skończywszy na pierścieniach. Sprawdź kompresję, tam powiedzą Ci (?) w jakim stanie jest głowica. Jeśli po nagrzaniu traci moc... (mocno nagrzany???) obstawiam pierścienie ale zawsze mogę się mylić. Kiedy diagnozowana była inst.gaz.? Filtry, mapsensor, filtr powietrza. Jeśli nie są to świece, to rozumiem, że je wymieniałeś? Problem znikający przy 2700 nie wróży nic dobrego... 60zł wydane w dobrym warsztacie rozwieje Twoje wątpliwości.

Pozdro


RE: Brak mocy przy niskich obrotach - jarolissimus - 06-14-2012

Jak mówi Kowal. Przyczyn może być wiele i jeśli nie posiadasz umiejętności żeby to samemu posprawdzać to jedź do warszatu bo nasze wskazówki nic Ci nie pomogą.[/align]


RE: Brak mocy przy niskich obrotach - krzys3800 - 06-16-2012

W czasie "trwania" tego stanu świece wymieniane były 2 razy (najpierw DENSO platynowe, później NGK zwykłe) wartości wg. zaleceń producenta. Filtry (gazu , powietrza) wymieniane są zawsze w terminie, instalacja LPG jest w stanie perfekcyjnym. Naprawdę dbam o ten samochód, mam świadomość, że każde zaniedbanie może skończyć się drogą naprawą. Auto kupiłem nie zajeżdżone i w takim stanie je utrzymuję.Dalej; kompresja po 11,5 - 12 BAR. Rok temu uszczelniany był cały silnik. Głowica wygląda bdb, nie ma wżerów na gniazdach, tak samo zawory. Usterkę tą próbowałem diagnozować 2 razy w naprawdę dobrym warsztacie, oprogramowanie oczywiście pod mój model auta. Jak już pisałem ,nawet w trakcie wystąpienia problemu (czyli mulenia) , w czasie jazdy, komputer diagnostyczny nie wykazywał żadnych anomalii. Aha, i wydałem w sumie trochę więcej, niż 60 pln Uśmiech. Ale to nie istotne. Chodzi o MAP sensor inst. gazowej?

Jedyną opcją (moim zdaniem) pozostały cewki zapłonowe. Kiedyś czytałem w necie o cewkach uszkodzonych w ten sposób, że tracą swoje parametry pod wpływem konkretnego nagrzania (poprzez samą ich pracę). Niestety nie mogę znaleźć tej stronki (oczywiście nie zapisałem). Autor pisał, że można je sprawdzić jakimś specjalistycznym urządzeniem, jednak, niby posiada je niewiele warsztatów w Polsce.

Myślałem, że może ktoś z Was miał lub spotkał się z takim problemem.

Dodam jeszcze, że problem występuje tylko przy mocnym wciśnięciu pedału gazu (powyżej połowy). Przy stopniowym dodawaniu, problemu nie ma.


RE: Brak mocy przy niskich obrotach - kowal - 06-16-2012

Tak, mapsensor gazu. Jeden już wymieniałem na gwarancji. Gazownicy mówili też o cewkach. Mam czasem podobne objawy, ale w niższym zakresie obrotów (1500-2000). Też słyszałem że cewki można zdiagnozować.


RE: Brak mocy przy niskich obrotach - Michałxxxx - 06-18-2012

nie wiem na czym dokładnie to polegało ale kolega miał jeden z droższych mierników i jakoś to sprawdzał. sprawdź czy na fajkach jeszcze nie ma przebicia przy samej świecy. jak byś potrzebował to mam kilka dobrych cewek na sprzedaż.


RE: Brak mocy przy niskich obrotach - krzys3800 - 06-21-2012

(06-18-2012, 5:43 )Michałxxxx napisał(a): nie wiem na czym dokładnie to polegało ale kolega miał jeden z droższych mierników i jakoś to sprawdzał. sprawdź czy na fajkach jeszcze nie ma przebicia przy samej świecy. jak byś potrzebował to mam kilka dobrych cewek na sprzedaż.

