Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
turbo legend
#21
(05-30-2015, 4:55 )Khaito napisał(a): Zgadzam się z przedmówcą, przepustnica na końcu.

Co do robienia tego na oem ECU-ma to w ogóle sens?
Kiedys, jeszcze na studiach po zajeciach z systemow zasilania, doszedlem z kolega do wniosku,ze w jakims zakresie wydaje sie to mozliwe do zrobienia na oryginalnym ECU. Zalozenie nasze bylo nastepujace, zapotrzebowanie na paliwo przy 4000-6000 RPM (przy wolnossacym silniku) jest rowne (lub wyzsze) zapotrzebowaniu w zakresie 2000-3500(4000) przy doladowaniu. Akurat sprezarka mechaniczna bedzie raczej dzialac w tym zakresie obrotow, oczywiscie mozna zmieniac przelozenie,ale nie tak zupelnie dowolnie, bo jednak ona ma jakas charakterystyke sprezu i wydatku co powinno pokryc sie z zapotrzebowaniem na powietrze silnika. Powyzej pewnej predkosci obrotowej silnika masz zamiar ja odlaczac jakims sprzeglem? 
Wnioskiem wynikajacym z dywagacji na temat ilosci paliwa byl fakt,ze ECU powinien poradzic sobie w interesujacym nas zakresie obrotow, gdyz posiada jeszcze mozliwosci techniczne aby zwiekszyc tam czas wtrysku i utrzymac stechiometryczna mieszanke. Niemniej jednak komplikacje na pewno zaczynaja sie z powodu zamiany podcisnienia na nadcisnienie, mianowicie nie tyle silnik zasysa poprzez zawory, co sprezarka wtlacza powietrze, wiec trzeba uzyc innej logiki obliczania ilosci przeplywajacego powietrza. 
U nas powietrze jest mierzone podcisnieniem w kolektorze dolotowym, a teraz ten sygnal bedzie zaburzony, bo bedzie dmuchac kompresor. 
Zawsze pozostaje pytanie czy OEM ECU jest przygotowany na znacznie zwiekszona ilosc powietrza w danym zakresie RPM, przykladowo, pracujac na uczelni robilismy silnik YARISA 1.3 z turbosprezarka ze zmienna geometria i udalo nam sie go odpalic na hamowni, niemniej jednak po zebraniu kilku punktow charakterystyki ECU sie zawiesil, zablokowal. Powiedziano nam w serwisie, ze przyczyna byly wlasnie anormalne warunki pracy, ze komputer zwariowal, a mial do tego prawo, bo wycisnelismy z niego 144Nm bodajze ponizej 3000 RPM,a dla niego do bylo nie zniesienia. 
Odpowiedz


Wiadomości w tym wątku
turbo legend - przez hellmans - 05-02-2015, 6:17
RE: turbo legend - przez Bonio86 - 05-02-2015, 7:46
RE: turbo legend - przez hellmans - 05-02-2015, 8:41
RE: turbo legend - przez frajcik - 05-02-2015, 8:47
RE: turbo legend - przez pandrummer1 - 05-02-2015, 15:50
RE: turbo legend - przez frajcik - 05-02-2015, 18:27
RE: turbo legend - przez Khaito - 05-02-2015, 19:21
RE: turbo legend - przez pandrummer1 - 05-02-2015, 21:19
RE: turbo legend - przez Krzysztov - 05-03-2015, 1:36
RE: turbo legend - przez Khaito - 05-03-2015, 6:04
RE: turbo legend - przez pandrummer1 - 05-03-2015, 6:22
RE: turbo legend - przez Khaito - 05-03-2015, 6:36
RE: turbo legend - przez hellmans - 05-03-2015, 17:14
RE: turbo legend - przez Khaito - 05-04-2015, 18:52
RE: turbo legend - przez Khaito - 05-04-2015, 19:00
RE: turbo legend - przez hellmans - 05-27-2015, 6:23
RE: turbo legend - przez Makukrak - 05-27-2015, 15:43
RE: turbo legend - przez hellmans - 05-29-2015, 14:53
RE: turbo legend - przez Makukrak - 05-29-2015, 15:35
RE: turbo legend - przez Khaito - 05-30-2015, 4:55
RE: turbo legend - przez Makukrak - 05-30-2015, 16:09
RE: turbo legend - przez hellmans - 05-31-2015, 4:46
RE: turbo legend - przez hellmans - 05-31-2015, 4:48
RE: turbo legend - przez rurek - 07-09-2015, 16:18
RE: turbo legend - przez hellmans - 07-10-2015, 2:33
RE: turbo legend - przez Peter - 07-10-2015, 3:59
RE: turbo legend - przez carlos - 07-10-2015, 21:10
RE: turbo legend - przez Elvis - 07-11-2015, 0:12
RE: turbo legend - przez Bonio86 - 07-11-2015, 21:33
RE: turbo legend - przez Peter - 07-11-2015, 22:17
RE: turbo legend - przez Elvis - 07-11-2015, 22:11
RE: turbo legend - przez Elvis - 07-12-2015, 1:50
RE: turbo legend - przez hellmans - 07-13-2015, 3:51
RE: turbo legend - przez pandrummer1 - 07-14-2015, 23:02
RE: turbo legend - przez hellmans - 10-22-2015, 4:37
RE: turbo legend - przez pandrummer1 - 10-22-2015, 14:30
RE: turbo legend - przez hellmans - 10-22-2015, 15:14
RE: turbo legend - przez drago441 - 10-22-2015, 17:31
RE: turbo legend - przez pandrummer1 - 10-22-2015, 17:36
RE: turbo legend - przez ziemniak - 10-22-2015, 23:09
RE: turbo legend - przez hellmans - 10-23-2015, 4:07
RE: turbo legend - przez ziemniak - 10-23-2015, 6:29
RE: turbo legend - przez hellmans - 10-24-2015, 4:33
RE: turbo legend - przez ziemniak - 10-25-2015, 1:12
RE: turbo legend - przez Makukrak - 10-25-2015, 15:57
RE: turbo legend - przez drago441 - 10-26-2015, 19:42
RE: turbo legend - przez frajcik - 10-26-2015, 23:55
RE: turbo legend - przez drago441 - 10-27-2015, 5:40
RE: turbo legend - przez pandrummer1 - 10-27-2015, 23:12
RE: turbo legend - przez drago441 - 10-28-2015, 19:38
RE: turbo legend - przez hellmans - 11-03-2015, 4:17
RE: turbo legend - przez pandrummer1 - 11-03-2015, 16:42
RE: turbo legend - przez drago441 - 11-05-2015, 16:12
RE: turbo legend - przez hellmans - 11-07-2015, 18:10
RE: turbo legend - przez drago441 - 11-07-2015, 21:20
RE: turbo legend - przez Krzysztov - 09-09-2016, 20:43

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości