Z tą siłą to ciężka sprawa, jak to zmierzyć? Zauważyłem u siebie że skóra na fotelu kierowcy jest ciut bardziej wyeksploatowana, co skutkuje tym że te perforacje się nieznacznie "przesuwają" w kierunku oparcia i gorzej wentyluje. Jak się "napnie " zadkiem fotel w kierunku kierownicy czuję różnicę. Nie wiem czy dobrze wyjaśniłem. Porównuję z fotelem pasażera gdzie wydaje mi się ze działa to nieco lepiej.
Wentylacja działa mi tylko w części dolnej zdaje się ale muszę to sprawdzić.
Warto było by się tym zająć, bo jak nie będzie ciągu powietrza to nie wiadomo jak znoszą to dmuchawy. Może być prawdopodobieństwo spalenia na przykład.
(06-10-2017, 17:45 )Legend95 napisał(a): ok, ale wymieniać węże? Oczywiście zakładając, że to one są przyczyną. Bo równie dobrze mogły wyzionąć ducha "wiatraczki".
Można zrobić samodiagnostykę ale to bardziej pod kątem grzania dupy:
Moduł sterujący wentylacją fotela jest wyposażony w termistorowy układ samodiagnostyczny. Układ sterujący sprawdza, czy w obwodzie termistora nie ma przerwy lub zwarcia i wyświetla wynik diagnostyki na diodach LED przełącznika wentylacji fotela. Przejście w tryb samodiagnostyki
Włączyć zapłon (II) i wykonać kolejny krok w ciągu 5 sekund.
Nacisnąć trzy razy stronę W DÓŁ przełącznika wentylacji fotela, sześć razy stronę DO GÓRY, a następnie trzy razy stronę W DÓŁ.
Jeśli układ przejdzie w tryb samodiagnostyki, wszystkie diody LED (A) zapalą się na 6 sekund, a następnie wyświetlą wynik.
Jeśli zapalą się trzy diody LED po stronie ogrzewania, termistor jest uszkodzony.
Jeśli nie zapali się żadna dioda LED, termistor jest sprawny.
UWAGA: Układ jest wyposażony w przełącznik czasowy.
Przełącznik czasowy ogrzewania fotela: Po około 5 minutach od osiągnięcia przez ogrzewanie temperatury 60°C układ sterujący zmienia temperaturę ogrzewania i wskazanie diód LED z pozycji Hi (wysoka) na pozycję Mid (średnia).
Przełącznik czasowy ogrzewania fotela: Po godzinie od osiągnięcia przez ogrzewanie temperatury 46°C układ sterujący zmienia temperaturę ogrzewania i wskazanie diód LED z pozycji MID (średnia) na pozycję LO (niska).
Wyjście z trybu samodiagnostyki
Aby wyjść z trybu samodiagnostyki, wyłączyć stacyjkę.
Lub sprawdzić wentylatorki bezpośrednio:
Wymontować fotel kierowcy lub pasażera z przodu. Aby sprawdzić silnik nawiewu w oparciu fotela, wymontować panel z oparcia fotela.
Odłączyć złączkę 3-stykową (A) od silnika każdego wentylatora (B).
Podłączyć biegun dodatni akumulatora do styku do styku nr 1 złączki 3-stykowej silnika wentylatora, masę zaś do styku nr 3. Silnik powinien pracować.
Jeśli silnik nie działa lub nie pracuje płynnie, należy go wymienić.
A może wystarczy skórkę dobrze oczyścić i odtłuścić co by dziurki w perforacji odetkać ?
(06-11-2017, 4:45 )Legend95 napisał(a): o strony elektronicznej jest OK, ale efekt chłodzenia jest słaby....więc trzeba rozbierać...echh..a tak mi się nie chce
Proponuję posadzić 4 litery w innej KB i zobaczyć jak wieje, bo może po prostu dupy nie urywa ot tak fabrycznie
A mysz Ci jakaś nie wlazła w te kanały dolotowe?
Ze spłaszczonymi przewodami można sobie poradzić, poprostu wkladając jakiś wężyk do środka, żeby je rozszerzyć.
Ten system jest chyba tylko po to, żeby nasza skóra lepiej oddychała i się tak nie pociła,
a nie żeby odczuć rzeczywisty powiew chłodzącego powietrza na plecach.