No to Panowie teraz podkręcimy tempo
Tak więc jest to kompresor eatona, model tvs 1320.
Orginalnie pracuje w vagowym 3.0 tfsi.
Jest to bardzo ciekawa konstrukcja, posiada wbudowane intercoolery, dmucha wprost w cylindry i siedzi pomiedzy głowicami których rozwarcie wynosi 90stopni jak w naszym c32a. Konstrukcja bardzo wydajna, nowoczesna i co najlepsze... stosunkowo tania, żeby nie powiedzieć że tania jak barszcz.
Teraz trochę faktów.
Dmucha jak marzenie, co lepsze:
Zmom = V * (P+1) * nmom/120000
gdzie:
Zmom = zapotrzebowanie powietrza przy maksymalnym momencie obrotowym w m3/sek
V = pojemność skokowa silnika w litrach
P = planowane ciśnienie doładowania w bar
nmom = obroty momentu maksymalnego
W c32a2
Zmom = 3,2*(0,7+1)*4400/120000 = 718.08m3/h
Tyle potrzeba powietrza do wykarmienia maks. Momentu obrotowego.
Teraz policzymy ile potrzeba maksymalnie powietrza dla naszej motorowni:
Zmax = V * KM * 0,05852 * (P+1) / Nm
gdzie:
Zmax = maksymalne zapotrzebowanie powietrza w m3/sek
V = pojemość skokowa w litrach
P = planowane ciśnienie doładowania w bar
KM = wartość mocy maksymalnej w KM
Nm = wartość maksymalnego momentu obrotowego w Nm
Czyli
Zmax = 3.2*205*0.05852*(0,7+1)/299 = 785,75m3/s
Wynika z tego że ten kompresor idealnie by pompował w naszym aucie, byłby w stanie urobić nawet założone 0,7bar.
Pamiętajmy że to luźne rozmowy i ja tego do auta nie pakuje autaale jestem ciekaw, co myślicie o takim potworze, tzn. C32a a kompresorze, 290-300KM by wyrobił na tym silniku. Tak przynajmniej mi się wydaje.
Wzory czerapne z https://grabowski.info.pl
Tak więc jest to kompresor eatona, model tvs 1320.
Orginalnie pracuje w vagowym 3.0 tfsi.
Jest to bardzo ciekawa konstrukcja, posiada wbudowane intercoolery, dmucha wprost w cylindry i siedzi pomiedzy głowicami których rozwarcie wynosi 90stopni jak w naszym c32a. Konstrukcja bardzo wydajna, nowoczesna i co najlepsze... stosunkowo tania, żeby nie powiedzieć że tania jak barszcz.
Teraz trochę faktów.
Dmucha jak marzenie, co lepsze:
Zmom = V * (P+1) * nmom/120000
gdzie:
Zmom = zapotrzebowanie powietrza przy maksymalnym momencie obrotowym w m3/sek
V = pojemność skokowa silnika w litrach
P = planowane ciśnienie doładowania w bar
nmom = obroty momentu maksymalnego
W c32a2
Zmom = 3,2*(0,7+1)*4400/120000 = 718.08m3/h
Tyle potrzeba powietrza do wykarmienia maks. Momentu obrotowego.
Teraz policzymy ile potrzeba maksymalnie powietrza dla naszej motorowni:
Zmax = V * KM * 0,05852 * (P+1) / Nm
gdzie:
Zmax = maksymalne zapotrzebowanie powietrza w m3/sek
V = pojemość skokowa w litrach
P = planowane ciśnienie doładowania w bar
KM = wartość mocy maksymalnej w KM
Nm = wartość maksymalnego momentu obrotowego w Nm
Czyli
Zmax = 3.2*205*0.05852*(0,7+1)/299 = 785,75m3/s
Wynika z tego że ten kompresor idealnie by pompował w naszym aucie, byłby w stanie urobić nawet założone 0,7bar.
Pamiętajmy że to luźne rozmowy i ja tego do auta nie pakuje autaale jestem ciekaw, co myślicie o takim potworze, tzn. C32a a kompresorze, 290-300KM by wyrobił na tym silniku. Tak przynajmniej mi się wydaje.
Wzory czerapne z https://grabowski.info.pl