Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Witam wszystkich,
#6
(01-05-2017, 23:00 )Lczar napisał(a): Witaj,

Daj znać jak wrażenia po przesiadce. Sam zastanawiam się pomiędzy Accordem 2.4 a Legendem. Twoja opinia byłaby bezcenna.

Pozdrawiam
Łukasz

Witam,
Sam zastanawiałem się czy kupić kolejną generację Accorda czy Legend'a, no i dla odmiany wybór padł na Legend'a - duża moc V6, napęd SH-AWD, łopatki przy kierownicy, komendy głosowe, adaptacyjny tempomat i dużo innych gadżet'ów w standardzie.
Ogólnie jestem zadowolony i mam nadzieję, że się nie na rażę forumowiczom, ale samochód ma też kilka słabszych punktów, porównując go z Accordem 2.4 z manualem - o co prosił kolega.
Zacznę od tego, że zawsze jeździłem bardziej sportowymi modelami Hondy i mam takie, a nie inne preferencje - weź to pod uwagę czytając moją opinię.
Największą wadą dla mnie jest zbyt duża masa samochodu 1860kg + paliwo + kierowca, pasażerowie i lekko wychodzi ponad 2000kg - rozumiem, napęd i to wszytko co ma Legend musi swoje ważyć Oczko
Ale kupująć auto z prawie 300KM na pokładzie oczekiwałem trochę większej dynamiki - to właśnie m.in. ze względu na masę samochodu i skrzynię ze zbyt długimi przełożeniami nie czuć tego jeżdżąc na co dzień w trybie D, owszem na 1 i 2 biegu przyspiesza dużo lepiej od Accord'a - szczególnie start z miejsca z czterech kół niezależnie od warunków ciągle robi na mnie wrażenie, ale już 3-ójka, 4-órka, 5-tka na których jeździmy normalnie po mieście (50-70km/h) są zbyt długie na czym cierpi dynamika i bez dużej redukcji nie da rady dynamicznie pojechać, tu Accord 2.4 z manualem był trochę bardziej dynamiczny.
Do tego przeliczyłem się ze spalaniem, miałem nadzieję na katalogowe 16-17 w mieście, ale w korkach, jazda z bardzo małymi prędkościami - wychodzi 20l/100km. Ten samochód musi jechać, najlepiej na trasie wtedy spalanie mamy katalogowe ok. 9l - tempomat z radarem dla mnie rewelacja. Teraz już wiem, dlaczego tak trudno znaleźć samochód z przebiegiem poniżej 200000 km - to są samochody do "pożerania" kilometrów.
Dodatkowo w porównaniu do Accord'a mam mieszane odczucia co do zawieszania, na w miarę równej drodze niby jest miękkie i komfortowe, ale na większych nierównościach staje się zbyt sztywne.
no i jeszcze fotele mają słabe trzymanie boczne, no ale to ma być limuzyna.
Samochód jednym słowem podkreślam dla mnie, za mało sportowy (Accord 2.4 z manualem taki był), ale to nie może być zarzut do limuzyny
Teraz duże plusy i to co mnie pozytywnie zaskoczyło:
Napęd SH-AWD ciągle mnie zadziwia, np. wyprzedzanie ze zmiana pasy na mokrej nawierzchni czy przyspieszanie na ostrym zakręcie, do tej pory zawsze byłem przygotowany na uślizg przedniej, bądź tylnej osi, a tu nic... można powiedzieć nuda - wciskamy gaz do dechy (na prawdę do dechy) i nic nie trzeba kombinować, dodatkowo na wykresie widać ile mocy idzie na które koło.
Na koniec dodam, że teraz w prawdziwie zimowych warunkach jest lepiej niż myślałem - wyłączmy VSA i Legend jeździ bokiem jak tylnonapędówka - rewelacja, tylko drogowcy za szybko odśnieżają Uśmiech i nie ma kiedy wypróbować trybu SNOW.

Pozdrawiam
Odpowiedz


Wiadomości w tym wątku
Witam wszystkich, - przez robertg77 - 01-04-2017, 3:10
RE: Witam wszystkich, - przez Peter - 01-04-2017, 3:50
RE: Witam wszystkich, - przez wlodek1974 - 01-04-2017, 6:35
RE: Witam wszystkich, - przez Lczar - 01-05-2017, 23:00
RE: Witam wszystkich, - przez wlodek - 01-07-2017, 2:48
RE: Witam wszystkich, - przez robertg77 - 01-11-2017, 22:24

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości