ABS, TCS jest problem - Wersja do druku +- honda legend - strona główna (http://honda-legend.pl) +-- Dział: Honda Legend (http://honda-legend.pl/forumdisplay.php?fid=2) +--- Dział: Honda Legend KA9 (http://honda-legend.pl/forumdisplay.php?fid=13) +--- Wątek: ABS, TCS jest problem (/showthread.php?tid=4799) |
ABS, TCS jest problem - limak33 - 03-08-2019 Witam Mam problem z abs i tcs kontrolki świecą sie non stop. Zaczeło się od czujnika abs prawy przód kody błędów tak wskazały, abs świecił non stop a tcs zaczynał działać nawet przy delikatnym ruszaniu. Musiałem włączać tcs żeby normalnie ruszać. Po wymianie czujnika abs świeci nadal a tcs zaswieca sie na stałe po przejechaniu kilku metrów i sobie tak swieci i oczywiście trakcji nie ma. Mechanik przesłał mi kody błędów obecne (napisze tak jak on mi je przesłał) 54, 41, 20. Co mozecie podpowiedzieć w tej sprawie. Pozdrawiam RE: ABS, TCS jest problem - Rzymek - 03-08-2019 Rozumiem wymieniłeś czujnik na oryginalny ? Nowy czy używany ? RE: ABS, TCS jest problem - Makukrak - 03-08-2019 4-1 to nadal prawy przod, 5-4 rear wheel lock - wypadaloby to interepretowac jak zablokowanie kola poprzez reczny(czujnik dziala ok, ale daje inne odczyty ilosci obrotow kola) 2-0 nie ma,ale jest 2-1 - parking brake, ktory zgrywalby sie z 5-4. Ten podmieniony czujnik byl testowany czy dziala? RE: ABS, TCS jest problem - limak33 - 03-08-2019 (03-08-2019, 1:16 )Rzymek napisał(a): Rozumiem wymieniłeś czujnik na oryginalny ? Nowy czy używany ? Czujnik używany od kolegi z forum. RE: ABS, TCS jest problem - limak33 - 03-08-2019 (03-08-2019, 1:46 )Makukrak napisał(a): 4-1 to nadal prawy przod, 5-4 rear wheel lock - wypadaloby to interepretowac jak zablokowanie kola poprzez reczny(czujnik dziala ok, ale daje inne odczyty ilosci obrotow kola)Czy był testowany to szczerze nie wiem. Mechanik mowił, że go mierzył (cokolwiek by to nie znaczyło) nie działajacego by nie wsadził. A jak wygląda taki test? RE: ABS, TCS jest problem - Makukrak - 03-08-2019 Mechanik mogl mierzyc opornosc, a najprostszy test, to wpiac sie w kable sygnalowe(oscyloskop lub multimetr z opcja oscyloskopu), podniesc kolo, zakrecic nim I patrzyc na signal. Jakby czujnik byl ok, to moze pierscien z zabkami jest ukruszony albo przesuniety(nie kojarze juz jak on z przodu siedzi, przesuniety raczej nie bedzie). Inna sprawa,ze jak patrze na bledy dla 96-98(zakladam,ze taki masz rocznik) to nie zauwazylem,zeby rozrozniali bledy zwartego obwodu I takie tam. Generalnie jest prawe kolo I ch.., czyli moze przyczyna nie lezala w czujniku a calej wiazce I tam jest zwarcie na krotko albo przerwa - taka luzna sugestia. Modele z magistrala CAN mialy duzo wieksze mozliwosci diagnostyczne, wiec te bledy byly rozroznione. RE: ABS, TCS jest problem - Rzymek - 03-08-2019 U mnie tak się działo jak miałem ustawioną złą przerwę między czunikiem a koronką abs. Ale jeżeli założony masz oryginalny to raczej mało prawdopodobne. RE: ABS, TCS jest problem - limak33 - 03-08-2019 (03-08-2019, 15:58 )Makukrak napisał(a): Mechanik mogl mierzyc opornosc, a najprostszy test, to wpiac sie w kable sygnalowe(oscyloskop lub multimetr z opcja oscyloskopu), podniesc kolo, zakrecic nim I patrzyc na signal. Jakby czujnik byl ok, to moze pierscien z zabkami jest ukruszony albo przesuniety(nie kojarze juz jak on z przodu siedzi, przesuniety raczej nie bedzie).Wiesz dałeś mi do myślenia z ukruszonym pierscieniem z ząbkami. Ostatnio przy hamowaniu słyszałem dziwny dźwięk jakby coś tarło, (chrobotało) ale nie działo sie to za każdym razem. RE: ABS, TCS jest problem - Makukrak - 03-08-2019 Ten dzwiek to moze byc wszystko,ale tam byl blad "Wheel lock" I "parking brake",a reczny z tylu w KA9 potrafi niezle chrobotac, halasowac jak np tarcza kotwiczna przykoroduje na tych malutkich rantach, ktore pracuje w rowku tarczobebna hamulcowego. Nienawidze naprawiac hamulce w KA9 z tylu, na sam widok tego tarczobebna mnie skreca. RE: ABS, TCS jest problem - limak33 - 03-08-2019 (03-08-2019, 19:06 )Makukrak napisał(a): Ten dzwiek to moze byc wszystko,ale tam byl blad "Wheel lock" I "parking brake",a reczny z tylu w KA9 potrafi niezle chrobotac, halasowac jak np tarcza kotwiczna przykoroduje na tych malutkich rantach, ktore pracuje w rowku tarczobebna hamulcowego. Nienawidze naprawiac hamulce w KA9 z tylu, na sam widok tego tarczobebna mnie skreca. Pod koniec 2018 r robione były porządki z hamulcami wymiana tarcz, klocków, okładzin ręczny i wszystko co nie domagało wymienine i wyczyszczone. A ta tarcza kotwiczna rzeczywiście dała popalić. |