honda legend - strona główna
temeratura wody - Wersja do druku

+- honda legend - strona główna (http://honda-legend.pl)
+-- Dział: Honda Legend (http://honda-legend.pl/forumdisplay.php?fid=2)
+--- Dział: Honda Legend KA9 (http://honda-legend.pl/forumdisplay.php?fid=14)
+--- Wątek: temeratura wody (/showthread.php?tid=1857)

Strony: 1 2


temeratura wody - Dziadek - 07-14-2013

Hej!
Odkąd użytkuje swoje autko zdarzyła mi sie trzy razy taka sytuacja. Proszę o pomoc. Czy to normalne, czy moze to być jakaś usterka? Jechałem autostradą około 180km/h gorąco na dworzu, wskażnik temp.wody podnosi sie. Opada dopiero jak zwolnie do 140km/h. Pomyślałem, no dobra troche gorąco ja pędze.
Następnym razem miałem tak przy 160km/h, troszke pod górke. Musiałem zwolnić do 110 zeby opadała. Ostatnio wskaznik podnosił sie w korku, też gorąco na dworze.
Dodam że auto ma zainatalowaną intalacje gazową KME.
I jak nie jest gorąco to mogę 200 zasówać i problem się nie pojawia.
Pozdrawiam Dziadek


RE: temeratura wody - cactus - 07-15-2013

Nie wiem czy taka informacja coś Tobie da, ale u mnie wskaźnik zawsze jest na tym samym poziomie (poniżej połowy skali), z tym, że nie zdarza mi się często jeździć aż z tak wysokimi prędkościami, raczej średnio 130-140. Wtedy niezależnie od pogody wskazówka nie wariuje. Też mam instalację LPG, ale firmy BRC.

Raz miałem sytuację, że wskazówka poleciała wyżej niż normalnie, ale od razu zatrzymałem auto i jak się okazało strzeliła chłodnica.

Nie wiem do jakich wartości Tobie wzrasta, ale raczej bym na to uważał, bo jak przegrzejesz silnik, to może być nieciekawie.


RE: temeratura wody - kowal - 07-15-2013

Proponuję zacząć od sprawdzenia płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Później się okaże...


RE: temeratura wody - Grzesiek - 07-15-2013

spróbuj odpowietrzyć układ chłodniczy, może tutaj leży przyczyna.


RE: temeratura wody - Dziadek - 07-15-2013

(07-15-2013, 5:06 )cactus napisał(a): Nie wiem czy taka informacja coś Tobie da, ale u mnie wskaźnik zawsze jest na tym samym poziomie (poniżej połowy skali), z tym, że nie zdarza mi się często jeździć aż z tak wysokimi prędkościami, raczej średnio 130-140. Wtedy niezależnie od pogody wskazówka nie wariuje. Też mam instalację LPG, ale firmy BRC.

Raz miałem sytuację, że wskazówka poleciała wyżej niż normalnie, ale od razu zatrzymałem auto i jak się okazało strzeliła chłodnica.

Nie wiem do jakich wartości Tobie wzrasta, ale raczej bym na to uważał, bo jak przegrzejesz silnik, to może być nieciekawie.

U mnie też wskaznik zawsze jest lekko poniżej połowy. W opisanych sytuacjach wzrosła troszke powyżej. Uważam i szukam przyczyny.
Pozdrawiam

(07-15-2013, 7:12 )kowal napisał(a): Proponuję zacząć od sprawdzenia płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Później się okaże...

Zbiorniczek sprawdzałem od razu, płyn w normie.

(07-15-2013, 7:34 )Grzesiek napisał(a): spróbuj odpowietrzyć układ chłodniczy, może tutaj leży przyczyna.

Jak odpowietrzyć układ chłodniczy?


RE: temeratura wody - Grzesiek - 07-16-2013

Odpal samochód, przejedz z 5km do pełnego rozgrzania samochodu. Zajedz na parking. Przy odpalonym silniku, otwórz machę i BARDZO DELIKATNIE odkręc, przez szmatkę korek od płynu do chłodnicy. Jak usłyszysz syk powietrza, to wiesz, że ono tam byłoUśmiech Tylko odkręcaj powoli, żeby płyn Cię nie "zarzygał"


RE: temeratura wody - Dziadek - 07-16-2013

Dzięki Grzechu. Muszę chyba odpowietrzyć też swój układ chłodzenia:)


RE: temeratura wody - Peter - 07-16-2013

(07-16-2013, 2:06 )Grzesiek napisał(a): Odpal samochód, przejedz z 5km do pełnego rozgrzania samochodu. Zajedz na parking. Przy odpalonym silniku, otwórz machę i BARDZO DELIKATNIE odkręc, przez szmatkę korek od płynu do chłodnicy. Jak usłyszysz syk powietrza, to wiesz, że ono tam byłoUśmiech Tylko odkręcaj powoli, żeby płyn Cię nie "zarzygał"

Jak już usłyszysz syk powietrza, zaraz potem poczujesz swąd poparzonej skóry dłoni a na końcu ciecz pod ciśnieniem tryśnie Ci w twarz. Gratulacje. Układ odpowietrzony! O matko

Ludzie do tego służy zawór odpowietrzający!!!


RE: temeratura wody - Dziadek - 07-16-2013

(07-16-2013, 4:20 )Peter napisał(a):
(07-16-2013, 2:06 )Grzesiek napisał(a): Odpal samochód, przejedz z 5km do pełnego rozgrzania samochodu. Zajedz na parking. Przy odpalonym silniku, otwórz machę i BARDZO DELIKATNIE odkręc, przez szmatkę korek od płynu do chłodnicy. Jak usłyszysz syk powietrza, to wiesz, że ono tam byłoUśmiech Tylko odkręcaj powoli, żeby płyn Cię nie "zarzygał"

Jak już usłyszysz syk powietrza, zaraz potem poczujesz swąd poparzonej skóry dłoni a na końcu ciecz pod ciśnieniem tryśnie Ci w twarz. Gratulacje. Układ odpowietrzony! O matko

Ludzie do tego służy zawór odpowietrzający!!!

Peter gdzie szukać zaworu odpowietrzającego?


RE: temeratura wody - pepesh - 07-16-2013

Trzecia opcja to chłodnica, obejrzyj ją dokładnie. Jeśli brakuje w niej dużo żeberek (tych cienkich blaszek) i są mocne prześwity to może się okazac, że ma już za słabą wydajność chlodzenia i przy wiekszym obciążeniu nie daje już rady odpowiednio dużo ciepła odprowadzić.

Miałem kiedyś taką sytuację w Mitsu Sigma 24v. Musiałem wymienić chłodnicę.