honda legend - strona główna
Nierówna praca silnika - Wersja do druku

+- honda legend - strona główna (http://honda-legend.pl)
+-- Dział: Honda Legend (http://honda-legend.pl/forumdisplay.php?fid=2)
+--- Dział: Honda Legend KA9 (http://honda-legend.pl/forumdisplay.php?fid=14)
+--- Wątek: Nierówna praca silnika (/showthread.php?tid=4527)

Strony: 1 2 3 4 5


Nierówna praca silnika - Wsciekly13041991 - 05-22-2018

Witam. Proszę o pomoc. Wracając z podróży wyskoczył mi check engine. Po jakimś czasie do tego zaświciły się  kontrolki VSA i trójkąt z wykrzyknikiem. Auto straciło moc.  Na wolnych obrotach prawie gaśnie.  Chodzi chyba na 5 cylindrach.. Świece wymienione 2 tyg temu. Sonda lambda z 2 miesiące temu.. Przy odpalonym silniku jak kolejno odłącze przewody od cewek to na jednym nie ma wogóle różnicy.. jak by prąd nie dochodził.. a z kolei na innym jest mała różnica.. reszta ok. Ktoś ma jakiś pomysł? Jak sprawdzic czy prad prawodłowo dochodzi do cewki? Aha i jak zrobiłem skan tym śmiesznym urządzonkiem to wyskoczyły mi takie błedy: P0300, P1201, P1203, P1399 i P0141. Wsześniej nie było żadnego.


RE: Nierówna praca silnika - pawelszczecin - 05-23-2018

Cewka ustrzelona na 100%. Tak ostatnio znajomy miał w Accordzie. Całkowicie zmarła i na 3 cylindry chodził silnik i mase błędów wyrzucił.


RE: Nierówna praca silnika - Wsciekly13041991 - 05-23-2018

Właśnie wczoraj zamówiłem cewke. Tylko martwi mnie to, że jak zamieniłam kolejność cewek to nadal na tym samym cylindrze odpinając kostke od cewki nic sie nie działo.;/ świece też zamieniałem. No nic.. przyjdzie cewka podmienie i zobaczę


RE: Nierówna praca silnika - Wsciekly13041991 - 05-24-2018

To nie cewka;( podmieniłem i nic:/ pomocy...
Kostka jest 3 pinowa. Podejrzewam, że plus/minus/sygnał. Wydaje mi sie że bramuje sygnału do cewki na 3 cylindrze.. ale to tylko przypuszczenia:/


RE: Nierówna praca silnika - Wsciekly13041991 - 05-24-2018

(05-24-2018, 1:06 )Wsciekly13041991 napisał(a): To nie cewka;( podmieniłem i nic:/ pomocy...
Kostka jest 3 pinowa.  Podejrzewam, że plus/minus/sygnał. Wydaje mi sie że bramuje sygnału do cewki na 3 cylindrze.. ale to tylko przypuszczenia:/

Przemierzyłem wartości miernikiem na kostkach, na odpalonym silniku i są takie same.  Możliwe że to przez instalacje gazową ?? Mimo tego że na benzynie pracuje taksamo?? Gdzieś tutaj na forum wyczytałem że jakiś czujnik od reduktora powodował rozjeżdrzanie mam..


RE: Nierówna praca silnika - sova - 05-25-2018

To zrób reset i adaptację silnika na samej benzynie (nawet możesz odpiąć zasilanie instalacji gazowej w ogóle od AKU) aby to wykluczyć.


RE: Nierówna praca silnika - Wsciekly13041991 - 05-25-2018

Auto narazie stoi u gazownika. Zobaczymy co mi powie.


RE: Nierówna praca silnika - Wsciekly13041991 - 05-28-2018

(05-25-2018, 2:59 )Wsciekly13041991 napisał(a): Auto narazie stoi u gazownika. Zobaczymy co mi powie.

A więc.  Brak kompresji na 2 sąsiednich cylindrach.. wynik 3bary na każdym. Podejrzenie - uszczelka pod głowicą.. oleju mi nigdy nie ubywało.. płyn chłodniczy owszem musiałem czasem dolać. Co wy na to? Góre i tak muszę ściągac ale pytanie czy mam coś jeszcze sprawdzić zanim rozbiorę żeby wykluczyć ewentualny remont dołu silnika. ??? Prosze o porady  i wszelkie sugestie. Naprawy podejmuje sie we własnym zakresie   bardzo licze na Waszą pomoc


RE: Nierówna praca silnika - carlos - 05-29-2018

Mogę Ci poradzić tyle, że jeśli to rzeczywiście uszczelka pod głowicą to taniej i zdecydowanie mniej problematycznie, będzie kupić używany silnik np z jakiegoś anglika z niskim przebiegiem, niż remontować. Na poparcie moich słów polecam przeczytać temat o remoncie silnika C32 w dziale o KA8/7.


RE: Nierówna praca silnika - Szczebiot - 05-29-2018

(05-28-2018, 21:37 )Wsciekly13041991 napisał(a):
(05-25-2018, 2:59 )Wsciekly13041991 napisał(a): Auto narazie stoi u gazownika. Zobaczymy co mi powie.

A więc.  Brak kompresji na 2 sąsiednich cylindrach.. wynik 3bary na każdym. Podejrzenie - uszczelka pod głowicą.. oleju mi nigdy nie ubywało.. płyn chłodniczy owszem musiałem czasem dolać. Co wy na to? Góre i tak muszę ściągac ale pytanie czy mam coś jeszcze sprawdzić zanim rozbiorę żeby wykluczyć ewentualny remont dołu silnika. ??? Prosze o porady  i wszelkie sugestie. Naprawy podejmuje sie we własnym zakresie   bardzo licze na Waszą pomoc

Z doswiadczenia mogę powiedzieć że dół będzie zdrowy, jak oleju nie żlopało to będzie dobrze, probowałeś robić próbę olejową? Może się okazać że zawory upaliło na dwóch cylindrach ( gaz jest więc istnieje takie ryzyko) moja jak wydmuchała uszczelkę to w cylindrach stał płyn, ciężko było odpalić i na 5km wypiła prawie 8litrów wody ale nie było problemów np. Z nierówną pracą silnika... czy z kompresją