Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Szarpanie na zimnym (LPG) KA7, KA8, KA9 - rozwiązanie
#1
Pewnie wielu z Was ma problem z dławieniem się silnika/delikatnym dodaniem gazu na LPG dopóki silnik nie rozgrzeje się do ~50 st.C. Powyżej tej temperatury auto jedzie idealnie jak na benzynie. Otóż podczas rozgrzewania ECU benzynowy stosuje dodatkowe, krótkie dotryski, aby ogrzać jak najszybciej silnik. Niestety wtryskiwacze LPG nie są tak szybkie i często sobie z tą strategią nie radzą. W zależności od tego jakie posiadamy komponenty instalacji LPG problem możemy rozwiązać na dwa sposoby:
1) Wyciąć dotryski w oprogramowaniu LPG:  wszystko poniżej 1,7ms, ta metoda nie zawsze pomaga gdyż dużo zależy od rodzaju wtryskiwaczy gazowych
2) Emulator czujnika temperatury silnika (często stosowane w grupie VAG): emulujemy temperaturę silnika podczas pracy na gazie.

Zacznijmy od początku. Z rana uruchamiamy silnik na benzynie, po rozgrzaniu cieczy chłodzącej następuje przełączenie na gaz i wyłącznie w tym momencie zaczyna działać emulacja. Po zmianie paliwa oszukujemy ECU benzynowy emulując temperaturę silnika załóżmy z 30 st.C na 50 st.C przez co pomijamy uciążliwą strategię rozgrzewania. Wracając na benzynę emulacja jest rozłączana i silnik dostaje właściwe wskazania.

Główne elementy potrzebne do stworzenia emulatora:
-przekaźnik 5 pin
-rezystor 1kOhm
-ogranicznik temperatury ~50 st. C (opcjonalnie) - umieszczamy w miejscu gdzie będzie szybko przekazywane ciepło do ogranicznika, po jego zadziałaniu układ zostaje rozłączony

Schemat połączeń:
   

Na poniższym zdjęciu zaznaczyłem, który czujnik emulujemy w Legendach:
   
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości