Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
LEGEND 2007 - jaki LPG ???
Witajcie ponownie
jednak wycena była źle zrobiona i na tym osprzęcie co pisałem staga na kme twin cena 3700
a w trójmieście lub słupsku można brc za 4200
trudny wybór dla laika Oczko
Odpowiedz
masz tu kilka konfiguracji od użytkowników którzy przejechali po kilkadziesiąt tysięcy km bez problemów.. nie szukaj miodu tam gdzie go nie ma tylko załóż sprawdzoną instalację - oszczędność 500-1000 zł może być bardzo pozorna Oczko
Odpowiedz
Albo nie zakładaj wcale?
Odpowiedz
Zdecydowałem się na instalację STAG Qmax na wtryskiwaczach Hana każdy po 60KM co daje w sumie 360KM
Reduktor Lovato do 400KM
do butli wchodzi 38l gazu
tankowanie we wlewie paliwa
koszt całkowity wyniósł 3500 zł
komputer i reduktor całkowicie schowany
listwy wtryskowe uniemożliwiają swobodny montaż plastikowej osłony silnika więc zrezygnowałem z tego plastiku całkowicie

Dostałem zalecenie wymiany świec na nowe irydowe ( nie platynowe) - może macie zalecenie jakich użyć ?
ponieważ obecne nie były wymieniane a auto ma ponad 100tyś
przy nagłym wciśnięciu pedału do podłogi najpierw słychać hałas dlatego takie wskazanie

trzeba teraz wyjechać trochę km aby doświadczyć czy jest tak jak było na benzynie
Właśnie tu mam do Was pytanie czy auto na gazie "zbiera" się identycznie jak na benzynie?
Odpowiedz
Swiece to moze i dobry trop, ale powiedz jeszcze jaki to halas? Zakladam ze gazownicy sa fachowcami i nic nie dzieje sie z cisnieniem przy WOT, niemniej jednak te Hany, o ktorych mowisz, to ja mam w 205-konnej KA9. Odnosnie samych swiec, to nie sugeruj sie gazownikami tylko kup to co zaleca producent auta, poniewaz ma pracowac na benzynie,a paliwo alternatywne w postaci elpidżi nie moze wymagac ingerencji w oryginalny system zasilania i zaplonu(moze oprocz wariatora zaplonu, ale z tym poradzi sobie oryginalny komp silnika).
Odnosnie charakterystyki, to teoretycznie mozesz tak zestroic model(oczywiscie do granicy przy ktorej elektronika auta nie wyrzuci zadnego bledu) ze silnik w niektorych obszarach pracy ma wieksza moc, co oczywiscie odbije sie znacznie na spalaniu.
Odpowiedz
38 wchodzi czy to pojemność całkowita butli?
Odpowiedz
(12-10-2015, 4:34 )pablo diablo napisał(a): 38 wchodzi czy to pojemność całkowita butli?

Napisał ze wchodzi 38L gazu .
Odpowiedz
(12-10-2015, 4:34 )pablo diablo napisał(a): 38 wchodzi czy to pojemność całkowita butli?

38 wchodzi przy tankowaniu
Odpowiedz
(12-10-2015, 4:24 )Makukrak napisał(a): Swiece to moze i dobry trop, ale powiedz jeszcze jaki to halas? Zakladam ze gazownicy sa fachowcami i nic nie dzieje sie z cisnieniem przy WOT, niemniej jednak te Hany, o ktorych mowisz, to ja mam w 205-konnej KA9. Odnosnie samych swiec, to nie sugeruj sie gazownikami tylko kup to co zaleca producent auta, poniewaz ma pracowac na benzynie,a paliwo alternatywne w postaci elpidżi nie moze wymagac ingerencji w oryginalny system zasilania i zaplonu(moze oprocz wariatora zaplonu, ale z tym poradzi sobie oryginalny komp silnika).
Odnosnie charakterystyki, to teoretycznie mozesz tak zestroic model(oczywiscie do granicy przy ktorej elektronika auta nie wyrzuci zadnego bledu) ze silnik w niektorych obszarach pracy ma wieksza moc, co oczywiscie odbije sie znacznie na spalaniu.

auto nie równo wchodzi na obroty gdy gwałtownie wciskam pedał nawet podkręcając go do 2-3 tyś z wolnych obrotów ale gwałtownie
szarpie...
Jeżeli przyspieszam płynnie ( pomału) to wchodzi w miarę normalnie
ale przy dynamicznym ruszaniu to szarpie jednak... no i nie ma tej pewności przy nagłym wyprzedzaniu w ruchu na trasie jak wcześniej...
Sprawdziłem na autostradzie więc również słabiej idzie niż na benzynie
Czy to może być od świec?
są oryginalne jakie producent założył do tego modelu
polecają zmienić je - mogę oczywiście ale wg. mnie to powinno działać skoro na benzynie działa dobrze

Mam nadzieję że to da się wyregulować to wszystko.

Poza tym okazało się że nie resetuje ilości paliwa także stan paliwa wciąż ubywa...

I taka ciekawostka,  przy ok 6 tyś obrotów  odcina gaz i przełącza na benzynę - tak ustawili,
co wyraźnie czuć przez moment w otrzymaniu jakby nowej energi...
Odpowiedz
Ja mialem podobny efekt szarpania, zwlaszcza na zimnym silniku i u mnie to byla konsekwencja zlego ustawienia instalacji(zly model).
Odnosnie pracy swiec na benzynie i gazie, to istnieje roznica, mieszanka powietrza i gazu ma mniejsza przenikalnosc elektryczna(stawia wiekszy opor przeskakujacej iskrze) niz mieszanka benzyny i powietrza, takze istnieje szansa,ze po wymianie swiec sie poprawi.
Skoro czujesz kopa przy tych 6 tys obrotow, to znaczy ze instalacja gazowa nie wyrabia z wydatkiem gazu w tym zakresie i to juz pytanie do gaziarzy(wiem,ze w hanach masz standardowe dysze oraz zestawy wymienne z wieksza srednica-ja osobiscie standardowe dysze rozwiercalem u siebie w pracy na porzadnej wiertarce stolowej, przy czym musialem kupic kilka wiertel o srednicy od 2.2 do 2.7mm, jesli sie nie myle). Nie chce sugerowac zbyt wiele, bo podwazalbym zdanie lub fachowosc instalatorow, ale jesli brakuje gazu w wyzszym zakresie, to warto wiedziec jaka jest srednica przewodu doprowadzajacego gaz do reduktora? Jak wyglada rozmieszczenie komponentow, jaka droge pokonuje gaz do kazdej z glowic, jakie sa odleglosci wtryskiwaczy od kolektora itd itp?
Swiece po 100 tys pewnie nalezy wymienic, przynajmniej tak jest w starszych modelach, ale u mnie np taka wymiana nie dala nic, zostawilem tylko pieniadze w sklepie i dopiero jak poogarnialem reduktor, wtryski i regulacje, to auto zaczelo pracowac jak nalezy.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości