Stale Świecąca kontrolka VSA I błędy towarzyszące CMBS i ACC poradnik jak skasować - Wersja do druku +- honda legend - strona główna (http://honda-legend.pl) +-- Dział: Honda Legend (http://honda-legend.pl/forumdisplay.php?fid=2) +--- Dział: Honda Legend KB1 (http://honda-legend.pl/forumdisplay.php?fid=16) +--- Wątek: Stale Świecąca kontrolka VSA I błędy towarzyszące CMBS i ACC poradnik jak skasować (/showthread.php?tid=4637) |
Stale Świecąca kontrolka VSA I błędy towarzyszące CMBS i ACC poradnik jak skasować - Stalker36pl - 10-09-2018 Sposób na usunięcie błędu stale świecącej się kontrolki VSA. (Błąd P84-01) błąd logiczny czujnika ciśnienia w układzie hamulcowym znajdującego się wewnątrz pompy ABS. Objawem jest stale świecąca żółta trójkątna kontrolka VSA po prawej stronie u góry wskaźników, Brak reakcji na przycisk VSA, oraz błędy towarzyszące w układach ACC, CMBS wszystkie uporczywie powracające nawet jeżeli skaner nie pokazuje błędów w układzie ABS poza wspomnianym P84-01. Błędy powracają po przejechaniu około 50 metrów i sygnalizowane są na żółto poniżej wskaźników. Działa we wszystkich pojazdach marki honda wyprodukowanych po 2004 roku posiadających złącze 16 pionowe DLC. Potrzebujemy około 5 cm przewodu w celu zwarcia odpowiednich pionów złącza DLC. Forum nie przyjmuje .jpg ani .gif więc opis pionów DLC musisz wygooglowac samodzielnie Zaczynamy. Najpierw skasujemy błędy w układzie ABS. W tym celu zawieramy piny 4 i 9 naszym kabelkiem. Zworkę zostawiamy. Wciskamy pedał stop i trzymamy wyciśnięty Przekręcamy stacyjkę w pozycję 2 (kontrolki świecą ale nie uruchamiamy silnika) Obserwujemy kontrolkę ABS którą teraz się świeci wraz z innymi kontrolkami i tylko na niej się skupiamy. Kiedy kontrolka ABS zgaśnie puszczamy pedał hamulca nożnego Kontrolka ABS powinna po chwili załączyć się ponownie Ponownie wciskamy padał hamulca i trzymamy go do momentu zgaśnięcia kontrolki ABS Po jej wygaśnięciu puszczamy padał hamulca a kontrolka ABS powinna mignąć dwukrotnie co oznacza ze błędy w układzie ABS zostały skasowane Usuwamy naszą zworkę. Pierwszy etap mamy za sobą Teraz skasujemy błędy w układzie VSA I dokonamy nastawy podstawowe. W tym celu zawieramy pin 9 z masą np. Blacha na obudowie złącza diagnostycznego do którego jest ono przymocowane. Stacyjka wyłączona Przekręcamy w drugą pozycję i obserwujemy kontrolkę ABS Gdy kontrolka ABS zaśnie wciskamy przycisk VSA i puszczamy go Kontrolka ponownie się zaświeci Znowu wciskamy przycisk VSA i puszczamy go Jeżeli poprawnie wykonałeś procedurę kontrolka VSA mignie dwukrotnie i powinna zgasnąć. Wyłączamy stacyjkę usuwamy zworkę Jeżeli nie mamy innych awarii w układzie hamulcowym kontrolka nie powinna powracać. Sposób sprawdziłem u mnie i działa. Pokazuje również na dolnym wyświetlaczu kody występujących błędów ale to tylko jako ciekawostka. Jeżeli kontrolka VSA zgasła to cieszę się razem z Tobą, nie zapomnij dodać punktu reputacji. Dziękuję pozdrawiam Piotr RE: Stale Świecąca kontrolka VSA I błędy towarzyszące CMBS i ACC poradnik jak skasować - buberas - 04-16-2023 Miałem dokładnie te same objawy. Komputery za 20K nie dawały rady usunąć tych błędów, a wystarczyło 5cm drutu i konkretna wiedza. Dodam, że nawet błąd "pop-up" mi ta procedura wykasowała. Dziękuę RE: Stale Świecąca kontrolka VSA I błędy towarzyszące CMBS i ACC poradnik jak skasować - docent_procent - 05-30-2023 Cześć Miałeś problem z naboje skutkujący pojawianiem się komunikatu Pop-up i zastosowanie którejś z tych metod to wykasowało? Której? Dzięki RE: Stale Świecąca kontrolka VSA I błędy towarzyszące CMBS i ACC poradnik jak skasować - pablo diablo - 06-26-2023 Cześć, a co w sytuacji kiedy nie ma pinów w tych pozycjach? Coś mogę źle liczyć czy ta wersja po prostu nie pozwala na taką ingerencję serwisową? |