Ile wytrzyma automat KA8 - Wersja do druku +- honda legend - strona główna (http://honda-legend.pl) +-- Dział: Techniczne (http://honda-legend.pl/forumdisplay.php?fid=5) +--- Dział: Inne techniczne (http://honda-legend.pl/forumdisplay.php?fid=34) +--- Wątek: Ile wytrzyma automat KA8 (/showthread.php?tid=279) |
Ile wytrzyma automat KA8 - Tezet - 12-28-2009 Otoz pytanie do wszystkich, moze akurat ktos bedzie znal odpowiedz Czy ktos wie ile Nm i KM wytrzymuja automatyczne skrzynie hondy legend coupe, czyli KA8 ? Kupno kupnem (troche czasu minie), ale chcialbym wiedziec czy automat obslugujacy seryjnie zdaje sie ok 200KM, wytrzyma np 300 lub 400KM ? Jakby ktos byl ciekawy - chodzi oczywiscie o kompresor Moze ktos sie spotkal z takim projektem gdzies na zagranicznych stronach/forach i zapadlo w pamiec Bo silnik raczej powinien 300KM zniesc bezproblemowo, ze wzgledu ze jest to raczej malo wysilona jednostka o stosunkowo duzej pojemnosci Z gory dziekuje Re: Ile wytrzyma automat KA8 - Givan - 12-28-2009 Ile mi wiadomo, to skrzynia spokojnie wytrzyma 300km, jednak uwazam ze troche gorzej bedzie z przegubami, a poduszki juz na pewno nie wytrzymaja. Co do silnika, to tez powinien wytrzymac 300km, chociaz to wszystko zalezy od przebiegu i stanu podzespolow... Bo nieraz sie spotyka katowany silnik, ktory juz po 150 tysi sie do niczego nie nadaje Niestety silniki Hondy sa bardzo wrazliwe na ostra jazde zanim sie nagrzeja a niektorzy poprostu katuja bez litosci :? Jesli chodzi o jakies wieksze konie, to raczej trzeba bedzie wymienic to i owo w silniku BTW jestem ciekaw gdzie chcesz umiescic kompresor... Dziura w masce? Re: Ile wytrzyma automat KA8 - Tezet - 12-28-2009 To ze silniki hondy nie lubia palowania na zimnym i niskiego stanu oleju czy tez mozna nawet powiedziec oleju marnej jakosci - to ja wiem teraz ujezdzem civica 5 generacji i mialem przygody z silnikiem ktory byl troszke zajezdzony przez poprzedniego wlasciciela a teraz lata spokojnie na motulu To ze moze byc zakatowany to sprawa prosta, raczej przez montazem kompresora bede sprawdzal wszystko i robil remont zeby to nie byla kolejna turbo-wydmuszka ktora wiecej stoi niz jezdzi. Co do montazu, ciezki temat ale najprawdopodobniej bedzie garbik na masce. Co do poduszek - ten silnik ma jakies walki stabilizujace ? Bo poduszki mozna wymienic na poliuretanowe albo czesciowo zalane poliuretanem - wytrzyma dluzej ale i jest sztywniej wiec i drgania beda prznoszone na bude wieksze. Wszystko jak narazie teoria ale predzej czy pozniej w stajni pojawi sie "trubo-kupa" Re: Ile wytrzyma automat KA8 - Givan - 12-29-2009 Nie wiem o jakie walki chodzi... :oops: Masz tu zdjecia wszystkich poduszek Re: Ile wytrzyma automat KA8 - Peter - 12-29-2009 Kolega ma chyba na mysli walki wyrownowazajace. Z tego co wiem silniki C takowych nie posiadaja, sam układ V ze swej natury powoduje wystarczajaca rownowage pracy tloków. Re: Ile wytrzyma automat KA8 - Givan - 12-29-2009 Nadal nie wiem o co chodzi z tymi walkami... Ale czlowiek sie uczy cale zycie, wiec spytam sie wujka google Sorki za OT :oops: Re: Ile wytrzyma automat KA8 - Legend95 - 12-29-2009 lubię takie rozprawki automat KA7 i KA8 to to samo, ta sama japońska stal jak pokazują liczne hostorii przypadki automaty te w niektórych przypadkach mają często problem znieść 200KM. Pytanie z serii co by było gdyby. Zakładając, że taka ASB jest używana, nie znamy jej przeszłości to nie wiadomo ile i jak długo pociągnie. Trochę pojazdów od dołu widziałem i po wykonaniu i użytych materiałach Legend winien mieć co najmniej 270KM Zawsze jest zapas, w japońcach duży i daltego przy odpowiedniej eksploatacji można ten licznik kręcić w miare bezawaryjnie do ponad 500 tys km. Givan zapodał fotki wszelkich prawie możłiwych poduszek do G2. Na pewno G2 polifcie ma lepiej/stabilniej zawieszony motor. A motoer ten to SOHC czyli układ o jednym wałku rozrządu NIe lubię radzić, ale jeśłi już kombinować to zwykłe biturbo, szlak jest przetarty za oceanem. Re: Ile wytrzyma automat KA8 - Victor i Abisal - 12-29-2009 kompresor... fajna sprawa. mozemy sobie poteoretyzować, bo, bez obrazy, nie dorobisz sie takowego moim zdaniem. przygotowanie Legenda pod 300KM / 400KM hock: to spokojnie 20k pln na silnik. do tego skrzynia, w której przydałoby sie zainstalowac szpere (torsen albo lepiej quaufe), a to pochłonie nie mało kasy, bo inaczej nie widze sensu pakowania takich pieniędzy w motor skoro nijak nie przekażesz tej mocy na koła. jeszcze zostaje kwestia kompresora i upchniecia go pod maske, a miejsca duzo nie ma. jeszcze ktoś to musi wystroić, bo inaczej to pewnie ledwo z garażu wyjedzdie i ładnie wystrzeli. :roll: IMO Legend do jazdy jak najbardziej ok, drobne poprawki fabryki w celu uzyskania lepszych osiągów ok, przykład Peter. Zakładanie kompresora /turbo na nieprzygotowany do tego silnik... bzdura. taka zabawa z kompresorem pochłonie ok 40-50k pln i nie wydaje mi sie zebym przesadzał. I wtedy mozesz mieć powyżej 300KM 8-) choć za to bym poszukał mitsu 3000Gt TT lub supre TT Legend95 SOHC -> jeden wałek w głowicy DOHC -> dwa wałki w głowicy. wałek wyrównoważający -> stosowane w silnikach rzędowych w celu wyeliminowania drgań motorowni. i o ile sie nie myle chidzi na innym pasku niz sam rozrząd i do głowicy mu daleko. przynajmniej tak było w preludzie. Vic. Re: Ile wytrzyma automat KA8 - Peter - 12-30-2009 Panie Marcinie wałek rozrządu lub wałki rozrządu - S lub DOHC to nie to samo co wałki balansujace zwane równiez wyrownowazajacymi!!! Te w przeciwienstwie do włakow rozrzadu można rozłaczyc od napedzajacego je układu. Walkow rozrzadu nie radze :mrgreen: Re: Ile wytrzyma automat KA8 - Legend95 - 12-30-2009 mój błąd. SOHC czyli po jednym wałku rozrządu w głowicy. |