08-10-2018, 16:06
Można trzymać na D i na ręcznym.Tylko ważne żebyś gazu nie dodawał raz że nie potrzebnie grzejesz olej w skrzyni dajesz dodatkowe obciążenie na konwerter a dwa że jak niekontrolowanie dodasz gazu to wbijesz się w dupę drugiego pojazdu.A z doświadczenia wiem że jak nie trzymasz nogi na hamulcu i zaczynasz coś grzebać po aucie to można przypadkiem nacisnąć gaz i to często mocno wcisnąć hehe.Ja na dwie minuty też trzymam hamulec a nie N ale jak widzę licznik przy światłach a na nim 3.5 minuty to wymiękam i wrzucam luz.Temat wielokrotnie wałkowany na forum jeepa tam wypowiadali się mechanicy od skrzyń biegów a nie użytkownicy więc raczej pewne informacje.Na P i na N jest smarowanie skrzyni natomiast podczas holowania na N przy zgaszonym silniku nie ma smarowania i tylko bardzo krótkie odcinki i pomału.Długotrwałe trzymanie uruchomionego silnika na P czy N nie szkodzi ale samo przełączanie szkodzi dlatego przełączamy tylko na N a nie N R P a potem z powrotem i tylko przy dłuższych postojach.Użytkownik decyduje który to dłuższy postój a który nie.Czasem po trasie kilkunastogodzinnej i minuta to długo.