Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Obroty Ka9
#1
Co to może być ?
Poniżej link do filmu. 

https://szybkiplik.pl/download/272ee8488...5a89b.html
Odpowiedz
#2
Najpierw sprawdz szczelnosc przewodo powietrznych na zaworze IAC(tym od kontroli obrotow silnika). Tam sa dwa zawory, jeden sterowany elektronicznie, mozesz sprawdzic czy sygnal, ktory do niego dochodzi nie wariuje, drugi zawor z podlaczeniem plynu chlodniczego jest stricte termiczno-mechaniczny(wosk, ktory zamyka zawor pod wplywem ciepla, dzialajac przeciwko sprezynie). Ten zawor nie powinien dawac takich skokow, chyba ze sie rozpadl zupelnie,ale to tez byloby dziwne. Raczej obstawiam sygnal z kompa, ktory wariuje pod wplywem innych czujnikow, ktore kaza mu to tak przeliczac. Moze byc tez jakas nieszczelnosc, tzw lewe powietrze i komp tak reaguje.
Odpowiedz
#3
Spróbuj wybłyskać błedy, może tam znajdziesz podpowiedź.
Odpowiedz
#4
(05-12-2019, 22:47 )rrrobson napisał(a): Spróbuj wybłyskać błedy, może tam znajdziesz podpowiedź.

Nie ma żadnych błędów, krokowy czyszczony, zawór wolnych obrotów też podmieniony.
Odpowiedz
#5
Tak jak pisał Makukrak często powodem falujących obrotów jest lewe powietrze. Możesz wziąć zmywacz hamulcowy i popryskać po podciśnieniach/dolocie powietrza.
Odpowiedz
#6
Sprawdzane, to się mi pojawiło może 2-3 razy w ciągu 3 lat. Raczej to jakiś zawor
Odpowiedz
#7
Tylko na benzynie masz te objawy ? A może gaz masz założony i na nim problemy występują ? Na ciepłym czy na zimnym silniku pojawia się falowanie obrotów ?
Odpowiedz
#8
Najlatwiej sprawdz miernikiem (nie wypinajac wtyczki) sygnal idacy do zaworu wolnych obrotow. Jak sie okaze,ze ten sygnal tak wtedy faluje, to znaczy ze sterownik mu taki wysyla. Jesli ten sygnal nie zmienia sie generalnie w duzym zakresie, to moze to tez byc kwestia jakiegos styku, ktory jest niedokladny. Ja to przerabialem przy regulatorze lamp, ktory mi wariowal i zmienial pozycje lampy w jedna i druga strone,a okazalo sie,ze wtyczka miala zasniedziale piny. Jak chodzi o blad, to niekoniecznie taki musi byc, wystarczy,ze jakis sygnal( a jest ich duzo) lekko przeklamuje chociazby przez te styki, to komputer przelicza i koryguje non stop otwarcie zaworu. Moze to byc upierdliwe szukanie,jak pojawia sie rzadko, to obstawialbym na jakas zagwozdke w elektryce.
Odpowiedz
#9
(05-12-2019, 23:42 )rrrobson napisał(a): Tylko na benzynie masz te objawy ? A może gaz masz założony i na nim problemy występują ? Na ciepłym czy na zimnym silniku pojawia się falowanie obrotów ?

LPG wyłączone, wystąpiło kilka razy jak opisywałem, nie istotne czy zimny czy cieply
Odpowiedz
#10
Dziś już normalnie pracuje, dziękuję za wskazowki
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości