Szarpanie na zimnym (LPG) KA7, KA8, KA9 - rozwiązanie - Wersja do druku +- honda legend - strona główna (http://honda-legend.pl) +-- Dział: Techniczne (http://honda-legend.pl/forumdisplay.php?fid=5) +--- Dział: ZTS(zrób to sam) (http://honda-legend.pl/forumdisplay.php?fid=26) +--- Wątek: Szarpanie na zimnym (LPG) KA7, KA8, KA9 - rozwiązanie (/showthread.php?tid=5012) |
Szarpanie na zimnym (LPG) KA7, KA8, KA9 - rozwiązanie - rrrobson - 09-06-2019 Pewnie wielu z Was ma problem z dławieniem się silnika/delikatnym dodaniem gazu na LPG dopóki silnik nie rozgrzeje się do ~50 st.C. Powyżej tej temperatury auto jedzie idealnie jak na benzynie. Otóż podczas rozgrzewania ECU benzynowy stosuje dodatkowe, krótkie dotryski, aby ogrzać jak najszybciej silnik. Niestety wtryskiwacze LPG nie są tak szybkie i często sobie z tą strategią nie radzą. W zależności od tego jakie posiadamy komponenty instalacji LPG problem możemy rozwiązać na dwa sposoby: 1) Wyciąć dotryski w oprogramowaniu LPG: wszystko poniżej 1,7ms, ta metoda nie zawsze pomaga gdyż dużo zależy od rodzaju wtryskiwaczy gazowych 2) Emulator czujnika temperatury silnika (często stosowane w grupie VAG): emulujemy temperaturę silnika podczas pracy na gazie. Zacznijmy od początku. Z rana uruchamiamy silnik na benzynie, po rozgrzaniu cieczy chłodzącej następuje przełączenie na gaz i wyłącznie w tym momencie zaczyna działać emulacja. Po zmianie paliwa oszukujemy ECU benzynowy emulując temperaturę silnika załóżmy z 30 st.C na 50 st.C przez co pomijamy uciążliwą strategię rozgrzewania. Wracając na benzynę emulacja jest rozłączana i silnik dostaje właściwe wskazania. Główne elementy potrzebne do stworzenia emulatora: -przekaźnik 5 pin -rezystor 1kOhm -ogranicznik temperatury ~50 st. C (opcjonalnie) - umieszczamy w miejscu gdzie będzie szybko przekazywane ciepło do ogranicznika, po jego zadziałaniu układ zostaje rozłączony Schemat połączeń: [attachment=2039] Na poniższym zdjęciu zaznaczyłem, który czujnik emulujemy w Legendach: [attachment=2038] |