Niestety na dwóch cewkach gumy, które nachodzą na świece są popękane właśnie na powierzchni przylegającej do świec. Poratowałem się gumą ściągniętą z cewki od legenda, ale jest krótsza o 4 mm. Zsunąłem ją w dół, aby całkowita długość "trzpienia" cewki była taka sama (żeby nasuwała się na świecę do końca) a do góry brakujące 4 mm wypełniłem cienki paskiem taśmy izolacyjnej nawijając do odpowiedniej średnicy. Na to wszystko 2 warstwy koszulki termokurczliwej. Przedtem strzelała w tłumik, teraz nie, więc myślę, że coś to dało. Cewki, które masz na sprzedaż, są od hondy legend czy od acury tl? Bo jak już wcześniej pisałem, niestety różnią się od siebie.

(06-18-2012, 5:43 )Michałxxxx napisał(a): nie wiem na czym dokładnie to polegało ale kolega miał jeden z droższych mierników i jakoś to sprawdzał. sprawdź czy na fajkach jeszcze nie ma przebicia przy samej świecy. jak byś potrzebował to mam kilka dobrych cewek na sprzedaż.

Ciekawe, co to był za miernik. Szukałem ostatnio znowu tej stronki, niestety bez skutku. Znalazłem inną, na której autor pisał o pomiarze długości iskry na jakimś specjalnym (znowu) przyrządzie. Zaciekawiło mnie to, że zalecał też drugi pomiar po podgrzaniu cewki do 80 st. C. Nie napisał tylko w jaki sposób ją podgrzać. To tylko taka dygresja. Link- może komuś się przydać:
http://zpid.utp.edu.pl/studenci/10%20DT.pdf

(06-16-2012, 20:03 )kowal napisał(a): Tak, mapsensor gazu. Jeden już wymieniałem na gwarancji. Gazownicy mówili też o cewkach. Mam czasem podobne objawy, ale w niższym zakresie obrotów (1500-2000). Też słyszałem że cewki można zdiagnozować.

Oglądałeś dokładnie cewki wymontowane z auta? Jak u ciebie wyglądają fajki? Mam na myśli wypowiedź Michałxxxx. Może jednak tamtędy ucieka prąd, ale dlaczego nie ma szarpania, strzelania, kichania? Zastanawiające.
W przyszłym tygodniu podjadę do chłopaków od gazu, może coś wykombinujemy/podmienimy. Pewnie ma już mnie dość. Ha ha.


RE: Brak mocy przy niskich obrotach - kowal - 06-21-2012

Oglądałem ostatnio przy wymianie świec. Wyglądają normalnie, dwie są lekko zaolejone - wina uszczelek pokrywy. Ciekawe to co pisałeś z podgrzaniem do 80 C, bo na zimnym silniku nie ma kłopotów, a później j.w. - szarpnie, kichnie, strzeli czasem. Jutro będę grzebał przy rozrządzie, przy okazji może zamieszam cewkami, chociaż chciałem zajrzeć najpierw pod pokrywy. Istnieje też prawdopodobieństwo sond lambda, ale to powinien chyba pokazać komp...


RE: Brak mocy przy niskich obrotach - krzys3800 - 06-21-2012

To jesteś w o tyle lepszej sytuacji, że masz jakiekolwiek słyszalne objawy. U mnie silnik pracuje równo i cicho. Zajrzyj do linka, który załączyłem (str.6). A propos sond - gdyby działały nieprawidłowo, to na pewno komp. diagnostyczny wykazałby nieprawidłowości.


RE: Brak mocy przy niskich obrotach - kowal - 06-21-2012

Objawy mam słyszalne (i nie tylko) z uwagi na pełen przelot Uśmiech
Skąd wyczarować iskiernik ostrzowy?