Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
AUTOMAT Vademecum użytkownika
#1
Poniżej temat zapoczątkowany przez Elvisa. Wpisujcie swoje spostrzeżenia i opinie. Wątek będzie porządkowany i aktualizowany na bieżąco:


Jako takiego poradnika to chyba nie ma , tematem zacząłem sie interesować dopiero jak mi padła skrzynia podobnie jak w większości przypadków czyli normalne zachowanie użytkownika (jak skrzynia pada użytkownik dowiaduje sie ze ma skrzynie Automat) , oczytałem sie tu i tam o usterkach i ich naprawie , oraz laczac fakty można mniej więcej uzyskać profil padających podzespołów które sa ze sobą powiązane , oczywiście można tez wykluczyć usterkę lub ja zaniechać poprzez stosowanie sie do przeznaczenia podzespołu.

1. Jako pierwszy punkt i jako glowny jest:
Olej w skrzyni;
Olej musi osiągnąć temperaturę robocza taj jak olej silnikowy ,wiąże sie to z tym ze pierwsze kilometry trzeba sie spokojnie rozpędzać (unikać krótkich odcinków na zimnym silniku), absolutnie nie korzystać z Kik-Down jak i trybu Sport , to jest podstawa ,

2. Dziwne zachowanie skrzyni :
Szarpnięcia , opóźnienie zmiany biegu (obroty rożna a auto nie jedzie) , Sprawdź Olej ,
olej niezależnie od przebiegu musi być Miodowy(kolor) ,
zmiana Oleju i Filtra nie przyniosła Poprawy :
uszkodzone zawory sterujące (można sprawdzić poprzez OBD2) , uszkodzony Konwerter (chyba trzeba skrzynie targać nie wiem czy można to sprawdzić),
Naprawa skrzyni biegów jak zawsze na dwa sposoby
tanio=slabo
Drogo= dobrze (tez nie zawsze)
naprawa skrzyni AT , jako pierwsze Konwerter sie regeneruje (zawsze) i wyważa do największej wartości obrotowej (więcej=lepiej brak drgań, polecam Holandię adres zalinkuje),
jako drugie to Tarczki Nowe=lepsze przeniesienie napędu.

3. Elektronika i zawory sterujące:
Najdrobniejsze zabrudzenie Oleju może zmielić cala skrzynie bo nie wiemy czym zostało to spowodowane , najczęściej jest to reakcja łańcuchowa i w efekcie końcowym regenerujemy cala skrzynie , najdrobniejszy opiłek metalu uszkadza zawory konverter i nawet i przekładnie , dlatego Olej i Filtr w AT wymienia sie co 70TKM lub 100TKM ,Nie istnieje LONGLIFE !!!! , nie dajcie sie nabrać na slogan BMW , każda skrzynia jest taka sama i tez sie Olej wymienia.
Odpowiedz


Wiadomości w tym wątku
AUTOMAT Vademecum użytkownika - przez Peter - 11-15-2012, 5:58
RE: AUTOMAT Vademecum użytkownika - przez kryniol - 11-15-2012, 6:13
RE: AUTOMAT Vademecum użytkownika - przez K278 - 11-15-2012, 16:45
RE: AUTOMAT Vademecum użytkownika - przez woodieh - 11-15-2012, 19:47
RE: AUTOMAT Vademecum użytkownika - przez K278 - 11-15-2012, 22:33
RE: AUTOMAT Vademecum użytkownika - przez kowal - 11-15-2012, 20:37
RE: AUTOMAT Vademecum użytkownika - przez Elvis - 11-15-2012, 22:21
RE: AUTOMAT Vademecum użytkownika - przez Elvis - 11-16-2012, 3:58
RE: AUTOMAT Vademecum użytkownika - przez Legend95 - 11-16-2012, 9:16
RE: AUTOMAT Vademecum użytkownika - przez kala40 - 10-22-2013, 2:47
RE: AUTOMAT Vademecum użytkownika - przez K278 - 10-22-2013, 8:03

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości