Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ile pala wasze samochody L/KM
#1
Hej kierowcy,
Z uwagi iz kazdy ma inny styl jazdy jak i pojecie efeotywnego wykorzystania masy swojego pojazdu nie mozna danych katalogowych wykorzystac jako tabeli wyznacznikow dla kazdego kierowcy,
Fajnie bylo by miec zobrazowanie waszych wartosci na temat spalania w roznych trybach tych rekordowych jak i tych wyczynowych wartosci:-D,
Z uwagi iz wiekszosc legendarnych kierowcow ma automatyczne skrzynie biegow tymbardziej wartosci moga bardzo odbiegac od siebie,
A w gruncie rzeczy nie rozchodzi sie o kupno duzej pojemnosci i szukaniu oszczednosci na spalaniu, bardziej interesujacy jest punkt odniesienia ekologicznego czy da sie tak duzym silnikiem i masa pojechac w przyzwoitych wartosciach.
By nie wprowadzac w blad innych czytelnikow minimalne wartosci to X,xL/50km lub wiecej i w jakim cyklu,

Tradycyjne automaty z palety hondy troche mnie milo zaskoczyly na przykladzie cl9 a temat dosc ciekawy bo KB to gorna polka wiec moze byc tylko efektywniej,
Ostatnio mialem przyjemnosc widziec crv z symulacja 9 biegow w trybie F1 na bazie cvt,

Zapraszam serdecznie do dzielenia sie waszym doswiadczeniem;-)
Odpowiedz
#2
Jesli chodzi o moje ka8 to najmniej 10,5l gazu/100km na autostradzie. W mieście srednio 16/100, agresywnie 22/100. Na benzynie nie litrazowalem, ale wydaje mi sie ze spokojnie w cyklu mieszanym 12Pb/100km.
Ludzie zejdźcie z drogi... Uśmiech
Odpowiedz
#3
o ile mnie pamięć nie myli to KA8 Staszka jeszcze AT na autostradzie spalał sporo mniej jak 10L , wtedy trochę sceptycznie przyjmowałem te wartości gdyż AT i PB w innych autach raczej nie dawały powodów do dumy z spalania  , a mając 3.0d w AT [bmw] na autostradzie najmniejszy wynik to pow 7L w czasie 8h 700 km 50:50 autostrada 110-140 i polskie drogi 80-110 i kilka krótkich postojów  , podobne wartości osiągałem 2.0 sohc honda MT , KA8 c35 MT polskie drogi coś około 8L , obecnie mam AT 2.4 i pomiary trwają,
3.0d AT w mieście spokojnie 10L+ , 2.0 MT sohc Honda w mieście 8,5-ponizej 10L , 2.4 AT pierwszy pomiar 10,7L miasto plus kilka prób VmaX ;

tak się składa ze mój profil jazdy odpowiada mi bardzo a zbieg okoliczności dopełnia fakt iz do pracy mam nie daleko co sumuje tankowanie raz w miesiącu , no i jak odwiedzamy rodzinę w PL to tez dolatujemy bez tankowania do celu , są to marginalne wartości ale bynajmniej ja szybko akceptuje takie wyznaczniki , jeszcze kiedyś jak trzeba było wymieniać DM/później euro na złotówki by mieć na mandaty to sporadycznie udawało mi się dolecieć do granicy bez zapalenia się rezerwy ~400 km [kilka lat później się człowiek dziwi dlaczego ma aż tyle siwych włosów] ,


ciekawostka :

Odpowiedz
#4
Konicziła.
KA7 z nie najświeższym silnikiem na gazie - 10l/100km w drodze na gdańsk (4os.+full gabażnik) 90-110km/h
17,5l/50km na autostradzie przed holandią (2os. min.bagażu) 170-200km/h

zapomniałem że automat Uśmiech
Odpowiedz
#5
Ja na swojej KA8 w mieście (Katowice) mieszczę się w 10l/100.

Autostrada (Katowice - > Zagrzeb) to jakieś 8l kiedy chce nam się jechać powoli (100-110), jak nam się z dziewczyną śpieszy to 10/11/12 l, zależy od ilości bagaży.

Jeśli chodzi o max to pełen bak na trasie Katowice - > Wrocław, przejazd w 1 godzinę z centrum do centrum.

Zapomniałem dodać że nie wożę ze sobą Junkersa.
Odpowiedz
#6
pełen bak chyba LPG ??? w 1 godz ?? , to ja nawet nie dałem rady H22 w 1h opróżnić PB zbiornika a wyssanie całej PB potrzebowałem na to ~1:40 ~300km i 1L oleju
Odpowiedz
#7
Wir w baku, but w podłodze non stop, maks ile Legend wtedy mógł, tyle jechał - na tempomacie.
Nie było to mądre.
Odpowiedz
#8
tak naprawdę to jak szybie sa KA ? ja swoim po swapie chyba 230 leciałem i było troch zapasu jeszcze

co prawda w preludzie udało mi się budzik zamknąć a spalanie miałem tyle ile wlałem do zbiornika bez różnicy na przejechane kilometry jednak od kilku lat zdecydowanie zwolniłem,
ostatnio nawet rozważałem coś takiego :

[Obrazek: HONDA-INSIGHT-2012-2.jpg?www.langzeittest.de]

mimo iż po jazdach próbnych okazał się mało ekonomiczny a liczyłem na 3-4 L a MFA pokazywało 6-7 L i na dodatek na trasy mało komfortowy i żeby to jechało trzeba trochę deptać ,

Legend to właśnie jest zloty środek taka hybryda  Zawstydzony jak na powyższym video była by rewelacyjnym rozwiązaniem do miasta i na trasy

zresztą spalanie na poziomie 10L jest jak najbardziej akceptowalne niektóre 2.0 weryfikują się podobnym spalaniem ,

w KB użytkownicy zakładają gaz by oszczędzać ale czy faktycznie te auta tyle pala ? , miałem okazje pojeździć A6 6 cylindrów PB Quatro AT i FWD MT w mieście AT Quatro 12L takie minimum a na spokojnej trasie poniżej 10L , A6 FWD MT w mieście 10L na trasie spokojnej 8L  oczywiście przejechać 50-100 km a 500-1000 to jest zasadnicza różnica by mieć jako takie odniesienie co do spalania.
Odpowiedz
#9
(07-20-2015, 3:40 )Elvis napisał(a): tak naprawdę to jak szybie sa KA ? ja swoim po swapie chyba 230 leciałem i było troch zapasu jeszcze

Różne źródła różnie podają, trochę tych wersji jednak było.

Na A4, świeżo po odebraniu z warsztatu - stąd kurz.
[Obrazek: In9q4T.jpg]
Według nawigacji 228km/h
Odpowiedz
#10
Jesli chodzi o moje ka8 to najmniej 10,5l gazu/100km na autostradzie. W mieście srednio 16/100, agresywnie 22/100. Na benzynie nie litrazowalem, ale wydaje mi sie ze spokojnie w cyklu mieszanym 12Pb/100km.
Ludzie zejdźcie z drogi... Uśmiech
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości