AUTOMAT Vademecum użytkownika - Wersja do druku +- honda legend - strona główna (http://honda-legend.pl) +-- Dział: Techniczne (http://honda-legend.pl/forumdisplay.php?fid=5) +--- Dział: Inne techniczne (http://honda-legend.pl/forumdisplay.php?fid=34) +--- Wątek: AUTOMAT Vademecum użytkownika (/showthread.php?tid=1485) Strony:
1
2
|
AUTOMAT Vademecum użytkownika - Peter - 11-15-2012 Poniżej temat zapoczątkowany przez Elvisa. Wpisujcie swoje spostrzeżenia i opinie. Wątek będzie porządkowany i aktualizowany na bieżąco: Jako takiego poradnika to chyba nie ma , tematem zacząłem sie interesować dopiero jak mi padła skrzynia podobnie jak w większości przypadków czyli normalne zachowanie użytkownika (jak skrzynia pada użytkownik dowiaduje sie ze ma skrzynie Automat) , oczytałem sie tu i tam o usterkach i ich naprawie , oraz laczac fakty można mniej więcej uzyskać profil padających podzespołów które sa ze sobą powiązane , oczywiście można tez wykluczyć usterkę lub ja zaniechać poprzez stosowanie sie do przeznaczenia podzespołu. 1. Jako pierwszy punkt i jako glowny jest: Olej w skrzyni; Olej musi osiągnąć temperaturę robocza taj jak olej silnikowy ,wiąże sie to z tym ze pierwsze kilometry trzeba sie spokojnie rozpędzać (unikać krótkich odcinków na zimnym silniku), absolutnie nie korzystać z Kik-Down jak i trybu Sport , to jest podstawa , 2. Dziwne zachowanie skrzyni : Szarpnięcia , opóźnienie zmiany biegu (obroty rożna a auto nie jedzie) , Sprawdź Olej , olej niezależnie od przebiegu musi być Miodowy(kolor) , zmiana Oleju i Filtra nie przyniosła Poprawy : uszkodzone zawory sterujące (można sprawdzić poprzez OBD2) , uszkodzony Konwerter (chyba trzeba skrzynie targać nie wiem czy można to sprawdzić), Naprawa skrzyni biegów jak zawsze na dwa sposoby tanio=slabo Drogo= dobrze (tez nie zawsze) naprawa skrzyni AT , jako pierwsze Konwerter sie regeneruje (zawsze) i wyważa do największej wartości obrotowej (więcej=lepiej brak drgań, polecam Holandię adres zalinkuje), jako drugie to Tarczki Nowe=lepsze przeniesienie napędu. 3. Elektronika i zawory sterujące: Najdrobniejsze zabrudzenie Oleju może zmielić cala skrzynie bo nie wiemy czym zostało to spowodowane , najczęściej jest to reakcja łańcuchowa i w efekcie końcowym regenerujemy cala skrzynie , najdrobniejszy opiłek metalu uszkadza zawory konverter i nawet i przekładnie , dlatego Olej i Filtr w AT wymienia sie co 70TKM lub 100TKM ,Nie istnieje LONGLIFE !!!! , nie dajcie sie nabrać na slogan BMW , każda skrzynia jest taka sama i tez sie Olej wymienia. RE: AUTOMAT Vademecum użytkownika - kryniol - 11-15-2012 ja z kolei spotkałem się (niejednokrotnie zresztą) z opinią że nie rusza się oleju w skrzyni, poza tym zdarza się że po wymianach oleju skrzynie...padają poprawcie mnie jeśli sie mylę RE: AUTOMAT Vademecum użytkownika - jarolissimus - 11-15-2012 Mylisz się. RE: AUTOMAT Vademecum użytkownika - K278 - 11-15-2012 Zgadzam się z przedmówcą. Po wymianie oleju w skrzyni, która przejechała >200kkm bez wymiany oleju, skrzynia zwykle jest do porzadnej regeneracji -bo pada... a wystarczy raz na jakiś czas zmienic olej RE: AUTOMAT Vademecum użytkownika - woodieh - 11-15-2012 Co do eksploatacji pytanie- stojąc np. na światłach - zrzucacie na N, czy tylko trzymacie na hamulcu? RE: AUTOMAT Vademecum użytkownika - jarolissimus - 11-15-2012 Tylko hamulec. RE: AUTOMAT Vademecum użytkownika - kowal - 11-15-2012 Nigdy, czy to stojąc na światłach, czy turlając się z górki nie zrzuca się na N. To samo tyczy się wrzucania biegu. Tylko na hamulcu, nigdy w ruchu, zwłaszcza z przegazówkami (no bo jak zapalić buta gdy nie ma sprzęgła?) Wzór na zabicie automatu : R+gaz,N+gaz w podłogę,D. RE: AUTOMAT Vademecum użytkownika - Elvis - 11-15-2012 starsze Modelle skrzyn smigaja na dextronie czyli olej czerwony, tak jak by kogos kolor zmylil, jak odkopie pliki To zapodam jaki olej Do jakich skrzyn. RE: AUTOMAT Vademecum użytkownika - K278 - 11-15-2012 Dla oszczędności paliwa można wrzucić na N (przy długich światłach) tylko trzeba pamietać, że jak później wbijamy na D to powinno się najpierw wcisnąć hamulec: N -> hamulec -> D -> zwalniamy hamulec. Opcja N->D katuje skrzynię (11-15-2012, 19:47 )woodieh napisał(a): Co do eksploatacji pytanie- stojąc np. na światłach - zrzucacie na N, czy tylko trzymacie na hamulcu? RE: AUTOMAT Vademecum użytkownika - Elvis - 11-16-2012 w sumie to najwieksze przeciazenia skrzyni wystepuja podczas zmiany biegow przy wysokiej predkosci obrotowej , dlatego tez większość skrzyń wyposażonych w sekwencjonalny sterownik sterujacy przeklania jest bardziej narażony na uszkodzenia jeżeli zaistnieje możliwość ciągłej zmiany biegów w wysokich partiach obrotów , drugi aspekt czym wiecej NM posiada silnik tym większy nacisk na skrzynie by przenieść moc na kola , czesto jest tez problem z przegrzewaniem sie Oleju w skrzyni biegow , czasem tak jest ze chlodniczka Olejowa ma zapchane kanały poprzez odkształcenia od kamyczków lub zapchana smiecmi , warto tez przy wymianie Oleju w skrzyni przepłukać chodniczke i przeczyścić lamele zewnętrznie , ogólnie Automat nie jest wyczynowy i decydujac sie na AT trzeba niestety albo i stety zrezygnować z pewnych uciech jak np redukcja przy 140km/h , kupujac samochód używany trzeba sie liczyć z konsekwencjami skrzyni automatycznej ryzyko jest dos pokazne bo najmniejsza ingerencja niesie takie same koszta a sa to odpowiednio 3-5 tysi pln dodatkowo moga wystąpić powikłania ponaprawowe , co innego skrzynia MT sprzęgło sie wymienia bo sa oznaki a w Automacie Auto przestaje jechac i koniec , ja miałem oprócz automatycznej skrzyni w BMW dodatkowo Diesel i Turbinę czyli tak zwany zestaw naprawczy naprawia sie wszystko kolejnosc dowolna koszt = wartosc pojazdu to jest dopiero frajda , wracajac do tematu to 20-30s postoj na D nie powinien nadmiernie sie naprzykszac skrzyni , ale bardzo wazne jest jezeli przełączamy na N to przy ponownym przełączeniu na D trzeba 2-3s odczekac i dopiero wtedy ruszamy , czyli pomarańczowe stajemy i N czerwone N ostatnia faza czerwonego D pomarańczowe i zielone ruszamy |