Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
2-ga generacja - pytanie przed zakupem
#1
Tęcza 
Cześć,

Na początku chciałbym podziękować wszystkim za czas jaki poświęcicie odpisując mi na poniższe pytania Serce 

Znalazłem Hondę Legend za 3999zł (313tys przebiegu) z "mazur" Cyklop

1) Z zewnątrz prezentuje się na czwórkę, brak oznak korozji poza małą dziurką na prawym tylnym nadkolem(znajomy ma reperaturki)

2) Dyferencjał był nieszczelny i sprzedający dołącza uszczelki
3) Rozrząd naprawiany około 2tys km temu
4) Z tyłu w prawym kole na dziurach "czuć" auto, coś stuka (amortyzator/wachacz czy inny tulej)
5) Butla z gazem się skończyła i wymagana jest wymiana i regulacja (szacuje koszt na ok. 1000zł)
6) W środku bardzo zadbany, przyciski nie wytarte, kierownica na przebieg wygląda bardzo dobrze, elektryka i klima sprawne.
7) Podczas cofania i włączania biegu D czuć lekkie opóźnienie (do 1 sekundy)

Chciałbym poznać opinie doświadczonych użytkowników czy 7ka i 3ka może rzutować na olbrzymie koszta czy może przy wkładzie 3-4tys auto powinno nadal cieszyć asfalt.

Dziękuję
Odpowiedz
#2
Hej hej

Może coś pomogę...

1) korozja jak to korozja niestety wszystko co japońskie wymaga zwiekszonej atencji, co do reperaturek to wątpię żeby znajomy miał bo czegoś takiego do ka7/ka8 poprostu nie ma.Tylko dopasowanie z accorda ale to lipa, źle wygląda albo naprawa sprawnego blacharza. Pewnie koło kabla z lakierowaniem pęknie.

2) Dyfer no cóż to już grubsza afera, weź pod uwagę że przekazanie napędu z silnika na skrzynie i ze skrzyni na dyfer jest w Legendzie jakimś koszmarem, działa to o dziwo i robi robotę ale demontaż i uszczelnienie tego ustrojstwa wiąże się ze sciaganiem dupstw z Japonii. Tam są dwa uszczelniacze i dwa ornigi (nie są drogie ale trzeba czekać) jak masz komplet gumek to tylko koszt roboty, ale mechanik jak to zobaczy przeżegna się lewą nogą

Patrz tutaj

http://honda-legend.pl/showthread.php?tid=3662

3) Rozrząd w Legendzie jest na 90kkm i kosztuje bez pompy wody około 300zł
4)Tutaj dużo nie pomogę, ale pocieszające jest to że na tył wchodzą amorki z ka9
5)Gaz jak gaz sam wiesz o co chodzi, ważne żeby wystroił to fachowiec co by szlag nie trafił od razu uszczelek pod głowicą i zaworów bo wtedy zeżre Cię to auto z butami.
6)Jeżeli środek jest ok to tylko pozazdrościć, ka7/8 ze zdrowymi skorami to rzadkość a odnowienie wszsytkich skór to około 3000zł i około 3tygodni pracy tapicera.
7)Akurat automat w Legendzie jest bardzo wolny ale za to pancerny, co niezmienia faktu że serwis olejowy i wymiana filtrów napewno by mu nie zaszkodziła, (myślę że 500zł na materiał tj. olej +filtr starczy) ważne żeby nie przeciagał, na zimnym nie stukal przy zmianie biegów i nie szarpal, sprawdź kick down.

Co więcej...

Sprawdź uszczelki pod głowicą, zobacz czy czujniki abs są sprawne, stan chłodnicy, stan Koła pasowego, czy auto trzyma temp. Tj. Czy się nie grzeje i to na początek wszystko.

Mam nadzieję że choć trochę pomogłem.

Pzdr. Adam
[Obrazek: IMG_20171026_103324.jpg]
Odpowiedz
#3
Podpowiem tylko że do legenda KA7 (1994) pasują amorki od accorda 2003 - 2008 (nie pamiętam dokładnie rocznika, może byc że do albo od 2005) Wiem że takie kupiłem za niecałe 200 zeta sztuka, wsadziłem i pasują, jedynie mocowanie u dołu było węższe więc trzeba było wsadzic grubą podkładkę między mocowanie amorka a uchwyt wahacza.

Czyli
|Ui| gdzie U to mocowanie amorka a "i" to podkładka a "|" to uchwyt wahacza na amortyzator Oczko
Nic nie stukało i nie pukało. "Koledzy" z USA mają na to autko trochę patentów Oczko
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości