08-10-2018, 15:58
Jako użytkownik automatów od ponad 6 lat i przebiegów grubo ponad 250 tys dodam coś od siebie.
Podczas jazdy nie używamy N. Wtedy następuje otwarcie zaworów i wyrównanie ciśnień. Ciśnienie w układzie spada. Stanie w korku na N skrzyni nie służy. Jeśli jest korek, to zostajemy na D i wciskamy hamulec nożny lub zaciągamy awaryjny. Nic się nie stanie. Na postoju można mieć pracujący silnik na P, ponieważ wtedy ciśnienie jest zachowane w układzie.
Trzeba pamiętać o regularnych wymianach oleju w skrzyni AT. Zwykle jest to statycznie co 60.000km. Skrzynię w Lagunie II (SU1), która teoretycznie ma żywotność 200.000km dociągnąłem do 440.000km. Aktualnie ma ponad 500.000km u kolegi i jeździ do dzisiaj. Ale miała regularnie wymieniany, bardzo dobrej jakości olej.
Podczas jazdy nie używamy N. Wtedy następuje otwarcie zaworów i wyrównanie ciśnień. Ciśnienie w układzie spada. Stanie w korku na N skrzyni nie służy. Jeśli jest korek, to zostajemy na D i wciskamy hamulec nożny lub zaciągamy awaryjny. Nic się nie stanie. Na postoju można mieć pracujący silnik na P, ponieważ wtedy ciśnienie jest zachowane w układzie.
Trzeba pamiętać o regularnych wymianach oleju w skrzyni AT. Zwykle jest to statycznie co 60.000km. Skrzynię w Lagunie II (SU1), która teoretycznie ma żywotność 200.000km dociągnąłem do 440.000km. Aktualnie ma ponad 500.000km u kolegi i jeździ do dzisiaj. Ale miała regularnie wymieniany, bardzo dobrej jakości olej.