Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
AUTOMAT Vademecum użytkownika
#1
Poniżej temat zapoczątkowany przez Elvisa. Wpisujcie swoje spostrzeżenia i opinie. Wątek będzie porządkowany i aktualizowany na bieżąco:


Jako takiego poradnika to chyba nie ma , tematem zacząłem sie interesować dopiero jak mi padła skrzynia podobnie jak w większości przypadków czyli normalne zachowanie użytkownika (jak skrzynia pada użytkownik dowiaduje sie ze ma skrzynie Automat) , oczytałem sie tu i tam o usterkach i ich naprawie , oraz laczac fakty można mniej więcej uzyskać profil padających podzespołów które sa ze sobą powiązane , oczywiście można tez wykluczyć usterkę lub ja zaniechać poprzez stosowanie sie do przeznaczenia podzespołu.

1. Jako pierwszy punkt i jako glowny jest:
Olej w skrzyni;
Olej musi osiągnąć temperaturę robocza taj jak olej silnikowy ,wiąże sie to z tym ze pierwsze kilometry trzeba sie spokojnie rozpędzać (unikać krótkich odcinków na zimnym silniku), absolutnie nie korzystać z Kik-Down jak i trybu Sport , to jest podstawa ,

2. Dziwne zachowanie skrzyni :
Szarpnięcia , opóźnienie zmiany biegu (obroty rożna a auto nie jedzie) , Sprawdź Olej ,
olej niezależnie od przebiegu musi być Miodowy(kolor) ,
zmiana Oleju i Filtra nie przyniosła Poprawy :
uszkodzone zawory sterujące (można sprawdzić poprzez OBD2) , uszkodzony Konwerter (chyba trzeba skrzynie targać nie wiem czy można to sprawdzić),
Naprawa skrzyni biegów jak zawsze na dwa sposoby
tanio=slabo
Drogo= dobrze (tez nie zawsze)
naprawa skrzyni AT , jako pierwsze Konwerter sie regeneruje (zawsze) i wyważa do największej wartości obrotowej (więcej=lepiej brak drgań, polecam Holandię adres zalinkuje),
jako drugie to Tarczki Nowe=lepsze przeniesienie napędu.

3. Elektronika i zawory sterujące:
Najdrobniejsze zabrudzenie Oleju może zmielić cala skrzynie bo nie wiemy czym zostało to spowodowane , najczęściej jest to reakcja łańcuchowa i w efekcie końcowym regenerujemy cala skrzynie , najdrobniejszy opiłek metalu uszkadza zawory konverter i nawet i przekładnie , dlatego Olej i Filtr w AT wymienia sie co 70TKM lub 100TKM ,Nie istnieje LONGLIFE !!!! , nie dajcie sie nabrać na slogan BMW , każda skrzynia jest taka sama i tez sie Olej wymienia.
Odpowiedz
#2
ja z kolei spotkałem się (niejednokrotnie zresztą) z opinią że nie rusza się oleju w skrzyni, poza tym zdarza się że po wymianach oleju skrzynie...padająHuh

poprawcie mnie jeśli sie mylę
Odpowiedz
#3
Mylisz się.
Odpowiedz
#4
Zgadzam się z przedmówcą. Po wymianie oleju w skrzyni, która przejechała >200kkm bez wymiany oleju, skrzynia zwykle jest do porzadnej regeneracji -bo pada... a wystarczy raz na jakiś czas zmienic olej Oczko
HLKA9'96 -> HLKA9'99
Odpowiedz
#5
Co do eksploatacji pytanie- stojąc np. na światłach - zrzucacie na N, czy tylko trzymacie na hamulcu?
Odpowiedz
#6
Tylko hamulec.
Odpowiedz
#7
Nigdy, czy to stojąc na światłach, czy turlając się z górki nie zrzuca się na N. To samo tyczy się wrzucania biegu. Tylko na hamulcu, nigdy w ruchu, zwłaszcza z przegazówkami (no bo jak zapalić buta gdy nie ma sprzęgła?) Oczko
Wzór na zabicie automatu : R+gaz,N+gaz w podłogę,D.
Odpowiedz
#8
starsze Modelle skrzyn smigaja na dextronie czyli olej czerwony, tak jak by kogos kolor zmylil, jak odkopie pliki To zapodam jaki olej Do jakich skrzyn.
Odpowiedz
#9
Dla oszczędności paliwa można wrzucić na N (przy długich światłach) tylko trzeba pamietać, że jak później wbijamy na D to powinno się najpierw wcisnąć hamulec: N -> hamulec -> D -> zwalniamy hamulec.
Opcja N->D katuje skrzynię

(11-15-2012, 19:47 )woodieh napisał(a): Co do eksploatacji pytanie- stojąc np. na światłach - zrzucacie na N, czy tylko trzymacie na hamulcu?
HLKA9'96 -> HLKA9'99
Odpowiedz
#10
w sumie to najwieksze przeciazenia skrzyni wystepuja podczas zmiany biegow przy wysokiej predkosci obrotowej , dlatego tez większość skrzyń wyposażonych w sekwencjonalny sterownik sterujacy przeklania jest bardziej narażony na uszkodzenia jeżeli zaistnieje możliwość ciągłej zmiany biegów w wysokich partiach obrotów , drugi aspekt czym wiecej NM posiada silnik tym większy nacisk na skrzynie by przenieść moc na kola , czesto jest tez problem z przegrzewaniem sie Oleju w skrzyni biegow , czasem tak jest ze chlodniczka Olejowa ma zapchane kanały poprzez odkształcenia od kamyczków lub zapchana smiecmi , warto tez przy wymianie Oleju w skrzyni przepłukać chodniczke i przeczyścić lamele zewnętrznie , ogólnie Automat nie jest wyczynowy i decydujac sie na AT trzeba niestety albo i stety zrezygnować z pewnych uciech jak np redukcja przy 140km/h , kupujac samochód używany trzeba sie liczyć z konsekwencjami skrzyni automatycznej ryzyko jest dos pokazne bo najmniejsza ingerencja niesie takie same koszta a sa to odpowiednio 3-5 tysi pln dodatkowo moga wystąpić powikłania ponaprawowe , co innego skrzynia MT sprzęgło sie wymienia bo sa oznaki a w Automacie Auto przestaje jechac i koniec ,
ja miałem oprócz automatycznej skrzyni w BMW dodatkowo Diesel i Turbinę czyli tak zwany zestaw naprawczy naprawia sie wszystko kolejnosc dowolna koszt = wartosc pojazdu to jest dopiero frajda ,
wracajac do tematu to 20-30s postoj na D nie powinien nadmiernie sie naprzykszac skrzyni , ale bardzo wazne jest jezeli przełączamy na N to przy ponownym przełączeniu na D trzeba 2-3s odczekac i dopiero wtedy ruszamy , czyli pomarańczowe stajemy i N czerwone N ostatnia faza czerwonego D pomarańczowe i zielone ruszamy
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości